Подорожчання проїзду, "Вокзальна" та метро на Троєщину: Шість запитань до київського метрополітену
Чому в метро не можна з собаками, чи мають право не пускати вас туди з самокатом, та коли врешті чекати омріяного метро на Троєщину – ці питання неодноразово ставила більшість жителів столиці – відповідаємо
У киян та гостей столиці часто виникають нагальні питання з приводу роботи метрополітену та правил проїзду в підземці, зокрема, чому не можна перевозити собак, чому не пускають з самокатами, коли очікувати подорожчання проїзду, як триває будівництво метро на Троєщину тощо.
Журналісти Depo.Київ надіслали інформаційний запит до КП "Київський метрополітен", де столичні транспортники дали відповідь на низку питань.
Перевезення собак
На питання, чому не можна їздити в метро з собаками — декоративними в сумці або контейнері та великими — на повідку та в наморднику в профільному КП відповіли досить чітко, але безсенсово – згідно з правилами. Так, за правилами у підземці забороняється перевезення тварин, окрім собак-поводирів, та птахів без спеціальних контейнерів чи кліток. А от з чим пов'язані ці правила, так і не пояснили.
Пасажири мають право на безоплатне перевезення контейнерів чи кліток, габаритні розміри яких за сумою довжини, висоти та ширини перевищують 120 см. Тобто, формально, згідно з правилами проїзду в метро, декоративних собак та інших тварин можна перевозити в клітках або контейнерах. Втім працівники підземки часто нехтують ними та не пускають пасажирів з тваринами в контейнерах чи клітках.
В метро з самокатом
Незважаючи на нещодавний дозвіл на перевезення самокатів в метро працівники підземки часто не пускають користувачів даних транспортних засобів. В метрополітені заявили, що згідно з існуючими правилами, забороняється перевезення речей, габаритні ознаки яких перевищують 200 см.
Таким чином, в метро зазначили, що перевезення самокатів, габаритні розміри яких за сумою становлять 120 см і більше, підлягають оплаті в розмірі встановленого тарифу на одну поїздку, оскільки такий самокат вважається окремим багажем, що потребує додаткової оплати. Простіше кажучи — за поїздку в метро з таким самокатом доведеться віддати 16 грн замість восьми.
Самокати, габарити яких перевищують 200 см, перевозити взагалі заборонено. Транспортники зазначили, що пасажири та інші особи не мають права пересуватись на самокатах, скейтах, роликах, тощо на об'єктах метрополітену.
Водночас габарити самокатів на станції ніхто усе одно не заміряє, тож, аби полегшити собі життя, працівники станцій просто нікого з ними не пускають.
Другий вестибюль станції "Вокзальна"
Щодо будівництва нового вестибюля та реставрації станції "Вокзальна" в метрополітені заявили, що профільне підприємство виступає замовником реставрації об'єкта. На сьогодні комунальники погоджують відповідне завдання на проєктування, в якому визначать вимоги до планувальних, артхітектурних, інженерних та технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації будівництва.
Вестибюль станції метро "Вокзальна"
Після узгодження всіх нюансів буде розроблена проєктна документація на реставрацію "Вокзальної" і проведена її експертиза, після чого розпочнуться підготовчі та будівельні роботи. Скільки саме часу це займе, в метрополітені не уточнили.
Читайте також: Нові вагони та реконструкція "Вокзальної": Що обіцяють змінити в столичному метро в 2021-му
Подорожчання проїзду
З приводу можливого подорожчання проїзду найближчим часов в метрополітені не дали ствердної відповіді, зазначивши, що підвищення тарифів є парафією КМДА. Транспортники додали, що лише місцеві органи виконавчої влади мають право встановлювати тарифи на проїзд в міському транспорті.
"Встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги в Києві належить до відання виконавчого органу Київської міської ради (ред — КМДА)", — заявили в КП "Київський метрополітен".
При цьому у травні цього року працівники метрополітену вимагали від КМДА підняти вартість проїзду до 21 гривні.
Метро на Троєщину
В КП "Київський метрополітен" заявили, що згідно з рішенням Київради від 24 грудня 2020 року, на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від Кільцевої дороги до Троєщини з двома електродепо в 2021 році передбачено асигнування в розмірі 30 млн грн.
Відповідно до цього в 2021 році заплановано виконання проєктних робіт. Станом на сьогодні транспортники опрацьовують інформацію для проведення закупівлі проєктних робіт.
Будівництво тунелей метро на Троєщину. Фото: Олег Тоцький
Зазначимо, що на Русанівських садах почали будувати тунелі метро, які стануть частиною гілки підземки на Троєщину. Тунелі будуть приховані під насипом, також вже почали робити нижню половину гідроізоляції та збірку арматурного каркасу лівого тунеля, яким ходитимуть потяги з Троєщини до центру, на цій ділянці тунелі будуть монолітними. Заступник голови КМДА Микола Поворозник заявляв, що столична влада планує побудувати 18 станцій метро за п'ять років між залізничним вокзалом та Троєщиною.
П'яні пасажири та безхатченки
Працівники метрополітену часто пускають до підземки пасажирів в стані сильного алкогольного сп'яніння та безхатченків, які сплять на лавочках на платформах, розповсюджуючи навколо сморід та антисанітарію. В профільному КП заявили, що працівники метро мають право не пропускати пасажирів в стані алкогольного, наркотичного чи токсичного сп'яніння.
Також працівники метро мають право забороняти пасажирам вхід в разі неналежного та неохайного зовнішнього вигляду, зокрема оголеним, з оголеним торсом, у спідній білизні, без одягу, без взуття, в брудному одязі та в одязі з явно вираженим неприємним запахом.
Аналогічно, згідно з правилами проїзду в метро, пасажирам забороняється їздити п'яними, жебракувати та перебувати в неналежному та неохайному вигляді під час поїздки в метро.
Втім, як показує практика, на жаль, цих правил не дотримуються ні працівники метрополітену, ні тим паче пасажири.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ