Чому кияни мають право шукати зраду у капремонті метро "Лівобережна"

Мешканці столиці продовжують обговорювати у соцмережах реконструкцію станції метро до Євробачення. Більшість відгуків наразі негативні

Чому кияни мають право шукати зраду у ка…

Схоже на те, що поки реконструкцію станції метро "Лівобережна" доведуть до запланованого фіналу, кияни розкритикують цей проект по повній програмі. Та спочатку нагадаємо, як усе розпочиналося.

Тендер на реконструкцію станції метро "Лівобережна" був оголошений на початку поточного року. У ньому брали участь чотири компанії, серед яких переможцем стало ТОВ "Енергодарбудмеханізація", яке запропонувало зробити капремонт станції "Лівобережна" за 24 736 520 гривень і 59 копійок. Хоча, наприклад, така собі "Алавія груп" пропонувала виконати такі ж роботи майже на 150 тис. грн дешевше, але цю компанію "завернули" через невідповідність умовам тендерної документації. Крім того, було "відсіяно" ще дві компанії і переможцем обрано ТОВ "Енергодарбудмеханізація".

Згідно Реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, дана фірма зареєстрована у місті Енергодар Запорізької області. Статутний капітал цієї компанії складає лише 11 860 гривень, що не заважає їй спокійно вигравати тендери на десятки мільйонів гривень.

Власниками "Енергодарбудмеханізація" є Світлана Смеречинська та Олександр Балаховцев. Останній у 2006-2010 роках був депутатом Енергодарської міськради від Партії регіонів. Наразі його компанія досить міцно стоїть на ногах і виграє тендери по усій країні. Наприклад, у Вінниці ця компанія монтувала теплові лічильники у майже 20 житлових будинках. За роботи у кожному будинку фірма отримувала близько 50-60 тис. гривень.

Договір між "Київським метрополітеном" і ТОВ "Енергобудмеханізація" на капремонт станції "Лівобережна" був підписаний в середині лютого. Згідно цього документу, завершення робіт з реконструкції заплановано на 20 квітня. Втім, минулого тижня кияни могли сформувати перші враження про реконструкцію станції, адже 23 березня був відкритий вестибюль, що розміщений зі сторони станції міської електрички.

Майже одразу активні містяни почали дуже прискіпливо аналізувати що ж вже зробили будівельники на станції. Усе це вилилося, наприклад, у наступні фотографії.

Та в метрополітені одразу заявили, що навіть після відкриття оновленого вестибюлю, його все одно будуть доводити до путя, мовляв, ще "підтягуватимуть" декор та облицювання об'єкту, а тому критикувати щось зарано. Щоправда, одразу виникає риторичне запитання, що ж це за "реконструкція" від третіх осіб, яку ще треба доводити власними силами.

По-справжньому скандальним стало те, що інваліди-візочники почали скаржитися, що після реконструкції вестибюлю, який веде до станції міської електрички, у вхідні двері не може заїхати візок. Адже він є ширшим, ніж прохід до вестибюлю. Наприклад, на наступному відео інвалід скаржиться поліцейським, що його візок має ширину у 82 см, а ширина дверей – 68 см. Поліцейські погоджуються, що візок не пройде у такі вузькі двері.

З критикою цієї проблеми виступили не тільки активісти, а й депутати Київради. Наприклад, своє невдоволення висловив навіть депутат Олександр Пабат з "промерської" фракції у Київраді, а він навряд чи шукатиме "зраду" там, її немає, щоб не підставляти свого лідера - мера Кличка.

При цьому в завданні на проектування, що були прописані у тендері на реконструкцію станції "Лівобережена", вказано, що одні вестибюльні двері мають бути з шириною проходу не менше 90 см і відповідно позначені, щоб люди з обмеженими можливостями змогли потрапити у метро. Наразі це зовсім не так.

До часу "Х", тобто закінчення реконструкції, залишилося трохи більше трьох тижнів, адже 20 квітня усі роботи з капремонту об'єкту повинні бути виконані. Але будівельники тільки почали капремонт другого вестибюлю, що "виходить" до готелю "Турист". Тож наразі усе скидається на те, що оновлення об'єкту метро відбуватиметься поспіхом, адже зробити за три з лишком тижні капремонт вестибюлю, ще й виправити усі недоліки – завдання для такого короткого терміну навряд чи реальне.

Тим часом у метрополітені заспокоюють, мовляв, потрібно лише дочекатися завершення усіх робіт, а вже потім робити висновки. Хоча нічого поганого в тому, що активісти критикують роботи з реконструкції станції , немає, адже таким чином вони не дають розслабитися ані метрополітену, ані чиновникам, ані приватній фірмі, що проводить роботи. Більше того, разом можна виявити ті недоліки, які могли б не побачити комісія, яка приймала роботу. Якщо така була, звісно ж.

Крім цього і столична влада, в цілому, і представники метрополітену повинні знати, що довіру киян потрібно заслужити. А щоб кияни цілком довіряли владі і комунальникам, не потрібно їх обдурювати, як це, наприклад, було зі станцією метро "Героїв Дніпра". Нагадаємо, що будівництво ТРЦ над цією станцією метро фактично почалося ще з квітня минулого року, коли там стартувало хімічне укріплення грунтів. У метрополітені ще тоді знали про зведення ТРЦ над їхнім об'єктом, але просто мовчали. Майже півроку столична влада напару з керівництвом "підземки" підтримували "фішку" про укріплення станції, і лише у жовтні вимушено визнали, що укріплення відбувається для подальшого зведення ТРЦ. А мер Кличко взагалі лише наприкінці зими визнав цей факт, а до того відверто брехав киянам, що ніякого будівництва торговельного центру над "Героїв Дніпра" не відбуватиметься, доки кияни його не підтримають. Хоча роботи на об'єкті вже йшли повним ходом.

Тож не дивно, що кияни чи не кожну ініціативу столичної влади, нехай і позитивну, сприймають з острахом, шукаючи "зраду", яка у багатьох випадках таки має місце. Репутація - така річ, яка швидко заплямовується і дуже погано відмивається.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme