Рік проїзду по вісім: Чому кияни досі вимушені проходити квест із купівлі талонів

14 липня 2018 року вартість проїзду в автобусах, тролейбусах і трамваях підскочила до восьми гривень. Проте через нестачу кондукторів у громадському транспорті пасажири вимушені дуже постаратись, щоб сплатити за проїзд

Рік проїзду по вісім: Чому кияни досі ви…

У Києві усе більше наземного транспорту їздить без кондукторів. Особливо це помітно на прикладі тролейбусів та трамваїв. Наприклад, дуже часто немає кондуктора у тролейбусах маршруту №30, який курсує з Троєщини аж до вулиці Кадетський Гай. Цей маршрут має півсотні зупинок в один бік, а тому взагалі дивно, що в таких тролейбусах немає кондукторів. Також великі проблеми з кондукторами в трамваях маршруту №12, які курсують з Контрактової площі в Пущу-Водицю. І цей маршрут має дуже багато зупинок – близько 40. Особливо багато пасажирів користуються цим трамваєм у вихідні дні, коли містяни виїжджають на природу.

Саме в таких випадках купівля проїзного талону стає справжнім квестом з випробуваннями. Наприклад, пасажир заходить до салону трамваю через задні двері, і щоб придбати талон, потрібно йти через увесь салон до водія, який продає квитки. Звісно, це створює незручності не тільки для того, хто хоче придбати квиток, але й для інших пасажирів. Є ще один варіант купівлі квитка в таких умовах – передати гроші водію через інших пасажирів. Проте не завжди гроші можуть дійти до адресата, або навіть якщо це трапиться, то талони можуть не дійти до пасажира, який передавав на них гроші. Врешті-решт, лишається ще один варіант, окрім оплати смарт-карткою: заплатити через додаток "Приват24" за допомогою QR-коду, "показавши" екран телефона валідатору, проте, по-перше, не кожен пасажир опанував цей метод, та й термінали у трамваях-тролейбусах не завжди працюють. Тоді лишається єдиний варіант – купити талончик.

У "Київпастрансі" визнають проблему нестачі кондукторів у громадському транспорті. У відповіді на запит Depo.Київ керівники комунального підприємства повідомили, що вирішують проблему з нестачею кондукторів шляхом передачі повноважень з продажу квитків водіям автобусів, тролейбусів та трамваїв. Мовляв, з водіями проведено виховну роботу щодо порядку реалізації талонів задля безпечного руху. Хоча регулярно можна побачити, як водії прямісінько під час руху продають квитки, що, звісно, впливає на його безпеку, адже водієві тролейбусу чи автобусу потрібно видати квиток, відрахувати решту, ще й за дорогою стежити і транспортним засобом, повним пасажирів, керувати. З іншого боку, у "Київпастрансі" стверджують, що продаж талонів не має відображатись на графіку руху. Проте усе це суперечить одне одному, хоч у салонах автобусів і тролейбусів частенько лунає оголошення, що саме під час зупинки водій продає талони. Бо якщо водій буде дотримуватись безпеки руху і продавати талони виключно на під час зупинок, то вони стануть, скажемо так, дещо довшими за час, необхідний для "підбирання" пасажирів, і графік руху "попливе". Тож, щоб його дотримуватись, водії часто і продають квитки під час руху і нічим не відрізняється від водіїв маршруток, які теж кермують бусом і паралельно рахують гроші.

Також у "Київпастрансі" радять пасажирам купувати талони заздалегідь у кондукторів або у водіїв. Мабуть, комунальники мають на увазі, що варто купувати квитки наперед, із запасом. В той самий час пасажирам нагадують, що квитки можна також придбати у кіосках, що розміщені на зупинках громадського транспорту. Є навіть цілий список з адресами цих кіосків, яких загалом нараховується 400 (це число неабияк здивувало редакцію, адже ніхто з присутніх не зміг згадати, де бачив такі кіоски, окрім як на лінії швидкісного трамваю – ред). На перший погляд, наче і багато їх. Втім, не слід забувати, що у столиці 80 автобусних маршрутів, 46 тролейбусних і 21 трамвайний. Є маршрути на яких нараховується по 40-50 зупинок, а є маршрути, де лише близько десятка зупинок, загалом же їхв  столиці не менше 900. Тобто придбати талони для проїзду можна рідше, ніж на кожній четвертій зупинці (адже на кожну потрібно два кіоски – для зупинок в обох напрямках), і то номінально. В інших випадках пасажиру потрібно вигадувати, як заздалегідь придбати талон, як радять у "Київпастрансі".

Загалом керівництво комунального перевізника не дає чіткої відповіді, як вони будуть вирішувати проблему з нестачею кондукторів у громадському транспорті. Лише повідомляється, що відповідні вакансії комунальники розміщують на сайтах з пошуку роботи, а також на інтернет-сторінці самого "Київпастрансу". Середня зарплатня кондуктора складає близько дев'яти тисяч гривень. Зараз на підприємстві працює 1767 кондукторів, проте комунальники не відповіли, скільки їм ще потрібно кондукторів, щоб вони працювали у кожному автобусі, тролейбусі та трамваї. З відкритих джерел можна знайти інформацію, що на балансі "Київпастрансу" перебуває майже півтори тисячі автобусів, майже 600 тролейбусів та більше 400 трамваїв. Тобто загалом це близько 2500 рухомих одиниць транспорту. Звичайно, не усі вони регулярно виїжджають на маршрути. Але ж і 1767 кондукторів не можуть працювати щодня без вихідних, а тому їм потрібна ротація. Таким чином, можна, що у "Київпастрансі" не вистачає сотень кондукторів.

Не варто забувати, що минув рівно рік після того, як мер Кличко і його команда вдвічі підвищили вартість проїзду у наземному транспорті – з чотирьох гривень до восьми. Натомість вони обіцяли покращити сервіс і зробити київський транспорт кращим. Проте, як бачимо, рівень обслуговування не надто підвищився. Пасажир поставлений в такі умови, що це він має думати про те, як йому дати "Київпастрансу" гроші, а не комунальники мають налагодити роботу так, щоб пасажир не мав проблем з оплатою за проїзд. Тому купівля талону на проїзд і перетворюється часом на змагання.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme