Дорожній вибух мозку: Скільки насправді магістралей ремонтують у столиці

У столичній мерії знову заговорили про ремонт доріг у Києві, оперуючи цифрами, після яких виникає більше запитань, ніж відповідей

 

Дорожній вибух мозку: Скільки насправді…

Днями заступник мера столиці з транспортних питань Дмитро Давтян заявив, що 80% доріг Києва вичерпали свій термін експлуатації. Тобто ці дороги вже давно потребують капітального ремонту. Мовляв, до мера Кличка капремонтом доріг у столиці фактично ніхто не займався, тільки діючий очільник міста за це взявся. Втім, одразу ж привернули увагу цифри стосовно київських доріг, якими оперують як Кличко, так і його заступники.

Ще навесні 2015 року мер заявляв, що для того, аби відремонтувати усі дороги столиці потрібно 1,4 млрд. гривень. Тоді ж очільник Києва додав, що таких грошей у міста немає, а тому на 2015 рік на ремонт доріг було закладено лише 120 млн гривень. Втім, перед виборами очільника столиці, що відбулися восени 2015 року, Кличко заявив, що з бюджету на поточний рік для ремонту доріг було виділено вже один мільярд гривень. Але цей мільярд чомусь не дозволив відремонтувати відповідну частину автошляхів міста – тобто, якщо виходити з озвучених раніше 1,4 млрд на всі дороги, щонайменше 70% від їхньої загальної кількості.

У тому ж 2015 році Кличко казав, що у столиці налічується 1600 км доріг, і 90% з них потребують капітального ремонту. Вже 2016 року очільник столиці ледь не на кожному кутку хизувався тим, що дорожники капітально відремонтують 200 км автошляхів. Наприкінці того ж року Кличко звітував, що план виконано, а вже у 2017 році дорожники замахнуться на капремонт 300 км автошляхів столиці. І от нещодавно, звітуючи про успіхи попереднього року, мер на радощах звітував, що "Київавтодор" навіть перевершив його сподівання і капітально відремонтував 302 км доріг. Складаємо ці цифри разом і виходить, що за останні два роки у Києві відремонтували 500 км доріг. А це - трохи більше 30% від загальної протяжності у 1600 км.

Таким чином, на сьогодні капремонту мали б потребувати 60% столичних доріг – 10% були у задовільному стані станом на 2015-й, ще 30% наче як були приведені до ладу додатково. Але зараз його заступник з транспортних питань каже, що, все ж таки, 80% доріг потребують капременту. Тобто, якщо брати до уваги ці цифри, насправді за три роки у столиці було відремонтовано тільки 10% автошляхів, а не 30%, як мало б бути за логікою речей.

Звісно ж, можна припустити, що вся справа в одиницях виміру: 30% від загальної протяжності не дорівнюють 30% від загальної площі, адже дороги бувають різними, і восьмисмуговий проспект Бажана – не двосмугова Тургенівська. Але зупинимося на офіційній інформації, адже заступнику мера з транспортних питань Дмитру Давтяну видніше, і звернемо увагу ще й на інший нюанс.

Якщо за два роки капітально ремонтують лише 10% автошляхів, то такими темпами усі дороги столиці будуть відремонтовані аж за 16 років. При цьому, поки дорожники ремонтують одні дороги, інші шляхи потрохи зношуються і теж починають потребувати ремонту. Тим більше, що деякі автошляхи "не бачили руки" комунальників вже по багато років. І тоді складається ще сумніша картина.

Кличко неодноразово казав, що на нові магістралі чи ті, що капітально відремонтовані, дорожники дають гарантію у п'ять років. Таким чином, за п'ять років, у 1923-му, асфальт, який стелили, скажімо, минулого 2017 року, знову потребуватиме ремонту. Таким чином, поки руки і техніка дорожників дістанеться старих і вбитих доріг, то вже настане час ремонтувати ті, що були зроблені у 2016 чи 2017 році. І на них треба відволікати техніку і ресурси від досі не ремонтованих доріг. А значить, процес цей буде вічним, при цьому мета – гідні дороги -- навряд чи буде колись досягнута, рпинаймні за нинішніх темпів. Такий собі "перпетуум мобіле" доріг і бюджетних коштів на усі часи.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme