Як у Кличка вирішили "подарувати" бізнесменам-"МАФовикам" зупинки трамваїв та автобусів

Комунальники зносять усі кіоски на зупинках, щоб згодом "інвестори" встановили там нові МАФи

Як у Кличка вирішили "подарувати" бізнес…

Минулого місяця комунальники шаленими темпами почали зносити кіоски, що стояли на зупинках громадського транспорту. З одного боку, це досить вдала ідея, адже є такі зупинки, до яких важко навіть підійти через велику кількість МАФів. Проте виникало питання до комунальників, за яким принципом зносяться ці кіоски. Бо, наприклад, на вулиці Бальзака, 94, на кінцевій зупинці автобусів маршруту № 21 та № 98, один з ларьків прибрали, але на тому місці ще довго лежали частини фундаменту МАФа. Тобто кіоски "уходять", а сміття лишається.

Такі самі випадки можна було спостерігати і біля станції метро "Мінська" – комунальники забирали кіоск, а після себе залишали купи непотрібну, що назбирався під ним. Хоча в цьому випадку сміття з часом все ж таки прибрали.

Depo.Київ надіслав до мерії запит, щоб з'ясувати, в чому причина демонтажу МАФів на зупинках громадського транспорту. У Департаменті міського благоустрою визнали, що саме вони курують звільнення від кіосків на зупинках. Але чиновники чомусь вирішили не відповідати на питання, чому після таких демонтажів залишається купа мотлоху та фундаменти колишніх ларьків.

Загалом у мерії пояснили, що знесення наявних МАФів на зупинках громадського транспорту відбувається в межах проведення інвестиційного конкурсу. Згідно цього конкурсу, інвестори мають провести благоустрій та облаштування зупинок громадського транспорту. Наприклад, вони мають бути позначені жовтою смугою, також на зупинках не повинно бути калюж, і за потреби інвестор зобов'язаний покласти на підзвітній ділянці новий асфальт.

Також на зупинці мають з'явитися павільйони, щоб пасажири могли очікувати на автобус чи тролейбус. Більше того, нові зупинкові комплекси мають бути обладнані "кнопкою тривоги". Щоправда, що саме мається на увазі, чиновники не пояснили. Мабуть, мова йде про так звану "тривожну кнопку", щоб в разі небезпеки можна було викликати охорону чи поліцію.

Але виникає питання: що взамін отримає інвестор, адже витрати на обладнання зупинки будуть солідними. У відповіді на запит Depo.Київ у Департаменті міського благоустрою зазначають, що інвестор має встановити на зупинці кіоск з продажу проїзних документів та інших товарів або надання послуг. Тому саме правом на торгівлю і хочуть зацікавити бізнесменів.

Наступне питання - якими будуть нові кіоски. МАФи дозволять робити чималенькі: площею до 32 кв. метрів, з яких під сам кіоск для торгівлі відводиться майже 14,8 "квадратів". Сама споруда повинна бути тимчасовою і не мати фундаменту.

Фактичним власником усіх цих зупинкових МАФів та кіосків з продажу талонів буде інвестор, але сам павільйон очікування для пасажирів передається до комунальної власності на момент дії інвестиційного договору, що складає 10 років.

Таким чином, сьогодні складається наступна ситуація: як тільки у мерії знаходять інвестора для облаштування тієї чи іншої зупинки громадського транспорту, комунальники повинні очистити це місце від існуючих ларьків. І, схоже, торговцям у МАФах, розміщених на зупинках громадського транспорту, час напрягтися. Справа в тому, що у мерії виставили на "продаж" аж 28 лотів на облаштування зупинок громадського транспорту. Кожен лот у середньому містить по 10-20 зупинок, але є й такі, що включають 99 і навіть 242 зупинки. Загалом же для інвесторів підготували майже тисячу зупинок, на яких мають з'явитися МАФи-павільйони. Внаслідок цього чиновники з мерії сподіваються отримати до бюджету понад 10 млн. гривень, які заплатять інвестори.

В цілому алгоритм дій чиновників з мерії зрозумілий. Бізнесмену віддають на відкуп зупинку громадського транспорту, а він, у свою чергу, має забезпечити комфортні умови для пасажирів, що очікують автобус, трамвай чи тролейбус. За усе це бізнесмен отримує право торгувати у павільйоні. Втім, все ж таки залишається питанням, чим саме будуть торгувати, і чи не перетворяться ті зупиночні комплекси на чергові "шанхайчики". Та й загалом, чи покращиться стан зупинок в довготривалому періоді. Згадати хоча б, як свого часу керівництво міста віддало бізнесменам в оренду підземні переходи. Тоді чиновники надавали право інвесторам торгувати у цих переходах, а взамін площа "підземки" мала виглядати охайно. Але вже за рік-два переходи перетворилися на жахіття, адже так звані інвестори добре торгували, а от з елементарним прибиранням в них якось не складалося.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme