Як будують метро на Виноградар: "Колодязь" глибиною 45 метрів, пара з рота і залізні нерви у робітників

Дві станції метрополітену на Виноградарі обіцяють відкрити наприкінці 2021 року

Щоб потрапити на будівельний майданчик, де відбуваються роботи зі зведення метрополітену в бік житлового масиву Виноградар, йдемо від станції метро "Сирець" вулицею Стеценка в напрямку дендропарку "Сирець". Тут, за невеличким озером біля дороги, і відбувається будівництво метро. На будівельний майданчик можна потрапити лише за перепусткою, адже усе знаходиться за високим парканом. В очі одразу кидається кран, що стоїть посеред майданчика.

Проте тут це - не головна фішка. Одразу за краном можна побачити такий собі "колодязь" діаметром кілька десятків метрів. Саме сюди кран спускає усе приладдя для будівництва метро.

Одразу варто зазначити, що людям, які бояться висоти, краще до цього колодязя навіть не підходити. Його глибина складає 45 метрів, а це – майже 16-поверховий будинок.

Проте робітники на будівництві метро регулярно спускаються у цей бездонний "кратер". Що ж, зараз наша черга. Одягаємо будівельну каску для безпеки та жилет. Далі стаємо на спеціальні залізні сходи, що ведуть аж до самого низу. Головне – не дивитися вниз, адже навіть самі стійкі нерви можуть здати. Один сходовий проліт, другий, третій, але таке враження, що висота не змінюється. До самого низу довелось йти кілька хвилин. Ось при подиху вже йде пар з рота, адже на такій глибині температура повітря складає градусів 15. Дивлячись знизу вверх дійсно складається враження, що знаходишся у колодязі. 

Внизу вже є навіть колії, але поки вони виконують суто технологічний характер - щось підвезти, щось завезти. 

Зараз будівельники завершують тут підготовчі роботи для початку будівництва тунелю. Будівельники кажуть, що на цьому місці раніше був вентиляційний стовбур діючого метрополітену, побудований ще у 2004 році. Зараз він переобладнаний у технологічний стовбур через який будуть виконуватись роботи з демонтажу прохідницького щита, що ритиме тунель довжиною 1,3 км від станції "Мостицька" до станції "Сирець".  

Якщо пройти цим тунелем вглиб, то можна побачити стіну за якою вже знаходиться інфраструктура діючого метро, а за 200 метрів від цієї перегородки розташована станція "Сирець".

Загалом будівельники кажуть, що йдуть за графіком і дві станції метро – "Мостицька" і "Проспект Правди" – мають здати в експлуатацію до кінця 2021 року. 

А нам потрібно підійматись нагору з цього "колодязя" і це виявилось ще важче ніж спуститись. Знову ж таки, хто боїться висоти, то потрібно мати неабияку витримку, щоб опинитись зверху, на будівельному майданчику. Підіймаючись сходами, головне не дивитися вниз і просто "заганяти" до мозку якісь позитивні думки. Звісно, вгору підійматись значно довше ніж донизу, та й навантаження неабияке. Та усе минуло добре: ось ми і на горі, де температура повітря більш ніж удвічі вища ніж у місці, де пройде майбутнє метро. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook