На столичний міст Патона можуть повернутися трамваї

Комунальна корпорація "Київавтодор"  шукає підрядника, який розробить проєктно-кошторисну документацію реставрації мосту ім. Патона. На оновленому мості буде створено можливість для повернення трамвая

Надія Собенко

Про це повідомив заступник голови КМДА Олександр Густєлєв, повідомляє Depo.Київ з посиланням на офіційний портал Києва.

Наступного тижня розпочинеться процедура публічних закупівель із визначення підрядника. Переможця визначать наприкінці березня. Першочергово буде розроблено ескізний проєкт. 

За словами Густєлєва, міст планують розширити з сімох смуг руху до восьми, а між двома напрямками встановлять сучасне бар’єрне огородження.

"Будуть встановлені інформаційно-вимірювальні системи контролю стану споруди, у тому числі автоматизована система обчислювання ваги транспортних засобів під час руху", – зазначив він.

Також на мосту з’являться  велосипедні доріжки в обидва напрямки і передбачається розширення тротуарів верхової частини мосту для влаштування променадної частини.

"Згідно з технічним завданням буде враховано можливість влаштування  трамвайних колій. А також можливість підйому/спуску пішоходів на Венеціанський острів", – сказав заступник голови КМДА.

Реставрація моста Патона, зокрема, передбачає:

  • ремонт мостового полотна (проїзна частина та тротуари);
  • встановлення бар’єрної та перильної огорожі;
  • ремонт конструкцій прогонових будов;
  • ремонт опор та опорних частин;
  • ремонт сходів і реставрація пропілеїв (на правому березі);
  • реставрацію колон (на лівому березі);
  • ремонт сполучень із мостом;
  • ремонт засобів навігації у судноплавних прогонах мосту;
  • ремонт оглядових проходів під прогоновими будовами мосту;
  • ремонт мережі дощової каналізації (за необхідності).

Під час реставрації повного перекриття руху мостом не планується.

Нагадаємо, міст Патона у Києві перебуває на межі руйнації. 

Реставрацію з пристосуванням мосту мають зробити до 31 грудня 2025 року.

Довідка: міст Патона був введений в експлуатацію у 1953 році. У 1995 році столична споруда отримала визнання Американської асоціації зварювання як унікальна зварна конструкція ХХ ст.

Реконструювали міст лише один раз, у 2004 році, коли з мосту демонтували трамвайні колії. З того часу поточні ремонтні роботи відбувалися лише на невеликих ділянках мосту.

У 2019 Інститут сталевих конструкцій імені Шимановського визнав стан мосту Патона критичним. Враховуючи аварійний стан мосту, з метою зменшення навантаження на споруду, у 2020 році було обмежено в’їзд на міст будь-якого транспорту, навантаження на вісь якого перевищує 6,0 т., а також обмежено рух крайніми правими смугами в обох напрямках.

Читайте також: Реставрація мосту Патона у Києві коштуватиме майже півмільярда доларів

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ