"Хто риється-копається – той гарно одягається": Як споживачу відстояти свої права на "секонді"

Секонд-хенди – це можливість доповнити гардероб вінтажними речами з 90-х та знайти одяг світових брендів за ціною в кілька доларів. Мабуть саме тому магазини секонд-хенду та стокового одягу наразі стали досить популярними серед киян

"Хто риється-копається – той гарно одяга…

Отже, такі торговельні мережі дедалі частіше відкриваються як у Києві так і по всій Україні, повідомляє Depo.Київ з посиланням на пресслужбу Держпродспоживслужби в м. Києві.

Чимало споживачів поспішає туди, щоб обрати одяг, взуття або інші товари за зниженими цінами. Товари, що вже були у вжитку (так звані б/у товари), продають у комісійних магазинах, у магазинах секонд-хенду. Зазвичай у вживаних товарів бувають недоліки, адже вони вже експлуатувалися, та є і випадки, коли такі речі мають хороший вигляд. Але інколи виникають непорозуміння між продавцями та покупцями, якщо товар виявився неналежної якості або не підійшов споживачу з тієї чи іншої причини, а підприємець відмовляється задовольнити права споживача. Люди намагаються вирішити подібні конфліктні ситуації, застосовуючи законодавство про захист прав споживачів.

Спробуємо розібратись чи поширюється Закон України "Про захист прав споживачів" на торгівлю асортиментного переліку магазинів секондхенду та на продаж стокових товарів".

"Якщо з товарами, які реалізуються у магазинах секондхенду, все більш-менш зрозуміло, то що таке "сток" розуміють не всі. Дехто думає, що це секондхенд або митний конфіскат дешевого широкого вжитку приміром з Туреччини або Китаю, що потрапляє на територію нашої держави незаконно. Насправді поняття "стоковий одяг" походить від англійського stock, що означає "запас", "той, що зберігається на складі" – це залишки минулих колекцій брендових магазинів. Тобто у стокових магазинах мають бути реалізовані абсолютно нові, брендові речі належної якості, які не продані вчасно, коли виробник або продавець реалізують їх за зниженою ціною", - йдеться в повідомленні. 

Повернення або обмін придбаних б/у товарів, в разі виявлення певного дефекту вирішується за погодженням обох сторін або на розсуд продавця – повернути гроші або обміняти даний товар чи відмовити. У даному випадку споживач обмежений у своїх правах, бо до придбання такого товару отримав інформацію, що даний товар є б/у, а значить попереджений про можливі ризики під час повернення такого товару у разі його неналежної якості.

До стокових магазинів одяг має надходити запакований, з етикетками, наявністю необхідної інформації, передбаченої статтею 15 Закону України "Про захист прав споживачів", крім цього на такому товарі має бути зазначено, окрім роздрібної ціни магазину також його закупівельну ціну. "Якщо ви виявили дефект у товарі, придбаному у стоковому магазині, або даний товар не підійшов Вам вдома за розміром, кольором, фасоном, або з інших ознак, ви товаром не користувались, а вам відмовляють у задоволенні ваших вимог: поверненні коштів або обміні товару, ви маєте знати, що така поведінка суб’єкта господарювання є не законною, а така відмова є порушенням Закону України "Про захист прав споживачів"", - йдеться в повідомленні. 

Разом з тим, наголошуємо, якщо у магазині є касовий апарат споживачам мають видаватись розрахункові документи. Якщо фізична особа підприємець працює по спрощеній системі оподаткування без наявності касового апарату, споживачу має бути видано товарний чек.

Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві закликає споживачів при купівлі товарів, які були у використанні, більш відповідально ставитись до подібних покупок, дотримуватися цих порад і не спокушатись дешевою продукцією, адже замість економії можна отримати багато неприємностей та шкоди.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme