Історія з життя: Пройти бюрократичне пекло заради знижки на гарячу воду

Столичні ЖЕКи роблять усе, аби затягнути складання акту про неналежну послугу з гарячого водопостачання
Depo.
16 травня 2015 07:00
ФОТО: depo.ua
Історія з життя: Пройти бюрократичне пекло заради знижки на гарячу воду
Історія з життя: Пройти бюрократичне пекло заради знижки на гарячу воду

Про це повідомляє Київ.depo.ua.

Складається враження, що монополісти із "Київенерго" та столичні ЖЕКи працюють в одній команді заради того, аби ускладнити життя киянам.

Ось історія з власного досвіду.

Вже майже півроку у моєму будинку, що знаходиться на Мінському масиві, практично немає гарячої води.

За цей час усі мешканці вже стали справжніми моржами, адже ранковий душ доводиться приймати майже у холодній воді. Відкриваєш "гарячий" кран, а звідти тече ледь тепла рідина. Інколи можна чекати і півгодини, щоб температура води підвищилася хоча б на кілька градусів.

На гарячій лінії "Київенерго" увесь цей час лише обіцяють виправити ситуацію, мовляв, трохи несправне обладнання. Але далі слів діло не йде.

Я вирішив, як мінімум "вибити" перерахунок за гарячу воду, адже це гарантує постанова Кабміну № 151 "Про порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води...".
Згідно з цим документом, температура гарячої води у квартирах повинна бути не нижче 50 градусів. І відхилення від цієї норми допускається лише в межах двох хвилин після того, як ви відкрили кран. Якщо ж, наприклад, температура води трохи вища за 40 градусів, споживачу повинні зробити знижку на оплату цієї послуги у розмірі 30%.

А от якщо вода нижче за 40 градусів, вам повинні рахувати її за тарифом холодного водопостачання.

Щоб зафіксувати цю прогалину треба викликати представника ЖЕКу, який виміряє температуру гарячої води і складе акт-претензію на основі якої і буде проведений перерахунок. Можна звичайно самому скласти такий акт і попросити підписати його, наприклад, сусіда, який підтвердить, що у вашій квартирі погане гаряче водопостачання.

Я ж вирішив йти першим методом і почав викликати представника ЖЕКу. Кілька тижнів моїх намагань не дали жодного результату. У ЖЕКу № 513, який обслуговує мій будинок, постійно посилалися на те, що майстер із вимірювання температури води зайнятий, адже не я один скаржуся на вищевказану проблему, мовляв, "руки до вас не доходять".

Вирішив сам йти до житлово-експлуатаційної контори № 513. Начальник цієї установи виявився досить молодим і привітним чоловіком, але як тільки він почув, що треба скласти акт-претензію, з його обличчя вмить зникла посмішка.

Чиновник почав розповідати мені про те, що немає жодних можливостей зробити перерахунок за гарячу воду, адже це нічим не регулюється.

Ага, знайшов дилетанта. Побачивши на столі жеківця комп`ютер, я запропонував йому разом почитати в Інтернеті постанову Кабміну № 151, додавши, що казки про неможливість перерахунків він нехай краще розповідає "бабі Люсі з другого під`їзду".
Такий "тиск" вмить дав результат і з боями, але мені все ж таки склали акт перерахунку за гарячу воду, вказавши, що температура води була нижче за 40 градусів.

"Але рішення про зменшення плати буде приймати "Київенерго", як постачальник гарячої води", - додав начальник ЖЕКу.

Усе це відбувалося ще наприкінці лютого і мені врешті-решт зробили перерахунок, але тільки за півмісяця хоча нормальної гарячої води не було значно довше.

Далі більше. По сьогоднішній день з-під крану тече ледь тепла вода. А в ЖЕКу днями заявили, що знають про проблему і навіть виявили, що температура гарячої води в моєму будинку складає усього 20 градусів! У житлово-експлуатаційній конторі № 513 визнали, що така ситуація спостерігається вже кілька місяців, але перерахунок за гарячу воду ніхто й не думає робити.

Виявилося, що такі акти-претензії про перерахунок треба складати майже щотижня, а без них платіть за гаряче водопостачання по повній програмі і нікого не хвилює, що реальна температура води лише 20 градусів замість нормативних 50 градусів.

Парадокс у тому, що і у ЖЕКу, і у "Київенерго", як завжди не хочуть визнавати власних проблем, лише затягуючи процеси перерахунків. Простіше кажучи, киян змушують пройти усі кола бюрократичного пекла, аби тільки не втрачати кошти за послуги, які абсолютно не відповідають нормам.

Ця історія нагадує один випадок із моїм колишнім однокласником. Він народився без однієї руки і логічно, що не був придатний до військової служби, але у військомат його запрошували регулярно.

Хлопець не витримав і одного разу спитав: "Ви думаєте, у мене рука виросте?"
На це лікар військомату йому відповів: "Звичайно, не виросте! Але медичну комісію все рівно постійно проходити - закон вимагає".

Так і тут. Гарячої води немає і комунальники про це знають, але вимагають усілякі акти.

Більше новин про життя столиці читайте на Київ.depo.ua.