ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Коли Кличко поверне евакуатори

Знахабнілих київських автовласників, які навмисно порушують правила, варто "підсадити" на тотальний відеоконтроль ДАІ, або ж повернути у місто евакуатори
Depo.
5 квітня 2015 05:00
ФОТО: depo.ua
Коли Кличко поверне евакуатори
Коли Кличко поверне евакуатори

Depo.ua вирішив розібратися, як навчити столичних водіїв поважати пасажирів громадського транспорту.

Трамвайні заручники

Спостерігаючи за ситуацією на київських - та й не лише київських - дорогах, доходиш висновку, що сучасні українські водії не мають жодних культурних принципів поведінки за кермом.

Днями на вулиці Дмитрівській сталася дорожня пригода з тих, через які кияни лишень проклинають хамів-водіїв: власник "крутого" позашляховика вирішив сходити по справах, а свого "залізного коня" без жодних вагань лишив прямісінько на трамвайних рейках. Результат - затор з кількох трамвайних вагонів, зірваний графік руху і черговий транспортний колапс місцевого масштабу.

І таке трапляється регулярно. Були випадки, коли рух трамваїв зривався на кілька годин, поки автовласники не приходили за своїми машинами. Кияни з такими "розумниками" борються по-різному. Хтось спускає колеса в автівці, а одного разу пасажири трамваю згуртувалися і просто перенесли автомобіль з рейок.

Як тут не згадати про евакуатори, які свого часу запровадив "космічний" мер Леонід Черновецький. Тоді машини, які перешкоджали руху, просто забирали на штрафмайданчики. Але кілька років тому "лавочку" прикрили.

"Міська влада просто заробляла гроші на евакуації машин, тому через суди евакуатори взагалі скасували. Таким чином, заручниками ситуації залишились пасажири трамваїв, адже тепер евакуювати автомобіль, який стоїть на рейках, ніхто не може", - розповідає експерт у транспортній галузі Богдан Аганін.

За його словами, все, що лишається пасажирам, - телефонувати в ДАІ. Інспектори повинні прибути на місце події і виписати штраф власнику, який залишив свою машину на рейках. Втім, горе-водія ще треба дочекатися, і це чекання може забрати кілька годин. А до того прибрати перешкоду і покарати заручника - зась!

З іншого боку, знахабнілого водія може покарати і "Київпастранс", на балансі якого знаходяться трамваї столиці. "Були випадки, коли комунальне підприємство подавало до суду на таких водіїв, щоб ті відшкодовували збитки, адже трамваї простоювали через затор та втрачали прибутки - талони ж на проїзд не продавалися", - пояснює Аганін.

Окрема смуга, котрої нема

Чиновники з міської адміністрації постійно обіцяють зробити велику кількість смуг для громадського транспорту. Ідея, звісно ж, чудова, адже на такі смуги забороняється виїжджати будь-якому транспорту окрім громадського. Проте столичні водії чхати хотіли на такі норми. Так, минулої осені окрема смуга для автобусів та тролейбусів з'явилася на Московському мосту, але по ній їздять усі, кому не ліньки. Багатьом водіям замало трьох смуг руху, тому вони намагаються "обдурити всіх" і лізуть на автобусну "виділенку".

При цьому в столичній ДАІ з самого початку обіцяли проводити профілактичну роботу з порушниками, а надалі - нещадно штрафувати. Але чи то столичних водіїв не лякають штрафи у 500 гривень, чи, що більш вірогідно, від слів до дій справа, як завжди, не дійшла, але водії як гасали по смугах для громадського транспорту, так і гасають. І сумлінних даішників в години-пік, коли на мосту найбільше таких "поспішаючих", зазвичай чомусь не видно.

"Спочатку працівники ДАІ дійсно вели роз`яснювальну роботу з водіями, які виїздили на смугу громадського транспорту. Зараз, м`яко кажучи, інспекторам все одно. Столичну ДАІ скоро мають замінити на патрульну службу, тому діючі працівники не надто напружуються контролем за смугами громадського транспорту", - каже Аганін.
Втім, як кажуть, даішника не поставиш через кожні два метри. І хоча смугу для громадського транспорту можна відокремити механічним способом - наприклад, облаштувати її бордюром - але для цього, за словами експерта, немає спеціальних технічних норм.

Проте фахівці все ж таки радять піти європейським шляхом і облаштувати на усіх смугах відеокамери. І впровадити механізм віддаленого покарання: заїхав на заборонену ділянку - отримав штраф по пошті. Також встановлювати відеорегістратори можна в кабіні водія автобуса, тролейбуса чи трамвая. Щоб була можливість зняти винуватців затору на дорозі і передати запис до ДАІ.

Насамкінець, слід визнати, що багато залежить і від самих водіїв. Нажаль, у багатьох автовласників відсутнє будь-яке розуміння дорожньої етики, не кажучи вже про її дотримання. Ніхто навіть не замислюється, що і сам може стати пасажиром громадського транспорту і так же само стояти у заторі через якогось недолугого водія. І продовжують діяти за безперспективним принципом "головне, аби мені було добре".