Кортеж Порошенка збив пішохода: Чому цього не могло бути при Януковичу
Перекриття вулиць, поліцейська сирена, попередження для пішоходів звільнити проїжджу частину, ДАІшники через кожні 50 метрів – такі заходи безпеки супроводжували президентський кортеж Януковича
Зранку, 6 березня, кортеж президента Петра Порошенка втрапив у халепу, коли одна з його автівок збила пішохода. Сталося це на перетині вулиць Шовковичної та Інститутської. На перехресті рух регулював працівник поліції.
На відео видно, як спочатку перехрестя проїжджає поліцейське авто, що так би мовити є "розганяючим" автомобілем на чолі кортежу. І тут на тротуарі біля пішохідного переходу з'являється пенсіонер. Згідно правил дорожнього руху, пішохід не має права йти "в спину" чи "в груди" регулювальнику. До того ж, пішохід має впевнитися у відсутності небезпеки. Схоже, дід-пішохід не знав цього, а тому, порушуючи правила дорожнього руху, а саме вимогу пункту 4.9 ПДР "У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами регулювальника або світлофора", почав переходити дорогу. Цікаво, що його навіть пропустила автівка вишневого кольору, яка рухалася у першій смузі дороги. Хоча водій цього авто їхав абсолютно за правилами, адже регулювальник стояв до нього боком – така стійка поліцейського дозволяє рух авто.
Другою смугою рухалася автівка з кортежу президента і її водій апріорі не міг побачити, що з-за вишневого авто вискочить пішохід. Втім, тут можна зробити ремарку, адже знову ж таки, згідно правил дорожнього руху, водій має передбачити ситуацію наперед. Більше того, на відео видно, що авто вишневого кольору, яке рухалося у першій смузі дороги, трохи пригальмувало. Усе це мав врахувати водій автомобіля з кортежу президента, який рухався у другій смузі. Простіше кажучи, водій повинен був передбачити, що якщо авто, яке рухається майже паралельно з ним, пригальмувало, то перед цією автівкою з'явилася перешкода, яка автоматично може "переміститися" на другу смугу рух. Зрештою, факт в тому, що автомобіль з президентського кортежу збив пішохода, хоча водій машини, за великими рахунком, їхав за правилами і орієнтувався на регулювальника, який своїми жестами дозволяв рух у напрямку кортежу.
На щастя, пішохід-пенсіонер вижив. Дехто навіть може сказати, мовляв, чому увесь кортеж не зупинився, адже навряд чи водії інших машин президента не побачили, що їхній колега збив пішохода? Втім, згідно канонів роботи держохорони, кортеж фактично не має права зупинятися на шляху свого слідування, адже це може загрожувати безпеці охоронюваної особи, в цьому випадку – президента.
Що таке кортеж
Зазвичай, кортеж перших осіб держави складається з кількох автівок, але їхня кількість може доходити і до десятка машин. На чолі кортежу, як правило, їде поліцейське авто, яке фактично "розчищає" проїзд для машин з особами, що перебувають під опікою державної охорони. За великим рахунком, перша автівка може навіть йти на таран машин, які можуть перешкоджати проїзду основних автомобілів кортежу.
За бажанням Управління державної охорони для проїзду кортежу можуть тимчасово перекривати дорожній рух, що регламентується Законом "Про дорожній рух". Але на побажання охоронюваної особи та держохоронців кортеж може рухатися без перекриття дорожнього руху для інших його учасників. Право на проїзд кортежем, згідно закону, мають президент України, голова Верховної Ради, а також Прем'єр-міністр. Окрім цього, кортежем мають право рухатися голови іноземних держав, парламентів та урядів, які перебувають у Україні з офіційним візитом.
Що було за Януковича
У 2010-му році авто швидкої допомоги з кортежу президента Януковича у Києві протаранила машину таксиста, яка з'явилася на шляху слідування президентського ескорту на Харківській площі. Янукович поспішав у Бориспіль, звідки вилітав у Харків на зустріч із російським президентом Дмитром Медведєвим. Тоді жодна машина з кортежу, окрім розбитої швидкої, не зупинялася. Хоча в аварії загинув водій машини, якій не пощастило опинитися на шляху Януковича. І хто б не був президентом, правила роботи управління державної охорони незмінні – усе заради безпеки першої особи.
З іншого боку, навряд чи можна навіть припустити, що за часів президента-втікача могла виникнути така ситуація зі збитим пішоходом, як сьогодні. Справа в тому, що тоді на шляху слідування президентського кортежу правоохоронці усе "зачищали". Фактично жодна жива душа не могла наблизитися до дороги, якою мав промчати президентський ескорт. А сміливців, які все ж підходили до пішохідних переходів, одразу проганяли правоохоронці, які шеренгами стояли вздовж дороги.
Що змінилося
Сьогодні президентський кортеж став більш демократичний, адже вже не перекривається рух інших автомобілів, як раніше. Хоча, згідно першої частини статті 26 Закону України "Про дорожній рух", заради кортежу перших осіб України, яких супроводжує державна охорона, дозволяється обмежувати або забороняти рух транспортних засобів, пішоходів на окремих ділянках вулиць та автомобільних доріг. Більше того, згідно цієї ж статті, безпечний та безперешкодний проїзд транспортних засобів з особами, зазначеними в частині першій цієї статті, забезпечується відповідними підрозділами Національної поліції, Управління державної охорони України шляхом запровадження тимчасових обмежень, заборони руху інших учасників дорожнього руху або його регулювання відповідними підрозділами Національної поліції.
З усього цього можна зробити висновок, що відмова від перекриття руху для проїзду кортежів перших осіб держави є безумовним плюсом для рядових водіїв. Адже тепер ніхто не стоїть по кілька десятків хвилин у заторах, як це було за часів Януковича, коли для його проїзду повністю перекривався рух. З іншого боку, коли рух не перекривають, можуть траплятися ситуації, як 6 березня, коли авто з президентського кортежу збило пенсіонера. Справа в тому, що більшість пішоходів, які не є водіями, абсолютно не знають правил дорожнього руху, а жести регулювальника вони сприймають наче жартівливі "танці" поліцейського із жезлом. Усе це в купі несе небезпеку як для пішоходів, так і для автомобілів з кортежів.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ