Бізнес по-київськи: Кличко робить гроші з паркувального повітря

Столична влада не хоче вкладати кошти у розвиток паркувальних майданчиків, але гроші за послуги-напівфабрикати бере справно
Depo.
25 червня 2015 12:00
ФОТО: depo.ua
Бізнес по-київськи: Кличко робить гроші з паркувального повітря
Бізнес по-київськи: Кличко робить гроші з паркувального повітря

"За парковочку заплатіть", - ці слова з вуст чоловіків у формі з написом "Київтранспарксервіс" просто виводять більшість водіїв столиці із себе. Не встиг поставити свою автівку, як до тебе вже біжить паркувальник. Проте у більшості випадків такі послуги є сумнівної якості, а збір коштів з водіїв відбувається ледь не рекетирським методом.

У мерії ж Києва постійно стверджують, що водії повинні вчитися європейським манерам і постійно сплачувати за парковку, адже, наприклад, у Берліні чи Відні платять усі.

Подивимося, що написано у "Правилах паркування транспортних засобів", що затверджені постановою Кабміну № 1342. Рік тому Уряд доповнив ці правила.
Згідно Правил обладнання паркувальних майданчиків, вони повинні позначатися дорожніми знаками та суцільною синьою смугою на проїзній частині і на бордюрі, який відокремлює проїзну частину від пішохідної.

Крім того, місця, де збираються гроші за стоянку, в обов`язковому порядку мають бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один такий пристрій на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці та інформаційними знаками про можливість і порядок надання послуги "мобільне паркування".

На ділі маємо наступну картину: паркувальники у багатьох випадках навіть лінуються наносити сині смуги, щоб виділити місце для паркування машин! Наприклад, біля величезного базару на Троєщині уздовж дороги бігають кілька паркувальників і вимагають гроші у водіїв. Так, саме вимагають, адже синя смуга тут вже майже стерлася від часу, а про паркувальні автомати тут мабуть ніколи й не чули. Усе, що виконано з вимог Правил паркування, затверджений Кабміном, - дорожній знак про платну парковку.

Виходить, столична влада, не виконуючи свою частину вимог про паркування, вимагає від водіїв їхні обов`язки виконувати - давати гроші у касу "Київтранспарксервісу".

За словами директора "Інституту міста" Олександра Сергієнка, якщо на парковці немає синьої смуги і паркомату, то водій може не сплачувати за те, що його машина там стоїть.

"Але треба бути готовим, що паркувальник давитиме на вашу психіку, адже його завдання - взяти з вас гроші. Деякі водії платять, тому що бояться, що їм "ненароком" спустять колесо чи подряпають капот", - каже експерт.

У свою чергу експерт Ради урбаністики Києва Антон Моісеєнко каже, що у мерії полюбляють "замазувати" проблему відсутності паркоматів тим, що водій завжди може сплатити за парковку з мобільного телефону.

Але для того, аби скористатися цією послугою, треба спочатку придбати скретч-карту "Мобільне паркування", потім ввести спеціальний код на телефон і тільки після усього цього сплатити за стоянку. На сайті "Київтранспарксервісу" вказано, що скретч-карту можна придбати у мережі розповсюдження. А знайти точки продажу не завжди вдається.

По суті, сплата послуги за паркування перетворюється на справжню пригоду за типом гри у піжмурки.

Ситуацію може змінити прийнята концепція паркування у столиці. Одним з її розробників був експерт Антон Моісеєнко.

"Згідно цього документу, має функціонувати приватно-державне партнерство у сфері паркуванняі. Інвестори повинні закупити обладнання, наприклад, ті ж паркомати і збирати гроші за паркування. А працівники "Київтранспарксервісу" будуть виконувати лише контролюючу функцію - стежити чи усі сплатили за паркування", - каже експерт.

Але він додає, що для цього треба міняти законодавство. Коли це відбудеться, невідомо.

Бізнес по-київськи: Кличко робить гроші з паркувального повітря - фото 1

Поки ж, за словами Моісеєнка, у Києві складається ситуація, що паркувальники збирають гроші з повітря. Ще минулого року з деяких парковок познімали знаки "Платна парковка", але комунальники продовжують ходити там і дерти гроші.

"Це підпадає навіть під адміністративну відповідальність і розцінюється, як незаконна підприємницька діяльність", - каже експерт.

Він також додає, що дуже важко підрахувати, скільки грошей отримує "Київтранспарксервіс" за надання послуг з паркування - немає контрою за готівкою, яку збирають паркувальники з водіїв.

Навіть для депутатів Київради сума заробітку "Київтранспарксервісу" є великою загадкою.

"Практично ніхто з паркувальників не видає талони на паркування, - каже міський депутат Тетяна Меліхова. - Увесь цей готівковий куш збирається, але поки дійде до бюджету, більша частина його осідає в кишенях чиновників і працівників "Київтранспаркспервісу". Мені навіть важко сказати, яка це може бути сума. Але якщо до бюджету йде 30% цих грошей - це дуже добре. Треба, щоб повсюди були паркомати і тільки тоді можна буде відслідковувати потоки грошей".

Втім, виходить, мерові Кличку наразі вигідніше, щоб столичні водії розраховувалися за паркування саме готівкою і віддавали свої кровні у руки хлопців у формі "Київтранспарксервісу".

Бізнес по-київськи: Кличко робить гроші з паркувального повітря - фото 2

Згідно офіційного переліку парковок, що розміщений на сайті того ж "Київтранспарксервісу", у столиці діє більше 6,5 тис. паркомісць і на усю цю "зграю" працює лише 87(!) паркоматів.

Увесь Київ поділений на три паркувальні зони: перша - центр, друга - околиці центру, третя - околиці міста та спальні райони. Плата за паркування стягується відповідно до "крутості" паркомісця: перша зона - 10 гривень за годину, друга - сім гривень, третя - п`ять гривень.

У першій зоні - трохи менше 1200 паркомісць. У другій зоні - 2102 паркомісця, У третій зоні - 3 244 паркомісць.

Для того аби вирахувати, скільки грошей отримує "Київтранспарксервіс", експерт Олександр Сергієнко порадив взяти за розрахунки навіть мінімальну плату за паркування - п`ять гривень за умови, що усі парковки столиці будуть зайняті автомобілями по п`ять годин на добу (хоча паркувальники працюють на своїх майданчиках по 14 годин на день).

Розрахунки показують, що за день виходить сума у більш ніж 160 тис. гривень, а за рік - майже 60 мільйонів. І це тільки за мінімальними розрахунками.
Якщо ж взяти до уваги дані депутата Київради Теятни Меліхової про те, що лише 30% йдуть у бюджет столиці, то маємо суму у більш ніж 40 мільйонів гривень, які осідають в кишенях невідомо кого.

Більше новин про життя столиці читайте на Київ.depo.ua.