Як виглядає "мертва" станція київського метро "Львівська брама"

Практично 20 років у підземеллях столичного метро стоїть майже готова станція "Львівська брама", яку не можуть відкрити через бюрократизм та бізнес-апетити чиновників

Денис Гонтар

Depo.Київ відвідав недобудовану станцію.

Наша екскурсія починається зі станції метро "Сирець". На платформу під'їздить потяг, який і забирає журналістів. Заходимо у перший вагон. Повний вперед! 

Без зупинки минаємо станцію "Дорогожичі" та "Лук'янівську". І ось вона – зупинка на недобудованій станції "Львівська брама".

Відчиняються двері, і ми ступаємо на платформу. Одразу кидається в очі те, що підлога розташована значно нижче за підлогу вагону потягу. На діючих станціях обидві підлоги майже зливаються.

На "Львівській брамі" не побачиш натертого до блиску мармуру, який є на усіх станціях столичного метро. Тут панує лише холодний бетон. Він кругом – під ногами, на стінах, на стелі. Якщо стати в одному кінці станції, то складається враження, що знаходишся в якомусь міфічному ковчегу чи у бункері-сарковагу. 

Заходимо на перон станції. Піднімаємо голову і здається, що ми вже знаходимося у якісь печері. На стелі вже обжилися мінеральні нарости жовто-білого кольору, з яких крапає вода.

Загалом рівень вологості тут дуже високий. Тхне вогкістю, як у старому підвалі.

Повз станцію пролітає потяг з пасажирами, які їдуть зі станції "Лук'янівської" в бік "Золотих воріт". "Львівська брама" розташована саме між цими двома станціями.

Років п'ять тому на стінах "Львівської брами" зробили ілюмінацію у вигляді дельфінів, що стрибають у морі. Їдеш у темному тунелі, а у вікні – дельфінчики. Потім цю забаву прибрали. А кияни згадують про неї досі.

Бетон упереміш з арматурою. Місце нагадує яму для огляду автомобілів.

Йдемо трохи вглиб "Львівської брами". Добре, що на деяких колонах висять ліхтарі, які хоч трохи дають станції життя.

Більшість пасажирів метро навіть не здогадуються, що на недобудованій станції хтось є. Усе тут зачинено наглухо, і з вікон вагону видно тільки темряву.

Між колонами на вмонтовані ворота, які відокремлюють центральний вестибюль станції від перону. До речі, станція стоїть на сигналізації, аби до неї не завітали небажані гості.

За проектом тут має бути лише один вихід, але похилий тунель на вулицю так і не поали будувати. Наразі шлях до майбутнього виходу виглядає так.

Під ногами – справжнє болото. В деяких місцях є навіть невеличкі калюжі, які утворюються з води, що крапає зі стелі.

Виходимо на інший бік перону. Повз нас пролітають потяги з людьми. Саме тут помічаємо, що станція живе не бетоном єдиним. На колійних стінах є навіть облицювальна плитка. І тримається вона ще досить добре. 

Про те, що станція готова на відсотків 80%, свідчить той факт, що на пероні навіть є отвори для монтування електронного годинника та таймеру. Складається враження, що якщо "залити" усю "Львівську браму" у мармур, то вона зможе приймати пасажирів хоч завтра.

Але, на жаль, цього не станеться. Наразі взагалі невідомо, коли законсервовану станцію введуть у експлуатацію.

Львівську браму" почали будувати ще у середині 90-х років минулого століття. У 1996 році вона вже була практично готова. Але тоді у столичній мерії начебто вирішили почекати доки буде гідний проект реконструкції Львівської площі, де і мали з'явитися виходи зі станції. А щоб не затримувати будівництво метро було вирішено зводити наступну за "Львівською брамою" станцію – "Лук'янівську".

За часів мерства Олександра Омельченка вирішили віддати площу під реконструкцію інвесторам. Він наче мав збудувати і виходи з метро. Але ось вже довгих 20 років "Львівська брама" лишається такою собі "консервою".

Ось так, за попереднім проектом, має виглядати станція "Львівська брама". 

P.S. В Києві є ще одна станція метро, про яку більшість містян не здогадуються. Називається вона "Теличка". Розміщений цей об'єкт між станцією метро "Видубичі" та Дніпром. Наразі вона є технічною. Втім, за задумом проектувальників "Телички", її досить швидко можна зробити пасажирською.

У мерії Києва вже давно ходять розмови про те, щоб замість промислової зони на "Теличці" збудувати офісний масив. От тоді і буде в нагоді станція метро.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ