На столичний міст Патона можуть повернутися трамваї
Комунальна корпорація "Київавтодор" шукає підрядника, який розробить проєктно-кошторисну документацію реставрації мосту ім. Патона. На оновленому мості буде створено можливість для повернення трамвая
Про це повідомив заступник голови КМДА Олександр Густєлєв, повідомляє Depo.Київ з посиланням на офіційний портал Києва.
Наступного тижня розпочинеться процедура публічних закупівель із визначення підрядника. Переможця визначать наприкінці березня. Першочергово буде розроблено ескізний проєкт.
За словами Густєлєва, міст планують розширити з сімох смуг руху до восьми, а між двома напрямками встановлять сучасне бар’єрне огородження.
"Будуть встановлені інформаційно-вимірювальні системи контролю стану споруди, у тому числі автоматизована система обчислювання ваги транспортних засобів під час руху", – зазначив він.
Також на мосту з’являться велосипедні доріжки в обидва напрямки і передбачається розширення тротуарів верхової частини мосту для влаштування променадної частини.
"Згідно з технічним завданням буде враховано можливість влаштування трамвайних колій. А також можливість підйому/спуску пішоходів на Венеціанський острів", – сказав заступник голови КМДА.
Реставрація моста Патона, зокрема, передбачає:
- ремонт мостового полотна (проїзна частина та тротуари);
- встановлення бар’єрної та перильної огорожі;
- ремонт конструкцій прогонових будов;
- ремонт опор та опорних частин;
- ремонт сходів і реставрація пропілеїв (на правому березі);
- реставрацію колон (на лівому березі);
- ремонт сполучень із мостом;
- ремонт засобів навігації у судноплавних прогонах мосту;
- ремонт оглядових проходів під прогоновими будовами мосту;
- ремонт мережі дощової каналізації (за необхідності).
Під час реставрації повного перекриття руху мостом не планується.
Нагадаємо, міст Патона у Києві перебуває на межі руйнації.
Реставрацію з пристосуванням мосту мають зробити до 31 грудня 2025 року.
Довідка: міст Патона був введений в експлуатацію у 1953 році. У 1995 році столична споруда отримала визнання Американської асоціації зварювання як унікальна зварна конструкція ХХ ст.
Реконструювали міст лише один раз, у 2004 році, коли з мосту демонтували трамвайні колії. З того часу поточні ремонтні роботи відбувалися лише на невеликих ділянках мосту.
У 2019 Інститут сталевих конструкцій імені Шимановського визнав стан мосту Патона критичним. Враховуючи аварійний стан мосту, з метою зменшення навантаження на споруду, у 2020 році було обмежено в’їзд на міст будь-якого транспорту, навантаження на вісь якого перевищує 6,0 т., а також обмежено рух крайніми правими смугами в обох напрямках.
Читайте також: Реставрація мосту Патона у Києві коштуватиме майже півмільярда доларів
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ