Урок "євроблях": Як "литовці" колапс у Києві влаштовували
Фактично вулиця Грушевського була повністю "паралізована", а водіям доводилося шукати об'їзні шляхи
Ранок 6 вересня. Початок вулиці Грушевського біля станції метро "Арсенальна". Дорога в бік урядового кварталу перекрита копами. Усе через водіїв автомобілів на єврономерах, які вирішили влаштувати мітинг в урядовому кварталі, щоб влада спростила користування "литовськими" машинами в Україні.
Дорога від метро "Арсенальна" до Маріїнського парку фактично забита різноманітними іномарками з номерами країн Євросоюзу. Тут машини стоять на проїжджій частині у дві смуги.
Але це лише квіточки, адже починаючи від Маріїнського парку і до самісінької Верховної Ради машини стоять вже у три смуги. Тобто, уся проїжджа частина у бік Європейської площі повністю заблокована. Для проїзду екстрених служб вільна зустрічна смуга, якою все рівно майже ніхто не користується.
Автомобілі тут на будь-який смак. Починаючи від дешевеньких 15-18-річних "Опелів" Астра за які у Литві просять тисячу євро, і закінчуючи крутими джипами "БМВ" Х5, які навіть з роками не втрачають своєї крутості, хоча 12-річний "німець" у ЄС потягне на 6-7 тис. євро.
Але найбільше на мітингу спостерігаємо "Ауді" років 12-14-ти у кузові "універсал", які дуже полюбляють українці.
А ось і перша незрозуміла ситуація. Помічаємо кілька авто з дуже дивними номерами. Приглядаємося і виявляється, що це фактично паперові номери, наклеєні на "рідні". В одній з машин власник навіть не намагався наклеїти ці номери так як треба, адже видно, що вони "пішли хвилею".
Згодом таких машин помічаємо ще більше. Причому, на одній з них виявили, що під паперовими номерами є справжні – "литовські".
Взагалі, це лише усі звикли називати машини на іноземній реєстрації "литовцями", мовляв, женуть їх з Литви. Але на мітингу ми помічаємо автомобілі ледь не з усього Євросоюзу. Більшість машин звичайно на литовській реєстрації. На другому місці за кількістю – "польські" машини, а на третьому – "болгарські". З останніми взагалі виходить кумедна ситуація. Справа в тому, що болгарські номери дуже схожі на українські: попереду дві літери, далі – чотири цифри і знову дві літери.
Більше того, в деяких випадках навіть збігаються літери. Тому здалеку і не розбереш одразу де "болгарська", а де "українська" машина.
Йдемо далі. Ось на узбіччі стоїть крутий позашляховик "Джип" Гранд Черокі. На таких тачках у 90-ті полюбляли їздити бандюки. А от наразі з таких машин на естонських номерах продають каву.
Трохи дивно усе це виглядає. Пригнати з Естонії позашляховик, який має досить солідний апетит до пального, а потім з нього продавати каву.
На площі біля Верховної Ради встановлені залізні бочки, які слугують мітингувальникам за барабани, щоб створити більше галасу.
Втім, дощ дещо підмочив акцію, адже більшість її учасників просто ховалися під деревами, щоб не змокнути.
Пересуваємося до будівлі уряду. По дорозі помічаємо, що у дві смуги також стоять автівки-"литовці" на вулиці Шовковичній. Тут навіть припаркована пожежна машина на всяк випадок. Біля Кабміну машин трохи меншає, але то ненадовго. Одразу за будівлею уряду, вниз до Європейської площі, знову у дві смуги вишикувалися "литовці", "поляки", "болгари" та інші автівки на іноземній реєстрації.
Таким чином колони машин простягаються від станції метро "Арсенальна" аж до стадіону "Динамо" імені Лобановського. Втім, 100 тис. автівок організатори, як обіцяли, не зібрали. У приватній розмові поліцейські розповідали, що зранку було автівок 400, але потім підтягнулися ще і стало їх близько тисячі. Слід додати, що від станції метро "Арсенальна" до Європейської площі близько півтора кілометри шляху. Якщо навіть враховувати, що одна машина у смузі займає п'ять метрів, то виходить, що у ланцюжку на півтора кілометри може стати від сили 300 автівок. І якщо навіть враховувати, що було три смуги, хоча не на усіх ділянках, то виходить саме близько тисячі машин, але аж ніяк не 100 тис.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ