Як депутати Кличка "нарізали" під висотки майже тисячу гектарів землі

Затвердження так званих детальних планів територій дозволяє "нашпигувати" їх сотнями висоток, що ще більше перевантажить інфраструктуру міста і створить декілька нових ділянок перманентного транспортного колапсу

Як депутати Кличка "нарізали" під висотк…

Пізно ввечері, 20 грудня, під час засідання Київради депутати несподівано затвердили одразу п'ять нових "детальних планів територій". Саме ці ДПТ в обхід Генплану (з яким, на відміну від роздачі землі під забудову, депутати ніяк не розберуться) дозволяють забудовувати ті чи інші території житловими будинками. В унісон за ці п'ять ДПТ голосували майже усі депутати промерської "Солідарності" та фракції екс-мера Омельченка "Єдність". До них долучилися майже усі депутати "Батьківщини", які зазвичай критикують більшість Кличка у Київраді за дозволи на тотальну забудову міста висотками.

Depo.Київ проаналізував усі п'ять ДПТ, адже по суті йдеться про будівництво житлових хмарочосів фактично на 800 гектарах столичної землі.

ДПТ №1

Даний детальний план території охоплює ділянку в межах проспекту Перемоги і залізничної колії у Святошинському районі. Площа території проектування становить 217 гектарів. На цій території чиновники планують знищити майже усі промислові підприємства, які вже не працюють. Замість цього з'явится житлова забудова та громадський діловий центр "Нивки-Сіті". Окрім цього тут збудують готелі-ресторани та різноманітні ТРЦ.

Наразі з цих 217 гектарів лише 23 забудовані житлом. Але вже за п'ять років ця цифра збільшиться до 33 гектарів, а за 20 років – до 35. А от площа зелених насаджень за 20 років має зрости з двох гектарів до лише 3,7. Зараз на даній території у багатоповерхівках проживає 10 тис. осіб, а вже за п'ять років їх буде 16 тис. На усі ці 200 гектарів забудови чиновники планують збудувати лише одну школу. Мовляв, нові мешканці мікрорайону будуть заповнювати вільні місця, які є в існуючих школах. Населення зросте вдвічі, але на даній території відкриють лише одну поліклініку – зараз тут немає жодної медичної установи. Зате площа магазинів зросте в десятки разів.

Загальна площа квартир тут має збільшитися з існуючих 209 тис. кв. м до 435 тис. "квадратів". Хоча спочатку чиновники мерії пропонували збільшити цю цифру до 730 тис. кв. метрів. Втім, те, що зараз від цієї ідеї відмовилися, зовсім не означає, що про неї не згадають пізніше.

Карти Google

ДПТ №2

Ще один детальний план території в межах вулиць Дорогожицької, Мельникова, Якіра та Сім'ї Хохлових. Щоправда, у проекті рішення як Якіра чомусь вказана сучасна вулиця Деревлянська.

Територія проекту складає понад 90 гектарів. Тут під забудову багатоповерхівками фактично віддадуть 25 гектарів землі. В проекті рішення усе дуже хитро написано. Мовляв, квартали багатоповерхової забудови розміщенні зараз на площі в 10 гектарів, а будуть лише на 13 гектарах. Втім, ще на 22 гектарах мають також зводити змішану багатоповерхову житлову забудову та громадську забудову – а кияни вже дуже добре знають, як території під громадські заклади потім передають забудовникам висоток. Загалом кількість населення на ділянці між вулицями Деревлянською, Сім'ї Хохлових, Мельникова та Дорогожицької лише за сім років має збільшитися майже втричі з існуючих 4,5 тис. мешканців до 11,2 тис. Усе додаткове населення буде мешкати у багатоповерхівках.

Наразі тут відсутні освітні заклади, але з часом планують звести два дитсадки та одну середню школу на 990 учнів, а також початкову школу на 360 учнів. На перший погляд, наче і немало, але цього буде достатньо, якщо із загальної кількості населення в 11 тис. чоловік лише кожен десятий буде школярем. Враховуючи, що у нові будинки будуть заселятися далеко не пенсіонери, а молоді сім'ї, то згодом учнів буде кілька тисяч, в той час як школи зможуть прийняти лише 1,4 тис.

А от площа виробничих ділянок тут має зменшитися майже втричі з існуючих 52 гектарів. Майже 15 гектарів мають віддати під торговельно-офісні комплекси. На територіях, що належать "Київському мотоциклетному заводу", також зведуть хмарочоси, в яких розмістяться квартири та офіси.

Площа офісів на цій ділянці має сягнути майже 350 тис. кв. метрів, на яких будуть працювати близько 15 тис. людей. Навіть якщо враховувати, що лише кожен п'ятий буде їздити на роботу на авто, то це вже близько трьох тисяч автівок, які курсуватимуть вулицями між станціями метро "Лук'янівська" та "Дорогожичі". Вже зараз у години пік вулиця Мельникова фактично "стоїть" через перевантаження. У ДПТ ж вказано, що мають розширити вулицю Дорогожицьку та Сім'ї Сосніних, до яких, щоправда, ще доїхати треба.

ДПТ №3

Детальний план території в межах проспекту Перемоги, вулиць Лагерної, Сікорського, Шамрила, Дорогожицької, Теліги та Довженка.

Зовсім поряд з цією ділянкою розташовані парки "Нивки" та "Сирецький парк". Втім, у мерії запевняють, що в межах даного ДПТ ці зелені зони не будуть чіпати. У свою чергу, секретар комісії містобудування Іван Картавий попереджає у своїй пояснювальні записці до проекту рішення по даному ДПТ, що на території парку "Нивки" буде розміщено два об'єкти будівництва, а це заборонено законом. Окрім цього, депутат прогнозує, що частину зеленої зони парку "Нивки" переведуть у територію для громадських будівель та споруд.

Чиновники обіцяють розширити тут 16 вулиць. Хоча у додатках до рішення чомусь вказується, що площа вулиць і доріг не збільшиться, а зменшиться з існуючих 36,92 гектарів до 36,07 гектарів.

Територія в межах проекту складає майже 200 гектарів. Зараз житлові квартали та мікрорайони тут розміщені на 68 гектарах, а вже за сім років будинки зведуть ще на 10 гектарах, а за 20 років додадуться висотки ще на семи гектарах. Загалом чисельність населення має збільшитися з існуючих 30 тис. людей до майже 40 тис. Загальна площа квартир між вищезазначеними вулицями складає 630 тис. кв. метрів, а має бути більше мільйона "квадратів".

Хоча кількість населення та будинків буде рости, чиновники не надто потурбувалися про розвиток громадського транспорту. Наразі у цьому квадраті протяжність ліній наземного громадського транспорту складає 8,2 км, а після того, як тут усе забудують, протяжність ліній транспорту збільшиться лише на півтора кілометра.

Також планується будівництво однієї школи на 660 учнів. Знову ж таки, враховуючи, що кількість населення збільшиться на 10 тис. людей, цього може бути замало.

ДПТ №4

Детальний план території в межах вулиць Донецької, Повітрофлотського проспекту, вулиці Смілянської, вулиці Фастівської та залізниці у Солом'янському районі.

Йдеться про 67 гектарів столичної землі. Зараз житлова забудова тут розміщена на 33 гектарах, а вже за сім років висотки мають вирости ще на чотирьох гектарах. На 12 гектарах тут розміщені виробничі приміщення, за сім років їхня площа має зменшитися вдвічі. Чисельність населення має збільшитися на чотири тисячі осіб.

ДПТ №5

Детальний план території в межах бульвару Вацлава Гавела, вулиці Суздальської, вулиці Академіка Білецького та залізниці у Солом'янському районі.

Це, мабуть, один з найбільш ласих шматків землі, яку вчора депутати більшості Кличка пустили під забудову висотками. Йдеться про 200 гектарів території у даному ДПТ. Зараз в межах цих вулиць забудовано житловими будинками трохи більше 40 гектарів, а вже за 3-7 років ця площа становитиме більше 56 гектарів.

Кількість населення збільшиться удвічі з 14 тис. людей до 27 тис. Наразі площа усіх квартир тут становить 250 тис. кв. метрів, а вже за 3-7 років буде майже 650 тис. "квадратів". Більшість будинків будуть на 20 поверхів і вище.

Разом з таким масштабним будівництвом має розвиватися мережа доріг. Але в проекті забудови з цим не дуже, адже наразі протяжність вулично-дорожньої мережі в межах даного ДПТ складає 7,9 км, а буде лише 9,2 км. Тобто, кількість населення збільшиться удвічі, а довжина доріг збільшиться аж на 1,3 км. Не густо буде і з розвитком громадського транспорту. Довжина трамвайних ліній найближчі років десять збільшуватися не буде і становитиме нинішні 1,6 км. Така ж сама ситуація і з тролейбусами. Протягом 3-7 років аж на 800 метрів має збільшитися протяжність автобусних маршрутів.

На такій величезній території мають звести чотири дитячі садочки загальною місткістю близько 700 осіб. Стосовно шкіл, то на базі "Київського спортивного ліцею-інтернату" мають звести навчально-виховний комплекс проектною потужністю більше трьох тисяч місць. Також тут мають реконструювати існуючу школу.

Сумарний об'єм стічних вод від такої забудови збільшиться удвічі, що призведе до більшого навантаження на каналізаційні мережі міста.

Варто зазначити, що фактичним забудовником усього цього мікрорайону буде КП "Житлоінвестбуд-УКБ", яким керує депутат з промерської фракції у Київраді В'ячеслав Непоп.

Якщо усі ці ДПТ будуть втілені у життя, то кількість мешканців столиці, завдяки новим висоткам, може збільшитися майже на 50 тис. осіб. Паралельно з цим мережа громадського транспорту майже не розвиватиметься. А це тільки нагнітатиме колапс з автобусами, тролейбусами і трамваями, які вже зараз не завжди пораються з пасажиропотоком. Разом з тим збільшиться і кількість автомобілів, а це призведе до тотальних заторів, наприклад, в районі Лук'янівки, де будуватимуть висотки в межах одного з проголосованих ДПТ.

З іншого боку, виникає питання, чи потрібно взагалі давати дозвіл на зведення житлових хмарочосів у Києві. Нещодавно сам мер визнав, що у столиці непроданими лишаються 60 тис. квартир. Напевне, логічно було б почекати доки забудовники розпродадуть це житло, а вже потім давати дозвіл на зведення нових висоток. І ще: майже в усіх цих ДПТ вказано, що їхнє затвердження не матиме потреби витрачати кошти з міського бюджету. Втім, ті ж школи і дитячі садки забудовники ніколи не хочуть зводити, адже це зайві витрати. Зрештою, розвиток соціальної інфраструктури відбувається за рахунок міського бюджету, а це сотні мільйонів гривень, які можна було б направити на будівництво доріг чи метрополітену. Але наразі усе зводиться до того, що забудовник заробляє гроші на продажі квартир у своїх потворних висотках, а "соціалка" лягає на плечі платників подактів, тобто киян.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme