Автобан, нові мости та платний проїзд: Як будуватимуть Київську обхідну дорогу завдовжки 150 км

Навколо столиці незабаром розпочнуть флагманський проєкт "Укравтодору" — будівництво Київської обхідної дороги завдовжки 150 км, яка повинна розвантажити місто від транзитного транспорту 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Автобан, нові мости та платний проїзд: Я…
Київська обхідна дорога. Фото: Укравтодор

У Київській області найближчим часом розпочнеться будівництво першої 18-кілометрової ділянки Київської обхідної дороги – частини нового автобану між трасами "Київ — Ковель" та "Київ —Чоп". В "Укравтодорі" вже обрали підрядника – ним стала найбільша будівельна компанія США. 

Журналісти Depo.Київ розбирались, як будуватимуть першу ділянку Київської обхідної дороги, а також навіщо потрібен даний грандіозний проєкт. 

Що таке Київська обхідна дорога 

Київська обхідна дорога – мегапроєкт "Укравтодору", що передбачає спорудження напівкільця навколо столиці загальною протяжністю близько 150 км. Новий шлях допоможе вивести транзитні потоки руху транспортних засобів за межі Києва та з’єднає ключові автомобільні дороги М-07 "Київ – Ковель", М-06 "Київ – Чоп", М-05 "Київ – Одеса" та Н-01 "Київ – Знам’янка".

Далі проєкт об’єднає автомобільні дороги Н-08 "Бориспіль – Маріуполь" та М-03 "Київ – Харків", а також обхід Броварів. Крім того, будівельники зведуть новий міст через Дніпро з підходами протяжністю понад 25 км в Українці. 

Київська обхідна дорога

Візуалізація проєкту будівництва Київської обхідної дороги 

Загальна вартість проєкту складе 85 млрд грн, а повне завершення робіт планується через 5-6 років за умови достатнього та стабільного фінансування, а також завершеності всіх необхідних бюрократичних процедур.

Першу ділянку КОД розпочнуть будувати у 2022 році 

За результатом конкурсу на будівництво першої ділянки Київської обхідної дороги перемогла найбільша будівельна компанія США. За результатами трьох етапів конкурсного відбору, переможцем стала американська компанія Bechtel Overseas Corporation з ціновою пропозицією у 5,3 млрд грн. 

Будівництво цього сучасного автобану почнеться після укладання договору. Підрядник будуватиме першу 18-кілометрову ділянку майбутньої обхідної дороги від траси М-07 "Київ – Ковель – Ягодин" до М-06 "Київ – Чоп".

Як зазначають в Укравтодорі, це буде нова дорога І-а категорії з мостами, шляхопроводами, біопереходами для тварин та естакадою у складі дороги. Крім цього, будуть збудовані відкриті автостоянки, майданчики зважування в русі, шумозахисні екрани та сучасне освітлення.

Щодо термінів будівництва першої ділянки Київської обхідної дороги висловлювався вже ексголова Київської ОДА Василь Володін, який зазначав, що роботи можуть бути закінчені у 2022 році: "За два місяці наша Служба автомобільних доріг відновила Бориспільську трасу, майже такий самий відрізок по кілометражу. Фізично, коли є фінансування, потужна компанія, 18 кілометрів нової дороги за рік прокласти можливо". 

Київська обхідна дорога

Ліворуч на карті відмічено першу ділянку КОД між трасами Київ—Ковель та Київ—Чоп, яку будуватимуть цьогоріч 

Дорога може стати платною 

Після закінчення будівництва трасу можуть зробити платною. За словами ексголови ОДА Василя Володіна, схема планування Київщини не виключає такої можливості. Він зазначив, що говорити про платний проїзд ще зарано, але обговорення даної теми цілком можливе. Володін заявив, що обласна влада зраділа б такому перебігу подій, адже кошти за проїзд поступали б до регіонального бюджету. 

Київська обхідна дорога

Навіщо потрібна Київська обхідна дорога 

Під час презентації проєкту в Офісі президента зазначали, що нині Києвом проїжджає понад 600 тис. автомобілів на добу, 40% з яких – транзитом. Через столицю вони рухаються в різні частини України. Наявний обхід недобудованою Кільцевою дорогою має вигляд звичайної міської вулиці, яка оточена спальними районами, а тому щодня цією дорогою їздять ще й десятки тисяч легкових автомобілів і громадський транспорт. Через це Кільцева дорога постійно руйнується, у повітря потрапляє багато шкідливих викидів, а навколишні райони зазнають великого шумового впливу.

Київська обхідна дорога має розвантажити столицю від транзитного транспорту та вберегти місто від негативного впливу фур. Піковий трафік на окремих ділянках становитиме понад 70 тис. автомобілів на добу, а сумарний трафік – понад 300 тис. автівок. КОД має сконцентрувати на собі до 70% вантажного транспорту.

"Нам потрібно забрати з Києва весь трафік, який проїжджає через місто, через усі міжнародні траси. Оскільки водії часто використовують Київ як транспортний коридор для подорожей між різними куточками держави, КОД допоможе скоротити їм час поїздки на 40-60 хв", – зазначав тодішній голова Укравтодору Олександр Кубраков, який сьогодні очолює Мінінфраструктури.

КОД також поєднає між собою найбільші міста київської агломерації: Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль та Бровари. Крім того, водіям не доведеться їхати на лівий берег столиці з правого через центр міста.

Київська обхідна дорога

Попри той факт, що будівництво Київської обхідної дороги навколо Києва ініціювали лише у 2021 році, ця ідея не була новою, а тому цей проєкт також можна назвати своєрідним довгобудом. 

За словами транспортного аналітика Дмитра Беспалова, вперше подібний проєкт запропонували ще в 1970-1980-х роках, а схожий варіант будівництва кільцевої розглядала й чинна столична влада. 

"Це ідея транспортників, мабуть, ще з 1970-х років, коли Київ малювали за прикладом Москви з аналогом МКАДу. Це стара парадигма, старий "класичний", так би мовити, проєкт. Він був із нами вже дуже давно. І, здається, буде ще довго. Думаю, будемо про нього дискутувати за рік, і за три, і за п’ять років. Світ навколо швидко змінюється, а ми досі обговорюємо проєкти й парадигми XX століття. Не змінюється й те, що в нас немає коштів на цей проєкт. Хіба що ситуація у цьому плані з часом погіршується", – зазначив Беспалов. 

Будівництво першої ділянки КОД стартує вже незабаром — в "Укравтодорі" поки не коментують конкретні терміни виконання робіт на 18-кілометровому відрізку майбутнього автобану, але зазначимо, що враховуючи заяви чиновників, за належного фінансування перший етап проєкту можуть завершити вже до кінця 2022 року. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme