Не найдешевший в Європі: Як Кличко зробив проїзд для киян дорожчим, ніж у Варшаві

Мер Києва постійно розповідає, що у Європі тарифи на проїзд у громадському транспорті в рази вищі, аніж в столиці. Але забуває розповісти, як і скільки європейці економлять з проїзними

Не найдешевший в Європі: Як Кличко зроби…

Невдовзі мине тиждень, як кияни почали платити за проїзд у громадському транспорті вдвічі дорожче. Тепер містяни сплачують по вісім гривень за поїздку у метро, автобусі, тролейбусі, трамваї чи фунікулері. Хоча в усіх інших містах країни талон в електротранспорті значно дешевший, аніж у автобусі. Про тарифи на проїзд в обласних центрах та містах-мільйонниках Depo.Київ днями вже писав. Тепер підрахуємо, скільки середньостатистична сім'я буде витрачати на дорогу до роботи і назад додому.

Як завжди, беремо до уваги працюючих чоловіка і дружину. У більшості випадків шлях до роботи потрібно прокладати, використовуючи два види транспорту. Тобто за день працюючий киянин має чотири рази сплатити за проїзд. Це потягне із гаманця аж 32 гривні, а на дві особи – 64 гривні. Ще на початку 2015 року за 30 з лишком гривень один киянин міг весь робочий тиждень їздити на роботу і з роботи, адже тоді талон на проїзд у автобусі коштував 1,5 гривні, а жетон в метро – дві гривні.

В середньому у місяці 22 робочі дні, і кожного дня чоловік та дружина мають 64 гривні віддавати за поїздку на роботу і додому. Таким чином, з сімейного бюджету тепер щомісяця потрібно викидати більше 1400 гривень на проїзд. І це не рахуючи поїздок у вихідні дні.

Звичайно, багато киян в останній день перед підвищенням тарифів на проїзд "затарилися" талонами на автобус, трамвай і тролейбус. Але цими талонами по чотири гривні можна буде користуватися лише до кінця липня. Також до 14 липня у метро постійно рекламували "фішку" із поповнення карток з разовим проїздом по 4,5 гривні за умови поповнення одразу на 50 поїздок. Тобто ті, хто поповнив таку картку, скажімо, на 100 поїздок по 4,5 гривні кожна, зможуть ще певний час їздити у метро за старим тарифом. У метро дуже цим пишалися, мовляв, дали киянам "солодку пілюлю". Але така "шара" згодиться пасажирам, які користуються виключно метрополітеном. Якщо ж людині, слідуючи на роботу, потрібно до "підземки" під'їхати автобусом чи трамваєм, то все одно доведеться купувати квиток за вісім гривень. Таким чином, поїздка в один бік обійдеться у 12,5 гривень, а за день – 25 гривень. Множимо на 22 робочі дні – виходить 550 гривень. За новими тарифами, за 570 гривень можна придбати місячний квиток на один вид наземного транспорту і 46 поїздок у метро, причому кількість поїздок у наземному транспорті необмежена. Тобто киянам, які користуються двома видами транспорту для поїздки на роботу, не було особливого сенсу давитися у чергах ввечері 13 липня, щоб поповнити картку метро на 50 чи 100 поїздок, яку так рекламували у "підземці". Втім, тут слід враховувати такий нюанс, як

Так ми плавно підійшли до самого головного – вартості місячних проїзних за новими тарифами. Для чого в усьому світі існує проїзний? Для того, щоб пасажир мав змогу значно зекономити, якщо щодня користується громадським транспортом. Але це зовсім не стосується Києва. Після введення в дію нових тарифів на проїзд, тепер проїзний на один вид наземного транспорту коштує 390 гривень. Такий проїзний могли б купувати люди, які їдуть на роботу лише автобусом, чи, скажімо, тролейбусом. Але дивина в тому, що якщо вони 22 робочі дні будуть купувати по два талони щодня, то на місяць це вийде 352 гривні. Тобто купівля талонів на разовий проїзд – без поїздок на вихідні –обійдеться дешевше, аніж місячний проїзний на один вид транспорту.

Мер Кличко постійно вихваляється, що навіть після підвищення вартості проїзду до восьми гривень, у Києві все рівно найдешевші послуги громадського транспорту практично серед усіх міст Європи. З одного боку ,воно наче й так. Візьмемо для прикладу сусідню Польщу та її столицю Варшаву. Для мешканців столиці Польщі існує цілий сайт, де кожен пасажир може ознайомитися і обрати собі найвигідніший вид проїзду. Наприклад, найдешевший разовий квиток у Варшаві коштує 3,4 злотих. Це трохи більше 24 гривень. За ці гроші можна проїхатися у громадському транспорті тривалістю до 20 хвилин. Більш ходовим є разовий квиток за 4,4 злотих (31 гривня). Цей квиток дає право на необмежену кількість поїздок протягом 75 хвилин, тобто за цей час можна змінити три-чотири види транспорту, що у Києві обійшлося б у 24-32 гривні.

А тепер найцікавіше. Для мешканців Варшави проїзний квиток на місяць з необмеженою кількістю поїздок коштує 110 злотих (780 гривень). Усі поїздки записуються на персоналізовану картку мешканця Варшави – і катайся хоч цілий день 30 днів на місяць на чому хочеш: метро, автобус, трамвай. На додачу можна згадати про розгалужену систему муніципального велопрокату, де перші 20 хвилин безкоштовні – деякі поляки, не сильно обмежені в часі, їздять від парковки до парковки, долаючи чималенькі відстані і не сплачуючи нічого, окрім хіба що несуттєвої місячної абонплати.

Для порівняння, у Києві за 750 гривень можна придбати проїзний на автобус, трамвай і тролейбус, але для метро треба ще докуповувати жетони по вісім гривень. Проїзний на місяць для метро і одного виду наземного транспорту коштує 860 гривень. А щоб їздити протягом місяця без обмежень у столичному метро, автобусі, трамваї і тролейбусі потрібно викласти 1300 гривень. Це практично в 1,7 раза більше, аніж у Варшаві.

Ще один красномовний підрахунок. Якщо мешканець Варшави не буде користуватися проїзним, а купувати разові квитки по 4,4 злотого, то за 22 робочі дні він витратить на проїзд майже 194 злотих. Тобто варшавський проїзний на усі види транспорту за 110 злотих дає змогу істотно – більш ніж 75% –економити на проїзді у порівняння з разовими квитками. Киянин, користуючись двома видами транспорту під час поїздки на роботу, витрачає в день 32 гривні і 704 гривні на місяць з урахуванням 22 робочих днів. А безлімітний місячний проїзний на метро і один вид наземного транспорту коштує 860 гривень, що навіть дорожче, аніж купівля разових квитків і жетонів. Та навіть якщо взяти проїзний у Києві за 570 гривень для 46 поїздок у метро і безлімітних поїздках у автобусі чи трамваї, то економія на місяць у порівняння з разовою оплатою проїзду складе усього 20%. Така реальна ціна "найдешевшого в Європі" київського проїзду.

І останнє. Не слід забувати, скільки заробляють кияни і мешканці Варшави. У столиці Польщі зарплатня у тисячу євро є звичайним явищем (середня – на рівні 1200 євро). Це трохи більше 30 тисяч гривень. За свою зарплатню мешканець Варшави може придбати майже 40 місячних проїзних на усі види транспорту. Середня зарплатня у Києві складає 12-13 тис. гривень. За ці гроші киянин може придбати лише близько десятка безлімітних проїзних на усі види транспорту, який коштує 1300 гривень. Мабуть, не варто казати про якість і кількість транспорту у Варшаві і в Києві з його роздовбаними трамваями і автобусами із вимкненими кондиціонерами влітку.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme