Чому пасажири Києва заплатять за новації столичних чиновників

Перевізникам доведеться витратитися на різноманітні "прибамбаси", які стануть у кілька тисяч гривень. За усе це за логікою речей має заплатити пасажир

  • Київ
  • 11 листопада 2016 15:00

Чому пасажири Києва заплатять за новації…

Про покращення якості громадського транспорту Києва точаться розмови вже не один рік. Кожен наступний очільник столиці обіцяє киянам рай у автобусах та маршрутках. Втім, усе це закінчується лише сумною реальністю, яку можна побачити у підбірці "накращих" маршруток столиці, яку Depo.Київ нещодавно робив.

І от чергова обіцянка покращення стану громадського транспорту: днями у мерії оголосили конкурс серед перевізників столиці на залучення автобусів на маршрути міста. На вибір перевізникам дають 39 маршрутів, серед яких є звичайні, експресні та в режимі маршрутного таксі.

Звичайні та експресні автобуси мають бути з двигунами не нижче норм екологічної безпеки "Євро-2". Це означає, що у конкурсі не можуть брати участь автобуси, по суті, старіші за ті, що наразі катаються містом.

Крім цього, не менш ніж 50% автобусів на маршруті мають бути пристосовані для перевезення людей з обмеженими можливостями. Також на конкурс допускаються лише автобуси мінімум на три входи-виходи та загальною пасажиромісткістю не менше 80 людей. 

Важче буде перевізникам, які залучені у перевезеннях в режимі маршрутного таксі. Їм, щоб виграти конкурс, потрібно запропонувати буси з двигунами не нижче норм екологічної безпеки "Євро-4". Тобто звичайний 10-річний "Богдан" вже не підходить: такі екологічні норми мають лише більш новіші автобуси. Крум того, у "конкурсних" бусах має бути не менше 21 місця для сидіння та двох дверей.

Усе начебто зрозуміло і май бути на користь пасажирів. Але головна "фішка" конкурсу захована у так званих додаткових умовах. Бо, наприклад, перевізник-претендент ще має встановити на автобуси GPS-системи і під`єднати їх до Єдиного диспетчерського центру контролю за роботою автотранспорту і збору інформації Києва. Крім цього, на усіх автобусах мають бути автоматизовані системи безготівкової оплати проїзду, а усі водії одягнуті в однотипну уніформу.

Щоб виконати додаткові умови конкурсу, перевізнику доведеться викинути кілька тисяч – скоріше, десятків тисяч – гривень на GPS-систему, ще чимала сума піде на встановлення терміналів безготівкового розрахунку за проїзд та на форму для водіїв.

Враховуючи, що для участі у конкурсі перевізнику потрібно закуповувати новіші маршрутки, які коштують близько 300-400 тис. гривень, то можна одразу прогнозувати нову-стару "пісню" від маршрутників. Мовляв, пальне і запчастини дорожчають, кредити за буси потрібно платити, а тут ще й якісь GPS-системи і термінали для безготівкової оплати проїзду. Усе це рано чи пізно призведе до бунту перевізників, головною і прогнозованою вимогою яких буде підвищення вартості проїзду – а зорганізуватися задля цього вони зуміють. Зазвичай, за умови достатніх напору і тривалості такого бунту, влада йде на вимоги перевізників і, як наслідок, за усе заплатять самі пасажири.

От тільки від підвищення вартості проїзду у тих самих маршрутках рівень комфорту в них, як показує практика, не підвищується. Хоча перед подорожчанням квитків на проїзд перевізники обіцяють рай у маршуртках – тільки заплатіть.

Втім, в цих ініціативах столичної влади і інший бік медалі. Безумовно, у конкурсі буде брати участь і комунальний перевізник "Київпастранс". В конкурсі з 39 маршрутів лише три – для маршрутних таксі, а усі інші – для автобусів які можуть перевозити не менше 80 пасажирів. Такий великий транспорт є лише у комунальників, а бізнесмени навряд чи підуть на закупівлю великих автобусів, кожен з яких коштує по кілька десятків тисяч доларів. Майже усі комунальні автобуси вже обладнані GPS-системами, та й форма у водіїв є. Лишається тільки витратитися на монтування приладів для безготівкового розрахунку за проїзд. Тобто, переможець на більшості маршрутів може бути лише один – "Київпастранс".

Нагадаємо, нещодавно Depo.Київ писав, як столична влада на вітер викинула кілька мільйонів гривень на закупівлю електронних компостерів, які зрештою виявилися непотрібними. Один такий компостер обійшовся "Київпастрансу" у майже 7 тис. гривень. Припустимо, що прилад для безготівкової оплати проїзду буде коштувати навіть кілька тисяч гривень. 

Загалом на конкурс нових маршрутів потрібно більше 300 великих автобусів. Тобто, якщо ставити навіть один прилад безготівкового розрахунку в один автобус, то вже виходить сума ледь не під мільйон гривень. 

І є великі сумніви, що усі ці ініціативи будуть ефективними, якщо згадати приклад електронних компостерів. До речі, перед їхнім встановленням в автобусах, чиновники також кричали про те, що без таких приладів громадський транспорт ледь не "помре". 

Усі ці дорогі нововведення, і зазвичай зовсім непотрібні, функціонують поряд з поламаними турнікетами на станціях міської електрички, або наглухо забитими вікнами у комунальних тролейбусах, які влітку перетворюються на душогубки.

А ще гірше, коли паралельно із запровадженням новітніх систем по місту гасають автобуси в яких відпадають колеса.

Чому пасажири автобусів і маршруток заплатять за забаганки чиновників Києва - фото 1

Зауважимо, що на фото - автобус "Київпастрансу". Кілька місяців тому пасажири не доїхали до своїх осель, тому що в цього автобуса відпало колесо. І якщо такий автобус буде обладнаний усіма можливими новітніми електронними системами, комфорт і безпека пасажирів від цього кращими не стануть.  

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme