Як і чому пільговики будуть платити за проїзд у метро Києва з 1 квітня

Менш ніж за місяць ніхто з пільговиків більше не зможе проїхатися у метро столиці без "Картки киянина". Не допоможе навіть оригінал пільгового посвідчення

Денис Гонтар

Столичних пільговиків довго лякали тим, що ані посвідчення, ані інші документи не зможуть надавати право на безкоштовний проїзд у метрополітені Києва. Та "годину Х" увесь час відтерміновували. І от нещодавно з мерії прийшла звістка: з 1 квітня усі пільговики зможуть їздити у метро без грошей лише за наявності "Картки киянина". Немає картки – плати гроші за проїзд.

Depo.Київ вирішив розібратися, які категорії населення торкнеться це нововведення і що робити, скажімо, пенсіонерам, які приїхали з інших регіонів. Адже усі вони звикли, що за пенсійним посвідченням проїзд у громадському транспорті має бути безкоштовним.

Але для початку трохи історії. Фішку з "Карткою киянина" вигадав ще мер Черновецький у 2008 році. На той час планувалося, що таку картку зможуть отримати лише мешканці Києва, і вони матимуть низку привілей у порівнянні з людьми, які не прописані у столиці. Тоді навіть здійнявся шквал критики, мовляв, "космічний" мер має нахабство ділити киян і некиян на два сорти, адже приїжджим начебто довелося б, наприклад, дорожче платити за той самий проїзд у громадському транспорті. Черновецький стояв на своєму: влада столиці повинна піклуватися лише про киян, а не про усіх українців. Та "дискримінаційний" проект під назвою "Картка киянина" тоді фактично не розпочався.

Проте вже наступники Черновецького підхопили його ідею. А за мерства Кличка формат і функціонал "Картки киянина" вийшли на новий рівень. Наразі у цю картку заклали купу різних можливостей – можна навіть отримувати знижки у деяких торговельних точках міста.

Та повернемося до теми безкоштовного проїзду у метрополітені для пільговиків у столиці. З 1 квітня поточного року людина, яка має пільгу на оплату проїзду, зможе нею скористатися лише за умови, що у неї є "Картка киянина".

Для отримання "Картки киянина" потрібно йти до районного управління праці та соцзахисту населення. З собою потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код та посвідчення, яке підтверджує право на пільги. Також для отримання картки можна звернутися до "Ощадбанку".

В разі, якщо "Картка киянина" вже є, але оформлена у банків-партнерів даного проекту, та пільговикам, знову ж таки, потрібно йти до районного управління праці та соцзахисту. Там картку мають активувати для безкоштовного проїзду у метро. З собою потрібно мати саму "Картку киянина" та посвідчення, що дає право на пільги.

За великим рахунком дану картку можуть отримати усі бажаючі, які хоч якось "товаришують" з Києвом. Наприклад, у людини немає прописки у столиці, але вона працює у місті, а отже – сплачує податки до бюджету Києва, а тому може подати документи на "Картку киянина". Крім цього, на картку можуть претендувати студенти, які навчаються у столичних вишах. Вимушені переселенці із зони АТО також мають право на "Картку киянина".

Втім, не усі власники картки мають право на безкоштовний проїзд у метрополітені. Пощастило лише певним категоріям населення. Наприклад, маючи "Картку киянина", з 1 квітня у підземці безкоштовно можуть їздити пенсіонери, інваліди ІІІ групи, учасники війни або батьки багатодітної сім'ї. Загалом список людей, що зможуть з карткою їздити в метро безкоштовно, має наступний вигляд:

Та усі ці особи-пільговики, нагадаємо, мають або бути прописані у столиці або хоч якось брати участь у житті Києва.

У коментарі Depo.Київ директор Департаменту соціальної політики столичної мерії Юрій Крикунов розповів, що, наприклад, пенсіонер, який приїхав зі Львівської області, має платити у метро Києва, адже не буде мати "Картки киянина". Навіть за посвідченням пільговика даного пенсіонера не пропустять без сплати за проїзд.

"Безкоштовний проїзд київських пенсіонерів і пільговиків у метро дотує за розпорядженням Центральної влади виключно мерія столиці. Ще кілька років тому дотації для пільгових категорій надходили з центрального бюджету. Наразі пільговий проїзд повністю перекладено на плечі місцевих бюджетів, тобто Києва. Тому цілком логічно, що столична влада піклується виключно про пільговиків Києва", - каже Крикунов.

Варто додати, що загалом у столиці мешкає майже 900 тис. пільговиків і, наприклад, минулого року на дотації пільгового проїзду у громадському транспорті Києва було виділено близько 500 млн. гривен з бюджету столиці.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ