Висотки замість ТРЦ: Чи "перетравить" інфраструктура Києва нову забудову

Попри нестачу дозвільних документів, в Оболонському районі починаються роботи зі зведення величезного житлового комплексу, який помітно "підвантажить" район

Ще за радянських часів на вулиці Бережанській, що на столичній Пріорці, був збудований великий автопарк за номером "13057". Років з десять тому частину автопарку було віддано під базар, який чомусь так і не почав повноцінно функціонувати. Там були поодинокі торговельні точки, але масштабного ринку запустити не вдалося.

До останнього часу на цій території були кілька десятків кіосків, де торгували автозапчастинами. Загалом же величезна територія пустувала. Проте у квітні мешканці будинків по вулиці Бережанській почали говорити про те, що в них може побільшати сусідів: на місці, де колись хотіли відкрити базар, збираються звести фактично 10 будинків з яких половина – по 25 поверхів. Забудовник вже навіть рекламує це житло, називаючи ціни на квартири.

На столичний ринок компанія-забудовник вийшла нещодавно, до того будуючи у столиці Галичини. Згідно Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ця фірма зареєстрована у Львові і має статутний капітал у розмірі аж 5 тис. гривень. Серед видів діяльності цієї фірми вказується неспеціалізована оптова торгівля, вантажний автомобільний транспорт, купівля та продаж власного нерухомого майна, а також будівництво житлових і нежитлових будівель.

Пам'ятаючи про чисельні скандали, Depo.Київ звернулися з відповідним інформаційним запитом до столичної мерії і дізналися деякі подробиці стосовно земельної ділянки на якій наразі відбувається будівництво.

Історія цієї ділянки бере початок ще у 2005 році, коли Київрада передала ТОВ "АТП-13057-7" у короткострокову оренду на п'ять років земельну ділянку площею 2,39 гектари по вулиці Бережанській, 15. Цільове призначення земельної ділянки – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу. У 2006 році між Київрадою та ТОВ "АТП-13057-7" було укладено угоду оренди земельної ділянки.

Вже за часів мерства Кличка, у 2015 році, мерія поновила на п'ять років договір оренди цієї земельної ділянки. На початку березня 2017 року ТОВ "АТП-13057-7" звернулося до мерії з проханням змінити вид використання земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу на вулиці Бережанській, 15.

На підставі цього звернення Департамент земельних ресурсів зареєстрував відповідну кадастрову справу щодо зміни виду використання землі. Цей же Департамент підготував відповідний проект рішення Київради "Про зміну виду використання земельної ділянки ТОВ "АТП 13057-7" для будівництва та експлуатації багатофункціонального комплексу по вулиці Бережанській, 15".

Цей проект рішення був переданий на розгляд Київради 20 квітня поточного року. Фактичного того ж дня відбулося останнє пленарне засідання сесії Київради, тож документ про зміну цільового призначення землі по вулиці Бережанській, 15, фізично не міг потрапити на розгляд депутатів. Більше того, у порядку денному найближчого засідання Київради, яке заплановане на 18 травня, також немає проекту рішення стосовно зміни цільового призначення земельної ділянки по вулиці Бережанській, 15. У свою чергу, у Департаменті земельних ресурсів запевняють, що в них немає інформації стосовно розгляду Київрадою вищезазначеного проекту рішення.

Тобто за фактом забудовник по вулиці Бережанській, 15, почав зведення житлового комплексу без одного з головних дозволів – рішення Київради про зміну цільового призначення земельної ділянки. Адже наразі на цьому місці можна зводити лише торговельно-розважальний комплекс згідно рішення Київради від 2005 року. Та це не завадило забудовнику почати роботи зі зведення висоток.

З одного боку, немає нічого надзвичайного у забудові промислової зони, а саме такою можна назвати ділянку по вулиці Бережанській, 15. Були б лише усі відповідні дозвільні рішення, але їх у вищезгаданому випадку немає. Напевне, їх можна отримати, як то кажуть, "заднім числом", що зайвий раз красномовно ілюструє те, як забудовується столиця. Окрім того, ніхто не проводив громадські слухання з мешканцями вже існуючих будинків по вулиці Бережанській та прилеглих вулицях.

Між тим, з кожним новим будинком збільшується навантаження на існуючу інфраструктуру району. Для прикладу, на цьому ж Мінському масиві буквально у кілометрі від місця, де почали зводити чергові висотки, останніми роками вже відбувається будівництво двох величезних житлових комплексів. Після того, як ці комплекси повністю введуть у експлуатацію, на масиві з'явиться кілька тисяч нових сімей.

Фактично на цьому масиві є лише три школи, які будувалися близько 30 років тому і були розраховані на певну кількість учнів, яка аж ніяк не вписується у додаткові кілька тисяч місць за партами. Минулого року в деяких школах вже почали готувати батьків школярів до того, що може вводитися друга зміна у школах. Мовляв, перша зміна не дає можливості охопити усіх дітей навчальним процесом.

Плюс до того, через увесь Мінський масив курсує автобус маршруту №99, що підвозить пасажирів до станції метро "Мінська". В години пік цей вид транспорту вже й так переповнений, а величезні житлові комплекси продовжують зводити. І не в усіх його мешканців будуть власні автівки, що автоматично робить їх пасажирами того ж автобусу №99.

Новий житловий комплекс з десяти будинків по вулиці Бережанській навіть за приблизними підрахунками додасть ще як мінімум тисячу сімей на Мінському масиві. А це ще більше ускладнить ситуацію з перевантаженою інфраструктурою масиву. Тут своє вагоме слово могла б і мала сказати мерія, адже саме від неї залежить організація життя у столиці і в її повноваженнях "розрулити" проблемні питання, додавши нових маршрутів та висунувши умови перед забудовниками про розбудову інфраструктури міста - включно з дитсадочками і школами. Але поки що ознак цього немає.

І така ситуація, що особливо прикро, простежується по усьому Києву. Забудовнику аби швидше побудувати будинок і продати квартири (і його прагнення номінально можна зрозуміти). А те, що інфраструктура й так не може "переварити" існуючих мешканців району, що забудовнику, що владі міста байдуже.

Більше про життя столиці та області читайте на Depo.Київ