Як Кличко шантажує уряд зупинкою метро

Мер Києва хоче, щоб центральна влада вирішила проблему, яку столична створила сама

Як Кличко шантажує уряд зупинкою метро…

Київрада під головуванням мера Кличка продовжує парад прийняття популістичних рішень, які не завжди межують зі здоровим глуздом.

Минулого літа Київрада ввела мораторій на підвищення тарифів на комунальні послуги, хоча вона не має жодного впливу на тарифоутворення.

Нещодавно столичні депутати проголосували за начебто заборону підприємствам Києва співпрацювати з російськими конторами. Та усе це має лише рекомендаційний характер, хоча багато депутатів Київради розпіарили своє рішення, як мегаперемогу. Мовляв, Київ став першим містом в країні, яке побороло економічну співпрацю з агресором. Та це далеко не так.

А 23 березня Київрада перевершила усі свої попередні "перемоги". Засідання депутатів столичного парламенту розпочалося з того, що мер Кличко усіх налякав можливою зупинкою роботи метрополітену. Проблема в тому, що наразі рахунки підземки заблоковані і вона елементарно не може проводити будь-які платежі.

Дана історія розпочалася ще у 2009 році, коли столична влада уклала договір на придбання 100 вагонів для метрополітену Києва на умовах фінансового лізингу.

Компанія, яка мала надати Києву вагони, називається "Укррослізинг". За часів Януковича ЗМІ писали про те, що відношення до цієї фірми мав Юрій Іванющенко, хоча наразі його представники спростовують дану інформацію.

Як би там не було, а у мерії столиці підтверджують, що у період з 2010 до 2013 років Київ заборгував "Укррослізингу" два мільярди гривень за контрактом.

Звичайно, що компанія, яка продала вагони для метро, вимагала повернути їй гроші, що врешті-решт вилилося у виснажливі суди.

Був і арешт цих 100 вагонів, які курсують на лініях столичної підземки. Але ситуацію до останнього часу вдавалося якось "гасити".

Та нещодавно виконавча служба, за постановою суду, взагалі арештувала рахунки комунального підприємства "Київський метрополітен".

І замість того, щоб виходити із ситуації, мерія Києва поводить себе наче маленька дитина, що лише кричить "Аврал".

З подачі Кличка Київрада 23 березня прийняла рішення про звернення до Президента, Верховної Ради, Кабміну та Ради нацбезпеки і оборони.

Столична влада хоче, щоб на засіданні РНБО розглянули ситуацію з "Укррослізингом", яку мерія столиці сама і заварила, нехай і у 2009 році.

Далі більше: керівництво Києва вважає доцільним застосування санкцій до "Укррослізингу", адже, за даними мерії, ця компанія є прямо афілійованою з Росією структурою. А те, що ця контора вимагає повернути їй гроші, які були прописані у договорі з мерію столиці, то це - начебто загроза націнтересам, нацбезпеці та суверенітету усієї України.

Ніхто й не сперечається, що Росія – 100-відсоткова країна-агресор, але яке це має відношення до договору між столичною владою та "Укррослізингом", наразі не дуже зрозуміло. Цей контракт чиновники від столичної влади підписували абсолютно добровільно, а тому чітко розуміли, які будуть наслідки.

І замість того, аби вирішувати власні проблеми самотужки, мер Кличко перекладає це на усю державу, наче вона змушувала Київ підписувати дану кабальну угоду.

Крім цього, очільник столиці прямо заявляє, що столичну владу змушують сплатити старі борги, які хтось брав.

Кличку варто знати просту річ: сплату усіх боргів забезпечує столична влада, а не окремі її чиновники чи навіть мер. І якщо керівництво міста змінюється, то виконання усіх зобов'язань, що прописані у тому чи іншому контракті, продовжують виконуватися.

Не буває такого, що коли змінилася влада міста, то усі контракти, підписані попередньою владою, просто анулюються. В такому разі з Києвом взагалі ніхто не буде підписувати ніяких договорів, адже не буде ніякої гарантії їхнього виконання.

Так, договір на поставку 100 вагонів для метро, підписаний у 2009 році, був реально кабальним і це визнають у мерії. Але на виконання цього договору це не має впливати, адже тодішню владу ніхто не змушував підписувати собі цей фінансовий зашморг. А мер Кличко є, по суті, правонаступником своїх "папєрєдніків". І як відомо, правонаступник бере на себе усі зобов'язання, дані попередніми керівниками міста.

Така сама ситуація, на жаль, і з "Укррослізингом".

Але мер Кличко чомусь просто думає, що дану проблему мають вирішувати Кабмін, Президент, Верховна Рада, але тільки не мерія Києва. І це, незважаючи на те, що центральна влада взагалі не має жодного відношення до підписання договору на поставку вагонів для метро.

А балачки мера Кличка про можливу зупинку роботи метрополітену Києва можна розцінювати не інакше, як метод шантажу. Мовляв, якщо центральна влада не допоможе, то розділить з київськими чиновниками провину за те, що столиця зупиниться без метрополітену.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme