Усе в кредит: Як депутати Київради дозволяли чиновникам позичити мільярди на ремонт столиці

Незабаром в Києві за кредитні кошти будуть ремонтувати мости, площі і теплоелектроцентралі, що виробляють опалення і гарячу воду для містян
 

Останнє засідання Київради, що відбулось 11 квітня, проходило під девізом "Усе в кредит". Депутатам запропонували проголосувати за те, щоб мер Кличко мав право почати переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно залучення кредитних коштів для покращення інфраструктури столиці. Наприклад, спочатку розмова зайшла про те, щоб надати можливість "Київпастрансу" взяти кредит у розмірі 60 мільйонів євро на придбання 40 сучасних трамваїв.

Чиновники Київської міськдержадміністрації заявили депутатам, що ледь не увесь трамвайний парк столиці перебуває на межі аварійності, потрібно щось робити, але грошей у бюджеті міста на це не дуже багато. Проте під час обговорення цього важливого питання одразу декілька депутатів висловили побоювання, що після отримання такого величезного кредиту, а йдеться про близько 1,8 мільярда гривень, "Київпастранс" просто знову підвищить тарифи на перевезення пасажирів – як припущення навіть озвучувалася сума у 16 гривень. Бо гроші кредиторам все одно доведеться повертати, а і це перекладуть на кишені пасажирів. Більше того, "Київпастранс" вже має кредитів на більш ніж 21 мільйон євро, а це майже 700 мільйонів гривень. Ці позичені гроші комунальники мають віддати вже за кілька років.

Зрештою депутати завалили голосування за такі ініціативи чиновників. Щоправда, була повторна спроба "продавити" це питання, але й вона закінчилась нічим. Втім, десь за годину депутатам знову запропонували повернутися до голосування за можливе залучення 60 мільйонів євро для "Київпастрансу". І вже з третьої спроби депутати "здались" і проголосували "за". А значить, новим боргам Києва бути.

Але цим в Київраді не обмежилися: також під час останнього засідання йшлося про залучення кредитів для "Київавтодору" у розмірі, знову ж таки, 60 мільйонів євро. Ці кошти у Кличка хочуть спрямувати на ремонт мосту Метро, який відкрили ще у 1965 році. Депутати Київради почали нещадно критикувати відповідальних чиновників за те, що вже ледь не рік на під'їздах до мосту відбувається ремонт доріг, але зазвичай там працює три людини від сили. Мовляв, потрібно активно ремонтувати дороги, а не знущатись з водіїв. Проте доповідач з цього питання, директор Департаменту фінансів Володимир Репік заявив, що ремонтні роботи доріг ніяк не пов'язані з майбутнім оновленням мосту. Ремонт же останнього розрахований на 22 місяці і має розпочатися навесні наступного року. Зрештою депутати дозволили розпочати процес щодо залучення кредиту для цих потреб.

Не могли обійти увагою чиновники Кличка і енергетичний комплекс столиці, в який останній рік те й діло, що вливають сотні мільйонів бюджетних гривень. Цього разу депутатам запропонували надати дозвіл на залучення кредитів для "Київтеплоенерго", яке керує енергетикою столиці замість колишнього "Київенерго". Кредити мають піти на модернізацію теплоелектроцентралей №5 і №6, які виробляють опалення і гарячу воду для містян. Втім, деякі депутати почали нещадно критикувати ініціаторів залучення кредитів для модернізації ТЕЦ. Мовляв, потрібно витрачати бюджетні кошти, а не брати позики, віддаючи їх потім з відсотками. Крім цього, під час дискусії пролунала думка, що краще б ремонтувати підземні тепломережі, адже через їхню старість близько 20-25% теплоносія "йде" в землю, не доходячи до будинків містян, які за усі ці втрати сплачують. Окрім цього, навіть промерські депутати нагадали, що більше десяти років у тарифах на опалення і гарячу воду була закладена так звана інвестиційна складова. Тобто частина грошей, які кияни сплачували за опалення і воду, мала спрямовуватися на модернізацію енергокомплексу столиці. Проте депутати мають сумніви, що "Київенерго", яке в цей час керувало теплоенергетикою столиці, вкладало кошти у модернізацію систем. Тому депутати вимагають, щоб був проведений аудит стосовно того, що відбулось з грошима з цієї інвестиційної складової. Зрештою депутати Київради дозволили "Київтеплоенерго" розглядати можливість залучення кредитів.

І на останок депутати Київради вирішили дозволити тому ж "Київпастрансу" взяти кредит в розмірі майже десяти мільйонів євро на реконструкцію Контрактової площі. Тут мають нарешті перекласти трамвайні колії і обладнати велосипедну доріжку. Нагадаємо, на зведення скандального мосту через Володимирський узвіз з бюджету міста виділили майже ті ж самі 300 мільйонів гривень.

Таким чином, в найближчий рік-два комунальні підприємства можуть набрати кредитів щонайменше на чотири мільярди гривень, які потім потрібно буде віддавати з відсотками. Нагадаємо, що річний бюджет столиці складає 57 мільярдів гривень.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook