Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи

Експерти сумніваються, що польські трамваї, які хоче привезти мер Віталій Кличко у Київ, зможуть вдало функціонувати на зношених столичних рельсах
Depo.
18 червня 2015 19:00
ФОТО: depo.ua
Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи
Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи

Піарники мера Києва Віталія Кличка вже розрекламували, що очільник столиці поїхав у Польщу домовляється з місцевим заводом про те, щоб тамтешні нові трамваї їздили по київським вулицям. 

Мовляв, дуже економічні машини, гарні і навіть з Інтернетом у салоні. У мерії навіть наголосили, що у Києві налічується близько 450 трамваїв і половину з них треба оновлювати.

Втім, за словами Віктора Тарана, який вже кілька років спеціалізується на аналізі державних тендерів, якщо для закупівлі комунального транспорту використовують бюджетні кошти, то треба проводити тендер під час якого вітчизняні виробники будуть мати значні преференції. Тобто, треба віддавати перевагу техніці, яка вироблена в Україні.

"Але, якщо це іноземний транш чи гранд, у них може бути прописано, що потрібно купувати у європейських виробників. Тобто це така собі позика для міста і умови іноземців треба виконувати", - каже Таран.

Втім, експерт додає, що на практиці виходить так: як чиновники пропишуть той тендер, так він і відбудеться. Отож, навіть якщо іноземний аналог буде гірший за вітчизняний, але комусь "треба", щоб пройшов саме "іноземець", тендер можуть прописати не на користь українських постачальників.

"Це все політична воля - купувати чи не купувати українське", - каже Віктор Таран.
У свою чергу голова бюджетної комісії Київради і за сумісництвом соратник мера Кличка Андрій Странніков не знає за якою фінансовою схемою будуть постачатися трамваї до Києва.

"Але закордонні зустрічі очільника столиці зазвичай стосуються залучення якихось інвестицій", - каже голова бюджетної комісії.

Втім, він додав, що на цей рік у бюджеті міста закладені гроші на оновлення трамвайного парку Києва. Але спершу має пройти тендер на якому і визначать, хто буде постачати трамваї до столиці.

Тобто, не можна виключати, що на цей тендер також підпишуться і польські виробники трамваїв.

Варто нагадати, що у травні Андрій Странніков хизувався тим, що на оновлення трамваїв у столиці поточного року витратять більше 100 млн. гривень бюджетних коштів.

Тоді соратник Кличка казав, що будуть закуплені п`ятисекційні трамваї, як у Європі. Можливо, під цей зразок підійдуть саме польські трамваї.

Не слід забувати, що у Києві також є підприємство, яке може оновлювати трамвайний парк. Ще два роки тому колишнє керівництво міста презентувало трамваї, що були випущені з воріт саме столичного підприємства.

Звичайно слід визнати, що це підприємство, по суті, капітально ремонтувало старі вагони, але чиновники запевняли, що відреставровані трамваї ще прослужать не один десяток років.

Навіщомер Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи - фото 1

Звичайно, це не новітні моделі рухомого складу, але ж головна "фішка" тут в тому, щоб дати робочі місця мешканцям столиці, яких вкрай не вистачає.

За підтримку вітчизняного виробника виступає і колишній мер столиці Іван Салій.

Він пригадує, що раніше трамваї у Києві навіть виробляли з нуля.

"Усе це можна відродити. Потрібні тільки гроші, а наші столичні умільці зроблять трамвай не гірший за іноземний. Не хочуть чиновники чекати? Тоді можна звернути увагу на львівський трамвай, який виробляє одне з українсько-німецьких підприємств. Цей транспорт нічим не поступається іноземним аналогам", - додає колишній мер Києва.

Навіщомер Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи - фото 2

Додамо, що минулої осені, побувавши на цьому львівському підприємстві, мер Кличко дуже нахвалював тамтешні трамваї і казав, що будь-що закупить їх для Києва у 2015 році. Пройшло вже півроку, а кияни все ще їздять на зачуханих чеських "Татрах", яким по 30-40 років.

Крім того, Салій дивується, чому Кличко поїхав домовлятися про поставки до Києва саме польських трамваїв.

"Польща ніколи не була трамвайною країною. Краще тоді вже домовлятися з чехами або німцями - там громадський транспорт виробляють дуже хороший", - додає співрозмовник.

На його думку, ініціатива Кличка з поставкою польських трамваїв до Києва копіює ситуацію з корейськими поїздами "Хюндай", які з такою радістю презентували чиновники часів Януковича.

Усі ми пам`ятаємо, як потім корейське диво простоювало у полях по кілька годин через різноманітні поломки, адже виявилося, що "Хюндай" не витримує українських умов експлуатування.

"Так і з іноземними трамваями. Цей транспорт абсолютно не призначений для колійного господарства Києва. Вітчизняний виробник під час виготовлення трамваю враховує важкі умови його експлуатації на коліях українських міст, а іноземний трамвай розрахований на їзду по ідеальним європейським коліям", - резюмує Іван Салій.

Як очільники столиці пересадили киян на іноземний громадський транспорт

Не лише нинішній мер Кличко дивиться у бік іноземців, щоб забезпечити киян громадським транспортом.

Такі самі "трюки" показували і його попередники. Наприклад, колишній очільник КМДА Олександр Попов закупив десятки автобусів у білоруського виробника "МАЗ". Вітчизняних виробників автобусів чомусь не залучали до цього процесу. Хоча автобуси виробляють і Львові, і у Луцьку.

Вагони метрополітену за часів Попова взагалі закуповувались у Росії. Причому, зовнішній вигляд нових поїздів нічим не відрізняється від тих, що були випущені з конвеєрів ще 40 років тому. Російський виробник змінив лише технічне начиння вагонів.

Але виникає питання, чому українці повинні їздити у російських вагонах, коли у Полтавській області є власний виробник поїздів метро? Варто додати, що на лініях столичного метро курсує кілька зразків Крюківського вагонобудівного заводу, але чомусь ці поїзди не припали до душі очільникам Києва.

Навіщомер Кличко починає авантюру "поїзди Хюндай" по-польськи - фото 3

Таким чином слова чиновників про підтримку вітчизняного виробника лишаються не більше ніж піаром. На ділі столична влада частенько дає можливість заробити працівникам іноземних держав у той час, як вітчизняних працівників власники заводів відправляють у відпустки за власний рахунок, адже немає продажів продукції.

Крім того, досвід з поїздами "Хюндай" довів, що іноземне - не завжди краще за українське. 

Більше новин про життя столиці читайте на Київ.depo.ua.