Як чиновники Києва викидають бюджетні гроші на іномарки замість "ЗАЗів"

Чиновники та комунальники, які підпорядковуються столичній владі, хочуть їздити виключно на машинах, виготовлених за кордоном. Про вітчизняні автівки ніхто навіть слухати не хоче 

Як чиновники Києва викидають бюджетні гр…

Українці потерпають від шалених ставок на розмитнення автомобілів, яке номінально ставить на меті стимулювання водіїв пересідати на вітчизняні машини, які виявляються трохи дешевшими, ніж авто, зібрані за кордоном. Втім, самі чиновники автомобільним – та й будь-яким іншим, окрім як на словах – патріотизмом не відрізняються і майже ніколи не закуповують за бюджетні кошти службові автомобілі, виготовлені в Україні. Наприклад, у системі "Prozorro" серед сотень тендерів на закупівлю машин для чиновників абсолютна більшість – це автомобілі закордонного виробництва. І не дуже малої вартості.

Depo.Київ дослідив кілька тендерів на закупівлю службового автотранспорту для потреб структур столичної влади. Так, наприкінці минулого року відбувся тендер на закупівлю автомашини для комунального некомерційного підприємства "Консультативно-діагностичний центр" Солом'янського району міста Києва. Комунальники у поясненні до тендеру вказували, що автомобіль їм конче необхідний для доставки до клініко-діагностичних лабораторій біоматеріалу, а саме - крові і мокротиння. Безумовно, справа потрібна. На придбання авто комунальники готові були виділити 415 тис. гривень. У тендері вказувалося, що "Консультативно-діагностичний центр" хоче придбати китайський автомобіль "Джилі" Емгранд або його еквівалент. Комплектація машини мала бути такою: кондиціонер, повністю тоноване скло (напевне, щоб "біоматеріал" на сонці не псувався), напис "Медична допомога" та кронштейн або ящик для кріплення додаткового медичного устаткування. Зрештою, згідно проведеному тендеру, комунальники за 408 тис. гривень придбали автомобіль "Сітроен" C-Elysee. Хоча, напевно, побідне обладнання, яке вказувалося у тендері, можна було б вмонтувати у звичайний "ЗАЗ" Сенс, який коштує менше 200 тис. гривень.

Восени минулого року нову автівку закупило і комунальне підприємство "Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі". На тендер виділяли 365 тис. гривень, за які планували придбати легковий автомобіль "Фіат" Фіоріно. У тендері комунальники прописали, що автівка має бути виключно з дизельним двигуном і непогано "заряджена" різноманітними опціями, а саме: у авто мав бути кондиціонер з ручним регулюванням і з фільтром квіткового пилку, електросклоподіймачі передніх стекол та тріп-комп'ютер. Зрештою, комунальники за 363 тис. гривень, тобто зекономивши аж 2 тис грн, придбали авто, яке вони хотіли. Втім, у договорі з постачальником вказане авто з двигуном об'ємом 1,4 літри, а це вже бензиновий агрегат, хоча комунальники в тендерній документації вказували, що хочуть виключно дизельну машину.

Наприкінці листопада 2017 року комунальне підприємство "Київблагоустрій" закупилося автомобілями більш ніж на мільйон гривень. Під час першого тендеру комунальники витратили на три автомобілі майже 1,2 млн. гривень, тобто по 400 тис. гривень на кожне авто. У тендерній документації було вказано, що об'єм двигуна машин має бути не менше 1,6 літри. Звичайно, у автівках мали бути кондиціонери, а також система керування аудіосистемою на кермі. Зрештою були закуплені три автівки "Форд" Фокус.

Наприкінці минулого року чиновники "Київблагоустрою" захотіли собі ще й "службовий автомобіль" з дорожнім просвітом не менше, ніж 200 мм, а також потужним бензиновим двигуном і автоматичною коробкою передач. Під ці параметри підпадав лише так званий "паркетник", але ніяк не легковий автомобіль седан. Окрім цього, в автомобілі мав бути повністю шкіряний салон. Тендер призвів до того, що "Київблагоустрій" витратив 680 тис. гривень на придбання джипу "Сузукі" Гранд Вітара.

Щороку на роботу комунальних ЗМІ, що висвітлюють роботу мера Кличка, з міського бюджету витрачають десятки мільйонів гривень. Ці гроші також спрямовуються і на закупівлю автомобілів. Наприклад, минулого року комунальний телеканал "Київ" оголосив тендер на закупівлю чотирьох автівок. Тележурналісти мера навіть модель обрали - "Фіат" Кубо. Хоча свого часу журналісти цієї телекомпанії їздили навіть на "ВАЗах". Зрештою, на чотири авто "Фіат" телеканал "Київ" витратив більше 1,3 млн. гривень.

Схоже, київські чиновники навіть гадки не мають, що в Україні є автомобілі вітчизняного виробництва. Наприклад, "Київблагоустрій" міг закупити три автівки "ЗАЗ" Сенс по 200 тис. гривень за одиницю, зекономити місту майже 600 тис. гривень і на ці гроші нарешті навчити своїх співробітників грамотно кронувати дерева, не перетворюючи останні на двометрові пеньки. Втім, бувають і такі випадки, що чиновники неначе провокують громаду на конфлікт. Так, комунальники Святошинського району днями оголосили тендер на закупівлю вантажопасажирського автомобіля "ГАЗель" Некст-дует. На придбання цього авто КП "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району" готова витратити майже 600 тис. гривень. Все б нічого, але автомобілі "ГАЗель" виготовляють на Росії.

ФОТО: kyivcity.gov.ua

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme