Як "імунітет" від покарання стимулює водіїв-п'яниць до шалених ДТП

Проблема є більш глибшою, аніж здається на перший погляд. І не останню роль у цьому відіграє правоохоронна система

Як "імунітет" від покарання стимулює вод…

Останній тиждень у Києві виявився дуже рясним на трагічні дорожньо-транспортні пригоди. Ввечері 20 липня водій на "Ровері" з іноземними номерами тікав від копів і на його шляху трапився пішохід. Від удару той відлетів на іншу автівку, внаслідок чого від отриманих травм загинув. Але це ще були квіточки у порівнянні з тим, що відбулося на дорогах столиці пізно напередодні, ввечері 19 липня. Тоді водій на позашляховику "Ягуар", їдучи на великій швидкості, збив двох хлопців, що переходили дорогу. Джип навіть не зупинився і помчав далі. За навіженим водієм "вчепився" мікроавтобус, водій якого наздогнав негідника на "Ягуарі". Втім, під час цієї погоні останній збив ще одного перехожого. Врешті-решт виявилося, що за кермом "Ягуара" перебував в дим п'яний чоловік, який, до того ж, "світив" документами, що мають відношення до поліції.

На перший погляд здається, що цей хаос на дорогах столиці є абсолютним збігом обставин, адже в усі часи деяких водіїв не зупиняли будь-які штрафи за те, що вони напідпитку їздять за кермом. Просто ці два випадки сталися фактично протягом однієї доби. Але, на жаль, усе це – проста закономірність. І ось чому.

За останні роки чимало гучних ДТП за участю п'яних водіїв закінчувалися фактично нічим. А якщо винуватцем аварії був ще й якийсь правоохоронець, то взагалі немає про що казати. Кричущим прикладом безкарності "людей з корочками" може бути випадок з таким собі Олександром Конотопенком. Буквально днями цей п'яний чоловік просто так почав стріляти з пістолета на столичній Оболоні. Коли на місце події приїхали копи, то виявилося, що бушує полковник Головного управління розвідки Міністерства оборони Олександр Конотопенко. Саме таку "корочку" показав копам цей чоловік і начебто намагався зам'яти справу.

Втім, як тільки ця подія набула резонансу, у Міноборони відразу відхрестилися від Конотопенка. Мовляв, він дійсно служив у ГУР Міноборони, але навесні поточного року був звільнений з військової служби. Щоправда, виникає питання: як працівник такої солідної структури після звільнення міг залишитися зі службовим посвідченням? У випадках звільнення "корочку", тим більше таку, мають забрати. У Міноборони обіцяють з цим розібратися, але наразі підозрюють, що могла бути недбалість посадових осіб міністерства, які повинні вилучати посвідчення під час звільнення, або взагалі Конотопенко підробив документ.

Разом з тим від Конотопенка відхрестилися і в СБУ. Справа в тім, що в соцмережах почали з'являтися "корочки" Олександра Конотопенка, як співробітника Служби безпеки. Але у спецслужбі заявили, що такий пан був звільнений з їхніх лав ще у грудні 2016 року.

А тепер підходимо до найцікавішого. Виявляється, це не перший "заліт" цього Олександра Конотопенка. Саме він наприкінці літа минулого року, керуючи автомобілем "Хонда" CR-V, на трасі "Київ - Харків" здійснив зіткнення з іншою автівкою. Під час ДТП постраждали обидва водії, але виявилося, що кермувальник "Хонди", то самий Олександр Конотопенко, був п'яний. Більше того, на той час він був співробітником СБУ, що також підтвердили у поліції Київської області. У МВС тоді навіть відкрили кримінальне провадження за ч. 1 ст. 286. Санкція даної статті передбачає покарання у вигляді штрафу від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправних робіт на строк до двох років, або арешту на строк до шести місяців, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

Якщо враховувати, що Конотопенко нині спокійно собі стріляє з пістолета на вулицях Києва, то можна зробити висновок, що він уникнув найсуворішого покарання вищезазначеної статті – обмеження волі на строк до трьох років. Цю версію може підтвердити і той факт, що після минулорічної ДТП він працював у СБУ і був звільнений з цієї структури лише у грудні 2016 року, але практично одразу переведений до іншого відомства - скоріш за все, саме до ГУР Міноборони. Схоже на те, що Конотопенко відбувся найменш суворим покаранням – штрафом від 3400 до 8500 гривень, якщо взагалі був покараний. Також можна припустити, що після тієї п'яної ДТП наш "герой" не був навіть позбавлений права керування автомобілем, адже свідки кажуть, що перед до двору на Оболоні, де була влаштована стрілянина, він приїхав на автомобілі. Усі ці події навіть висвітив на своїй сторінці у "Фейсбуці" відомий блогер та волонтер Роман Сініцин.

Цей кричущий приклад безкарності свідчить про те, що в українському суспільстві сформувався цілий прошарок людей, які знають, що навіть за п'яне ДТП з постраждалими їм нічого не буде. Максимум - відбудуться штрафом у кілька тисяч гривень, які для таких людей часто навіть не витрати.

Спочатку в ураїнців була надія, що ситуацію зможуть виправити патрульні поліцейські, яким начебто все рівно, хто сидить за кермом. Порушив – відповідай. Втім, не слід забувати, що робота копів закінчується, коли вони привозять, наприклад, п'яного водія до райвідділку. А далі вже за справу беруться слідчі МВС. Потім - суд. І в цьому ланцюжку згодом може виявитися, що якийсь чиновник чи силовик, що напідпитку скоїв ДТП, вже й не винен у цьому.

Заради справедливості варто сказати, що й копи не завжди до кінця "дотискають" п'яних водіїв. Як приклад можна згадати випадок у Харкові, коли за кермом крутої іномарки на російських номерах був в дим п'яний чоловік. Втім, коп все ж не зміг завершити свою справу, що був напідпитку, викликав свого товариша і той вже сів за кермо, тож патрульні вже нічого не змогли довести.

А якщо згадати безліч мажорів, які скоювали ДТП навіть з трагічними наслідками, і їм за це нічого не було, то взагалі вимальовується невтішна і навіть страшна картина. Тим більше, що усі ці випадки безкарності мажорів, силовиків або чиновників в чомусь спонукають до неадекватних дій й рядових водіїв. Деякі громадяни думають так: якщо, наприклад, працівник СБУ може уникнути покарання, то чим я гірший за нього?

Буквально днями подібний і також смертельний випадок стався на вулиці Борщагівській у Києві. П'яний водій на "БМВ" влетів у автомийку, де збив на смерть її працівника. Після цього водій почав тікати і лише небайдужі свідки події наздогнали його. За словами очевидців, винуватець ДТП лише сказав: "Я просто п'яний". Можливо, водій-вбивця думав, що якщо він п'яний, то зможе уникнути відповідальності. Принаймні, розуміння того, що сідати п'яним за кермо - це обов'язково нести відповідальність, у нього за останні роки так і не сформувалося.

Тому єдиний вихід вберегти українців від усіляких п'яних водіїв з "імунітетом" від адекватного покарання полягає в зміні самої системи цього покарання. Закони в цьому плані виписані досить суворо, але в багатьох випадках суди просто дають для "обраних" найменш суворе покарання. І, як показує приклад з Олександром Конотопенком, усе це призводить до подальших неадекватних вчинків.

І добре, якщо оточуючі залишаються живими після витівок п'яних "небожителів", але ж бувають випадки, коли усе закінчується трагічно і страждають ні в чому невинні люди. Можливо, слід взагалі пожиттєво забирати водійске посвідчення у кермувальників напідпитку, адже багату і п'яну людину штраф не завжди зупиняє. А так хоч буде "гріти" думка, що в разі потрапляння у руки копів вже ніколи не сядеш за кермо. Але, знову ж таки, якщо запровадити таку норму, то вона має діяти для усіх без виключення. Навіть для чиновників та силовиків, адже на дорозі усі рівні і ні в кого не має бути привілеїв.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme