Чому у Кличка не хочуть боротися з роздовбаними маршрутками
Вже з десяток років будь-які обіцянки столичної мерії щодо наведення ладу у маршруточному бізнесі закінчуються лише пшиками
- Київ
-
12 серпня 2016 18:00
Днями у мерії не могли нарадуватися, що вигадали новий спосіб боротьби з нелегальними маршрутками у Києві. Якимось чином чиновники навіть підрахували, що за день нелегали роблять ледь не 10 тис. рейсів. Тепер їх усіх мають ловити мобільні групи і виписувати штрафи.
Ідея боротьби з усіма поганими маршрутками абсолютно не нова для киян. З брудними та роздовбаними маршрутками боролися усі попередники чинного мера і результату нуль. Але поки що окрім простого базікання будь-які ініціативи чиновників ні до чого не призводили. Як їздили Києвом сараї на колесах так, і продовжують їздити, доводячи пасажирів до сказу.
Схоже, команда Кличка вирішила піти вже перевіреним шляхом "папєрєдніків". Все це, як завжди, рясно супроводжується словами турботи про безпеку пасажирів. Але варто одразу згадати, що у столиці є не тільки приватні маршрутки, але й комунальні, що належать до відома "Київпастрансу". Проте якість перевезень в цих маршрутках нічим не відрізняється від приватних аналогів.
Наприклад, 8 серпня на маршруті № 32 (станція метро "Нивки"- Мінський проспект) сталася досить серйозна аварія. Пасажири їхали собі у бусі "Київспастрансу", аж раптом у транспортного засобу відпало колесо.
Все завершилися добре, але комунальна маршрутка цілком могла повезти пасажирів на той світ, адже саме на цьому маршруті є досить тривалий схил по вулиці Білицькій, який починається ще на Вишгородській. Маршрутка саме їхала в його бік і мала спускатися узвозом. Відпало б колесо на повному ходу, ще й на з'їзді з гори – невідомо, скільки було б жертв, враховуючи, що подія сталася у годину пік, ввечері, а автобус був набитий людьми.
Можна лише уявити, як ця маршрутка проходила технічне обслуговування.
Не надто переймаються у "Київпастрансі" і комфортом пасажирів. Такі ж самі буси, наприклад, працюють на маршруті № 21 (станція метро "Петрівка"- вулиця Милославська).
Складається враження, що у салоні взагалі ніколи не витирали пилюку, адже за комунальників це роблять пасажири своїми ліктями.
Окрім пилюки на підвіконнях є купа іржі, яку теж ніхто навіть не думає усувати – й так зійде.
І сподіватися на те, що ситуація зміниться на краще, не доводиться, бо "Київпатранс" не буде карати сам себе, а мерія не буде карати комунального перевізника – свій ж.
Втім, у Кличка не надто полюбляють карати за поганий сервіс і приватних перевізників. Наприклад, минулого року журналіст Depo.Київ їхав у маршрутці № 598Д (станція метро "Лук'янівська" – вулиця Марини Цвєтаєвої) з державним номером " ВВ 3719 АА". Деякими пасажирам доводилося сидіти ось на таких сидіннях – чи то, скоріше, табуретках.
Ми тоді відправили скаргу у "Контактний центр міста Києва 1551". Звідти відповіли, що даний маршрут надано приватному перевізнику "Універсал-транс". При цьому чиновники повністю розділяли наше невдоволення, що киян обслуговують такі роздовбані маршрутки.
Але на цьому співчуття закінчилося. Чиновники запевнили, що усі перевізники проводять зі своїми співробітниками інструктажі, як правильно поводитися з клієнтами, а самі маршрутки проходить щоденний технічний огляд і на лінію, наприклад, з поламаними сидіннями взагалі не виїжджають. І "добили" заявою, мовляв, сидіння поламані пасажирами, а перевізник не встиг це побачити, продовжуючи перевозити людей. Хоча на фото видно, що так спинки тих сидінь не відірвеш. Та й якось дивно, що поламали одразу два сидіння, а водій маршрутки про це "не знав". Ну подумаєш - пасажир з відірваною від крісла спинкою з автобусу вийшов. Навіть два. З ким не буває.
У свою чергу, перевізник-винуватець тоді запевнив мерію, що спинки вже відремонтували, водієві виписали догану, а зі слюсарями, які перевіряють технічний стан маршруток, проведено позаплановий інструктаж. І на цьому усе – на маршруточників навіть не наклали штраф.
Це - яскравий приклад того, як команда Кличка турбується про стан перевезень у столиці на ділі, а не на словах. Адже таких випадків у столиці десятки, якщо не сотні. Варто лише глянути на деякі "гроби на колесах" і складається враження, що вони просто розваляться під час руху.
І, схоже, ні комунальні, ні приватні перевізники геть не зацікавлені змінювати ситуацію на краще. Щоб маршрутки стали "цивільними", у їхні ремонти треба вкладати гроші і, як мінімум, наводити "марафет" у салонах, витираючи ту ж пилюку на підвіконнях. Робити цього ніхто не буде. Хоча перевізники, звісно ж, можуть, скажімо, повісити фіранки на вікна чи навіть помити салони... Проте часто це - і звичайні пасажири навряд чи про це знають - робиться не за кошт бізнесменів-власників, а за гроші, зняті... з водіїв.
Та й, будемо відверті, і комунальні, і приватні перевізники вважають, що пасажирам все одно нема куди подітися. Ринок давно поділений, маршрути освоєні, чужаків не пустять, тож можна не хвилюватися - конкуренція не змусить нікого нічого робити, бо її не буде. Тому кияни й надалі користуватимуться роздовбаними маршрутками. А зекономлені на догляді бусів гроші можна просто покласти до кишень під розповіді про турботу про безпеку та кофморт киян у маршрутках.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 16:43На це будуть витрачені мільйони: кияни пропонують дізнатися думку містян щодо знесення Арки у столиці
- 12:33Віталій Кличко передав правоохоронцям результати внутрішнього аудиту ремонту Київського госпіталю ветеранів війни
- 08:55ППО знищила всі дрони, якими Росія намагалася атакувати Київ
- 20:38Герої українських міфів vs персонажі Marvel і DC: на "Книжковій країні" розкажуть про новий мультивсесвіт за мотивами української міфології
- 14:32На запрошення Віталія Кличка Київ відвідав мер Гамбурга та передав допомогу – автобуси та швидкі ФОТО
- 10:54На Київщині мікроавтобус з людьми впав у провалля на дорозі. Є загиблі ФОТО
- 10:14Чи є загроза повторного наступу росіян на Київ: оцінка Буданова
- 15:11 Через негоду без світла частково залишилися люди в шести областях
- 12:15Під час благодійного забігу та аукціону зібрали понад 3 млн грн на дрони для ГУР та протезування бійців, - Кличко ФОТО
- 12:05У Києві пролунав вибух: Що відомо
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 19:50 Стало відомо, коли у Києві повернуть оплату за паркування
- 14:56Поранені українські захисники вирушили до Берліна – Кличко домовився про безкоштовне інноваційне протезування ФОТО
- 13:42У держави немає грошей для порятунку Гостиного двору, Київ запропонував передати пам’ятку у власність громади
- 10:35Синоптики попередили про зливи в деяких областях України
- 22:12 Зима повертається: В Україну йдуть заморозки
- 21:50Обмеження електроенергії 18 квітня можливі у всіх областях, - Укренерго
- 19:36Нардеп від "Слуги народу" Тищенко прийшов з ревізією на Подільсько-Воскресенський міст у Києві і визнав, що той зроблений якісно