Чому Кличку не варто заїкатися про здорожчення проїзду в метро

У метрополітені виправдовують плани з підвищення вартості проїзду тарифами на "підземку" у європейських містах, але це є некоректним порівнянням

Чому Кличку не варто заїкатися про здоро…

Не встигли кияни оговтатися від новини про підвищення цін на проїзд у деяких маршрутках столиці, як чиновники заговорили про новий тарифний колапс у громадському транспорті.

Прес-секретар столичного метрополітену у спілкуванні з журналістами заявила, що нинішні тарифи у підземці нерентабельні. Мовляв, один жетон повинен коштувати від 6 до 10 гривень.

А для усіх критиків метрополітенівці підготували стару мантру під назвою "Київське метро найдешевше у світі".

Пізніше, щоправда, у столичній підземці заявили, мовляв, ніхто ніяких тарифів піднімати не буде. Втім, диму без вогню не буває. Можливо, таким чином чиновники хотіли перевірити реакцію киян на можливе підняття вартості проїзду у метрополітені. 

Depo.Київ вирішив розібратися, наскільки ці заяви представників метро Києва відповідають сьогоднішнім реаліям. 

На перший погляд, вартість однієї поїздки у метро дійсно набагато менша ніж у тому ж Парижі. У столиці Франції таке задоволення коштує 1,8 євро (більше 45 гривень), а у Києві - трохи менше 20 євроцентів. 

Втім, слід порахувати, скільки разів у метро може проїхатися середньостатистичний парижанин зі своєю середньомісячною зарплатою.

Середня зарплата у Парижі складає близько 2,5 тис. євро. Тобто, за ці гроші мешканець столиці Франції може 1388 разів спуститися у підземку.

А тепер - Київ. За останніми даними, середня зарплата у столиці України складає 6,5 тис. гривень. За ці гроші можна 1625 разів проїхатися у метро.

Погодьтеся, різниця не надто велика. І для порівняння ми брали дорогий Париж.

А як щодо Праги? Тут вартість однієї поїздки у метро складає 24 крони (близько 25 гривень). Середня зарплатня у Празі складає близько 30 тис. крон. Тобто звичайний мешканець столиці Чехії може 1250 разів скористатися метро.

Ближчими за рівнем розвитку до нас є та ж Грузія і Білорусь. Одна поїздка у Мінському метрополітені складає 4420 білоруський рублів (близько 6 гривень). Але і середня зарплатня у Мінську за офіційними даними державних органів складає більше 8 млн. білоруських рублів. Тобто мешканець Мінська може більше 1900 разів проїхатися у метро на одну зарплату, а це вже майже на 300 поїздок більше, ніж у столиці України.

А от у метрополітені Тбілісі вартість однієї поїздки складає 50 тетрі (близько 5 гривень). Середня зарплатня у столиці Грузії складає 1 тис. ларі. Тобто середньостатистичний мешканець Тбілісі може 2 тисячи разів скористатися метрополітеном.

Отже, як бачимо, на перший погляд вартість проїзду у метро Києва дійсно одна з найдешевших у світі, але керівництву столичної підземки не треба забувати, що усе має прив'язуватися до зарплат киян. Наші розрахунки показують, що середньостатистичний киянин може собі дозволити навіть менше поїздок в метро ніж його тбіліські та мінські "колеги".

ФОТО: korrespondent.net

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme