UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Як змінювалися столичні трамваї за часи Незалежності України

Майже за 30 останніх років коліями Києва курсувало більше десятка різноманітних моделей трамваїв. Більшість з них досі у строю  

Як змінювалися столичні трамваї за часи…

Depo.Київ вирішив згадати, як саме виглядали трамваї на початку 90-х років минулого століття і як вони еволюціонували до сьогодення.

На початку 90-х років Києвом курсували виключно трамваї чеського виробництва. Легендарні "Татри" моделі Т3 мабуть є чи не наймасовішим трамваєм у світі. Ці "рогаті" бігали коліями не тільки у містах колишнього Радянського Союзу, а і у багатьох країнах Європи. Цей трамвай є виключно надійним і дуже витривалим.

Поряд з цим у столиці на початку 90-х років курсували трамваї того ж виробника "Татра", але вже більш новішої моделі – Т-3 М. На відміну від свого попередника – моделі Т3 – цей трамвай з прямими кутами і нагадує ледь не паралелепіпед. Ці трамваї досі можна зустріти здебільшого на Лівому березі Києва.

Загалом трамвайний парк столиці не оновлювався майже 20 років від початку 90-х років! І лише у 2007 році на вулицях містах з'являється дуже цікава модель трамваю, яку кияни одразу нарекли "Кобра".

Трамвай було виготовлено на "Київському заводі електротранспорту". Фактично це "склепані" докупи два старі трамваї "Татра" моделі Т3 зі вставкою посередині. Але головна фішка цієї машини в тому, що довжина її складає майже 30 метрів. Цю модель досі можна зустріти на лінії швидкісного трамваю на Борщагівку. Цей трамвай також вже мав низьку підлогу для більш легкого використання людьми з обмеженими можливостями. Звичайно, доля низької підлоги тут була на рівні 15%, але це вже краще, аніж нічого.

З 2010 року Київ також почав закупляти трамваї в Одесі на підприємстві "Татра-Юг". Втім, його конструкція принципово не відрізнялася від старих трамваїв "Татра". Хоча зовні це наче вже був зовсім інший трамвайний вагон.

З 2012 року у столицю почали надходити трамваї тієї ж фірми "Татра-Юг", але вже з рівнем низької підлоги – 35%. Люди з обмеженими можливостями можуть потрапляти у такі трамваї через середні двері.

Такі ж трамваї у столиці є і у довгому виконанні. Довжина цього монстра - більше 30 метрів. Якщо у звичайному трамваї одночасно можуть сидіти лише близько 30 пасажирів, то у довгому трамваї моделі К-1 М8 можуть присісти вже 65 пасажирів. А загалом цей трамвай перевозить 265 пасажирів.

Наприкінці 2000-ї років у столиці також активно почали відновлювати вже старі трамваї чеського виробництва "Татра" Т3. Після капремонту від цього трамваю фактично залишався лише корпус, а усе начиння є сучасним, зокрема, і електроніка. Таким чином трамваї у Києві відновлюють досі. Наприклад, на лінії швидкісного трамваю на Троєщині курсує дуже багато капітально відновлених машин, які вийшли з ремонту минулого року. Для такого перевтілення беруть вагони, вироблені наприкінці 80-х років минулого століття. Свіжа фарба створює ілюзію, що трамвай як новий, але звісно, що навіть капітально відремонтований трамвай поступається за якістю новому.

У 2012 році на вулицях Києва з'являється прямий конкурент одеським трамваям фірми "Татра-Юг" – "рогаті" моделі Т3-UA3 виробництва "Київського заводу електротранспорту". Хоча і ці трамваї візуально не відрізняли аж надто принциповими відмінностями від старих чеських трамваїв.

У 2012 році до Києва доправляють принципово новий трамвай моделі TR843 виробництва компанії "Богдан Моторс". Втім, фактично цей трамвай був сконструйований у Мінську, а у Луцьку його збирали за ліцензією.

Довжина цього красеня – 25 метрів, а доля низької підлоги складає революційні 75%. Крім цього, у випадку відсутності електрики, трамвай може автономно проїхати ще 500 метрів. Цікавий і салон цього трамваю, адже в деяких його частинах сидіння встановлені по-різному. Наприклад, у задній частині трамваю пасажири, коли сидять, дивляться один на одного.

Наразі такий трамвай курсує на маршруті №28 від вулиці Милославської до станції метро "Лісова".

У 2010-2013 році тодішня влада столиці почала просувати ідею закупівлі для Києва усього, що виробляється у місті. Наприклад, фахівці "Київпастрансу" тоді збудували трамвай, який назвали "Каштан", який у довжину сягав 31 метр. Трамвай має три секції і є справжнім велетнем. Його інколи можна побачити на лінії швидкісного трамваю на Борщагівку.

У 2015 році Київ закупив трамвай "Електрон", виготовлений у Львові спільним українсько-німецьким підприємством. Цей трамвай є повністю низькопідлоговим, що сприяє кращому обслуговуванню людей з обмеженими можливостями. Трамвай у довжину сягає більше 30 метрів і може одразу перевезти майже 200 пасажирів.

Фактично це був перший трамвай у столиці, що має дійсно європейський вигляд і кардинально відрізняється від усіх тих трамваїв, що курсували столицею раніше. Виробники навіть запевняють, що даний трамвай економить до 40% електроенергії у порівнянні з машинам інших заводів.

Того ж 2015 року у столиці вперше "засвітився" трамвай польської фірми "PESA". Згодом його обкатали і він вийшов на маршрут.

Це суперсучасний трамвай нового покоління. В його салоні можна підключитися до Wi-Fi, а також підзарядити мобільний телефон. У польському трамваї є кондиціонер про що пасажири інших трамваїв можуть лише мріяти.

Цікаво, що дані трамваї є фактично безшумними. Такі красені їздять і у європейських містах.

Минулого року до Києва прибула чергова партія польських трамваїв "PESA". Їх навіть обіцяють збирати у Києві, щоб здешевити виробництво.

Отак вона - еволюція трамваїв, яку їздять і їздили Києвом за часів Незалежності. Спочатку були чеські "Татри" розробки ще 60-х років минулого століття, а наразі містом вже курсують суперсучасні польські трамваї.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme