Стоянка у дворах та біля ТРЦ: Як у Києві запроваджують платне паркування в спальних районах

В столиці почали офіційно брати плату за паркування в деяких спальних районах 

Сергій Фоменко

Столична влада на офіційному рівні почала запроваджувати платне паркування не тільки в центрі міста, але й на деяких житлових масивах. Зокрема, платна стоянка була впроваджена біля ТРЦ "Dream Town" на Оболонському проспекті та деяких вулицях Позняків. 

Журналісти Depo.Київ розбирались в нових правилах паркування в столиці та порядку оплати.

Розподіл на зони 

Для запровадження платного паркування на конкрестній ділянці дороги вона повинна бути обладнана відповідним знаком, а саме паркування сплачується згідно з тарифом однієї з трьох зон стоянки. 

Перша зона охоплює центр Києва, частину території в районі "Караваєвих дач" та Радіоринку, а також частину території у межах Деміївської площі. Вартість паркування у ній становить 35 грн/год.

Друга зона охоплює райони навколо історичного центру, територій уздовж ключових магістралей центру міста та поблизу бізнес-центрів, а також Сирець, частину Голосіїва, Гідропарку, Деміївки і Лівобережний діловий центр. Осередки другої зони з високим коефіцієнтом навантаження також створені всередині третьої зони – біля ринків "Троєщина", "Лісовий" ("Юність"), авторинку, метро "Лісова" та музею "Пирогово" Вартість паркування у другій зоні становить 25 грн/год.

Третя зона охоплює спальні райони міста, і вартість паркування в ній лишається незмінною з 2011 року, а саме 5 грн/год. Паркування вважається платним з 8:00 до 22:00. Штраф за несплату паркування нараховується у розмірі 20-кратної вартості однієї години стоянки. При цьому повторне порушення може обійтися в ще більшу суму. 

Карта розподілу міста на зони платного паркування 

Сплачувати паркування можна тільки безготівково – через мобільні додатки "Київ цифровий", ParkingUA, Privat24, IPay та Easy Pay. Зазначимо, що платне паркування автомобілів здійснюється виключно на майданчиках вздовж доріг, де є знаки платного паркування.

Почали з Позняків та "Dream Town"

Минулого тижня в столиці вже начали наносити відповідні розмітки та встановлювати інформаційні таблички про платне паркування не лише в першій зоні, але й в другій та третій. Йдеться про майданчики на вулицях Урлівська, Анни Ахматової, Олени Пчілки, Срібнокільській, Драгоманова та проспекті Петра Григоренка. Вартість паркування на Позняках скаладатиме 5 грн/год, оскільки згадані вулиці розташовані в третій зоні. 

Також платне паркування облаштували біля ТРЦ "Dream Town" на Мінській, де також встановили інформаційні знаки з табличками та нанесли розмітку. Тут вартість паркування скаладатиме вже 25 грн/год, оскільки Оболонський проспект перебуває в другій зоні. 

Ці майданчики розташовані вздовж доріг і були обладнані знаками платного паркування ще до зміни тарифів. Інспектори з паркування мають слідкувати за тим, щоб водії дотримувалися правил — не паркувалися на наземних переходах та в зелених зонах, а також сплачували за паркування, якщо це місце є виділеним. 

Платне паркування у дворах 

Новини про запровадження платного паркування на житлових масивах викликала невдоволення багатьох місцевих мешканців. Жителі Позняків зазначали, що тепер їм немає сенсу залишати автівку вдома і користуватись громадським транспортом, бо можна платно паркуватись і біля офісу.

Втім, у столичній службі паркування "Київтранспарксервіс" заявили, що на сьогоднішній день місто не має планів отримувати кошти за паркування у дворах будинків від мешканців. 

В липні 2021 року начальник інспекції з паркування КМДА Дмитро Рахматуллін заявляв про можливе запровадження платного паркування у дворах, а стоянка біля будинку обійдеться в 25-35 грн/год. Чиновник зазначав, що такі заходи є абсолютно обгрунтованими і ніде немає розрахунків, що парковка під своїм житлом повинна бути безкоштовною. Тим більше, що земля поблизу більшості будинків належить місту, хоча люди і платять за обслуговування прибудинкової території.

Рахматулліна тоді підтримав радник голови КМДА та урбаніст Віталій Селик, який заявив, що через щільне паркування у дворах, дуже часто не можуть проїхати автівки рятувальників та швидкої допомоги. Він зазначив, що оплата прибудинкової території не дає мешканцям права на безкоштовне паркування , а ті паркомісця, які є на житлових масивах розраховувались для так званої гостьової парковки. 

Після хвилі суспільного резонансу Рахматуллін заявив, що міська влада не має планів отримувати кошти за паркування у дворах будинків від мешканців, однак паркування у дворах необхідно упорядковувати так само, як це роблять на під’їздах до лікарень чи біля навчальних закладів.

"Хаотичне розміщення автомобілів, причому не лише мешканців будинку, а й працівників сусідніх офісів, заважає проїзду як "швидких" та аварійних служб, так і мешканцям самих будинків", – наголосив Рахматуллін.

Отже, на сьогодні, у Києві не планується запровадження платного паркування у дворах та на прибудинкових територіях, а оплата стоянки на законних підставах можлива тільки в зазначених трьох зонах платного паркування з встановленням відповідних знаків та розмітки. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ