Чому у Кличка не хочуть боротися з роздовбаними маршрутками

Вже з десяток років будь-які обіцянки столичної мерії щодо наведення ладу у маршруточному бізнесі закінчуються лише пшиками

Чому у Кличка не хочуть боротися з роздо…

Днями у мерії не могли нарадуватися, що вигадали новий спосіб боротьби з нелегальними маршрутками у Києві. Якимось чином чиновники навіть підрахували, що за день нелегали роблять ледь не 10 тис. рейсів. Тепер їх усіх мають ловити мобільні групи і виписувати штрафи. 

Ідея боротьби з усіма поганими маршрутками абсолютно не нова для киян. З брудними та роздовбаними маршрутками боролися усі попередники чинного мера і результату нуль. Але поки що окрім простого базікання будь-які ініціативи чиновників ні до чого не призводили. Як їздили Києвом сараї на колесах так, і продовжують їздити, доводячи пасажирів до сказу.

Схоже, команда Кличка вирішила піти вже перевіреним шляхом "папєрєдніків". Все це, як завжди, рясно супроводжується словами турботи про безпеку пасажирів. Але варто одразу згадати, що у столиці є не тільки приватні маршрутки, але й комунальні, що належать до відома "Київпастрансу". Проте якість перевезень в цих маршрутках нічим не відрізняється від приватних аналогів. 

Наприклад, 8 серпня на маршруті № 32 (станція метро "Нивки"- Мінський проспект) сталася досить серйозна аварія. Пасажири їхали собі у бусі "Київспастрансу", аж раптом у транспортного засобу відпало колесо.

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками  - фото 1

Все завершилися добре, але комунальна маршрутка цілком могла повезти пасажирів на той світ, адже саме на цьому маршруті є досить тривалий схил по вулиці Білицькій, який починається ще на Вишгородській. Маршрутка саме їхала в його бік і мала спускатися узвозом. Відпало б колесо на повному ходу, ще й на з'їзді з гори – невідомо, скільки було б жертв, враховуючи, що подія сталася у годину пік, ввечері, а автобус був набитий людьми.

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками  - фото 2

Можна лише уявити, як ця маршрутка проходила технічне обслуговування.

Не надто переймаються у "Київпастрансі" і комфортом пасажирів. Такі ж самі буси, наприклад, працюють на маршруті № 21 (станція метро "Петрівка"- вулиця Милославська).

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками  - фото 3

Складається враження, що у салоні взагалі ніколи не витирали пилюку, адже за комунальників це роблять пасажири своїми ліктями.

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками  - фото 4

Окрім пилюки на підвіконнях є купа іржі, яку теж ніхто навіть не думає усувати – й так зійде.

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками  - фото 5

І сподіватися на те, що ситуація зміниться на краще, не доводиться, бо "Київпатранс" не буде карати сам себе, а мерія не буде карати комунального перевізника – свій ж.

Втім, у Кличка не надто полюбляють карати за поганий сервіс і приватних перевізників. Наприклад, минулого року журналіст Depo.Київ їхав у маршрутці № 598Д (станція метро "Лук'янівська" – вулиця Марини Цвєтаєвої) з державним номером " ВВ 3719 АА". Деякими пасажирам доводилося сидіти ось на таких сидіннях – чи то, скоріше, табуретках.

Чому Кличку невигідно боротися з маршрутками - фото 6

Ми тоді відправили скаргу у "Контактний центр міста Києва 1551". Звідти відповіли, що даний маршрут надано приватному перевізнику "Універсал-транс". При цьому чиновники повністю розділяли наше невдоволення, що киян обслуговують такі роздовбані маршрутки.

Але на цьому співчуття закінчилося. Чиновники запевнили, що усі перевізники проводять зі своїми співробітниками інструктажі, як правильно поводитися з клієнтами, а самі маршрутки проходить щоденний технічний огляд і на лінію, наприклад, з поламаними сидіннями взагалі не виїжджають. І "добили" заявою, мовляв, сидіння поламані пасажирами, а перевізник не встиг це побачити, продовжуючи перевозити людей. Хоча на фото видно, що так спинки тих сидінь не відірвеш. Та й якось дивно, що поламали одразу два сидіння, а водій маршрутки про це "не знав". Ну подумаєш - пасажир з відірваною від крісла спинкою з автобусу вийшов. Навіть два. З ким не буває.

У свою чергу, перевізник-винуватець тоді запевнив мерію, що спинки вже відремонтували, водієві виписали догану, а зі слюсарями, які перевіряють технічний стан маршруток, проведено позаплановий інструктаж. І на цьому усе – на маршруточників навіть не наклали штраф.

Це - яскравий приклад того, як команда Кличка турбується про стан перевезень у столиці на ділі, а не на словах. Адже таких випадків у столиці десятки, якщо не сотні. Варто лише глянути на деякі "гроби на колесах" і складається враження, що вони просто розваляться під час руху.

І, схоже, ні комунальні, ні приватні перевізники геть не зацікавлені змінювати ситуацію на краще. Щоб маршрутки стали "цивільними", у їхні ремонти треба вкладати гроші і, як мінімум, наводити "марафет" у салонах, витираючи ту ж пилюку на підвіконнях. Робити цього ніхто не буде. Хоча перевізники, звісно ж, можуть, скажімо, повісити фіранки на вікна чи навіть помити салони... Проте часто це - і звичайні пасажири навряд чи про це знають - робиться не за кошт бізнесменів-власників, а за гроші, зняті... з водіїв.

Та й, будемо відверті, і комунальні, і приватні перевізники вважають, що пасажирам все одно нема куди подітися. Ринок давно поділений, маршрути освоєні, чужаків не пустять, тож можна не хвилюватися - конкуренція не змусить нікого нічого робити, бо її не буде. Тому кияни й надалі користуватимуться роздовбаними маршрутками. А зекономлені на догляді бусів гроші можна просто покласти до кишень під розповіді про турботу про безпеку та кофморт киян у маршрутках.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme