Чому киян змушують займатися спортом через поламані ескалатори

Наперед знаючи, що "рухомі сходи" на Старовокзальній мають стати на капремонт, чиновники так і не спромоглися знайти на них грошей

Чому киян змушують займатися спортом чер…

Біля столичного залізничного вокзалу, в переході до кінцевої трамваїв, вже понад півроку не працює ескалатор, що змушує пасажирів опускатися і підніматися пішки численними і досить таки незручними сходами. Depo.Київ з'ясував, чому чиновники "маринують" містян та гостей столиці такою "фізкультурою".

Тисячі киян та гостей столиці щодня користуються надземним пішохідним переходом, що веде від вулиці Старовокзальної до Північних платформ залізничного вокзалу.
Так звана "труба", в якій проходять люди, розташована на висоті приблизно 3-поверхового будинку від рівня вулиці Старовокзальної. Для зручності людей тут передбачений ескалатор, проте вже більш ніж півроку він не працює.

Спочатку зупинилася одна транспортна стрічка, на спуск - інша лишилася піднімати пасажирів. Але наприкінці січня поточного року біля ескалатора з'явилося оголошення, мовляв, механізм "втомився" і його починають капітально ремонтувати. Навколо і правда почалися будівельні роботи - робочі взялися оновлювати стелю павільйону. А от до оживлення "рухомих сходів" справа так і не дійшла.

Даний ескалатор перебуває на балансі "Київпастрансу", і комунальники навіть вибачилися за тимчасові незручності.

Як киян змушують займатися спортом через поламані ескалатори - фото 1

Проте, схоже, що поняття "тимчасовий" для представників головного перевізника столиці це – досить таки довго. Невизначено довго.

У перші місяці після закриття ескалатора біля нього ще вовтузилися механіки, але десь із середини весни і по нинішній день перехожі взагалі не спостерігають ніяких робітників, що лагодили б механізм. Depo.Київ зацікавилися ситуацією, тож надіслали у мерію відповідний запит. І навіть отримали відповідь. Судячи з якої, ескалатора біля залізничного вокзалу киянам не бачити ще дуже довго.

Як повідомляють у Департаменті транспорту КМДА, останній капремонт механізму проводився 10 років тому і саме у поточному році закінчився ліміт безпечного пробігу ескалатора. Чиновники, аби не наражати киян на вірогідну небезпеку, поставили механізм, вузли якого вже значно зносилися, на капремонт.

Спочатку механізм обстежили фахівці київського метрополітену. На основі цього вони склали кошторисну документацію для ремонту двох ескалаторів: один - вгору, один - вниз. Згідно цих розрахунків, вартість капремонту механізмів на початок року складала 10,5 млн гривень.

Та наразі ніхто ескалатор не ремонтує. У мерії звично посилаються на вічну нестачу коштів. В Департаменті транспорту ж сподіваються, що бюджет Києва буде перевиконано, і тоді Кличко "підкине" на ремонт ескалаторі грошей з "позанормових" коштів.

Але напружує інша ініціатива чиновників, яка вказує на те, що цього року пасажирам навряд чи слід чекати запуску ескалатора. Справа в тому, що гроші на ремонт пропонується включити у Програму соціально-економічного розвитку на 2017 рік. А там вже наша пісня гарна й нова: будуть гроші – буде і ремонт.

Як киян змушують займатися спортом через поламані ескалатори - фото 2

За півроку тут змінилося лише одне: пасажири зняли теплий одяг... Ескалатор не працює майже 7 місяців. 

Слід зауважити, що нещодавно столична влада вирішила популяризувати міську електричку, запровадивши єдиний квиток, мовляв, це дуже швидкий, зручний і, відповідно, перспективний вид транспорту. І саме на Північній платформі залізничного вокзалу є одна зі станцій міської електрички. Щоб потрапити у місто, пасажири йдуть тим самим надземним переходом до вулиці Старовокзальної. І виходять якраз до непрацюючих ескалаторів.

Ще гірше киянам та гостям столиці, які приїжджають на вокзал швидкісним трамваєм з Борщагівки та інших супутніх масивів. Щоб потрапити до потягу і відправитися у подорож, важкі валізи потрібно піднімати сходами. Про людей з обмеженими можливостями годі й казати, адже для них шлях до тієї ж міської електрички зі Старовокзальної взагалі неможливий - лишається оминати квартал, роблячи добрячий гак по Старовокзальній – Жилянській – і далі по Петлюри до головного входу вокзалу. Отака вона от популяризація громадського транспорту. Який начебто є, але через один несправний вузол виявляється обмежено придатним до користування.

Ну і ще невеличкий штрих до загального портрету сьогоднішньої столичної влади. Просто для розуміння. Як слідує з відповідей мерії, зупинка ескалаторів не була якоюсь несподіванкою, форс-мажором. Навпаки: вона була абсолютно очікуваною, запланованою подією, про яку було відомо ще 10 (!) років тому. Але навіть до неї столичні чиновники виявилися геть неготовими і  нездатними наперед подбати про гроші на ремонт. Хоча 10,5 млн для 27-мільярдного столичного бюджету - сума навряд чи критична.

І це, мабуть, все, що треба знати про організаційні таланти та орієнтування у міських проблемах серед київських можновладців.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme