Планів аж до Кільцевої: Як хочуть тягнути багатостраждальне метро на Троєщину

Столична влада не втомлюється обіцяти таки побудувати гілку метро від Кільцевої дороги аж до Троєщини 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Планів аж до Кільцевої: Як хочуть тягнут…
Фото: tov_tob

У Києві вже багато років говорять про будівництво гілки метрополітену, яка з'єднає Кільцеву дорогу та житлові масиви Вигурівщина-Троєщина. Місцеві мешканці добре начувані про першу частину цього проекту – саме сумнозвісного метро до відомого лівобережного "спальника". Початись він має вже от-от – щойно на Подільсько-Воскресенському мості запустять автомобільний рух. Зробити це обіцяють вже до кінця 2021 року, але навіть якщо запуску не станеться вчасно, автомобілі мостом рано чи пізно рушать – це, можна сказати, вже справа честі для мера Віталія Кличка – після чого має нарешті початись зведення "підземки". Тож журналісти Depo.Київ звернулись до КП "Київський метрополітен", щоб дізнатись, яким чином планують будувати нову гілку метро на Троєщину та чи є якісь зміни в багатостраждальному проєкті-довгобуді.

Перший етап будівництва 

Будівництво підземної гілки на Троєщину було передбачено ще розпорядженням КМДА від 2004 року "Про будівництво Подільсько-Вигурівської лінії Київського метрополітену від Кільцевої дороги на житловий масив Вигурівщина-Троєщина з двома електродепо". Проєктування та зведення нових лінії та електродепо має здійснюватися поетапно, відповідно до містобудівної документації.

На першому етапі планується будівництво ділянки від станції "Глибочицька" до станції "Райдужна" з відгалудженням в бік Троєщини. На Подолі з'являться станцій мілкого закладення. Роботи планують розпочати після коригування та перезатвердження наявного проєкту, але які саме зміни мають бути, в метрополітені не сказали. Зазначили тільки, що проект "потребує актуалізації та приведення до вимог чинних будівельних норм". Також для прискорення та забезпечення поетапного будівництва нової гілки метро планується вносити відповідні зміни у вищезазначене розпорядження КМДА. 

Проєктування та будівництво прогонової будови під колії на дільниці між станціями "Подільська" та "Райдужна", несучі конструкції платформ станцій "Суднобудівна", "Труханів острів" та "Затока Десенка", а також дільниці лінії від дамби Русанівских садів до станції "Райдужна" входять до складу будівництва Подільсько-Воскресенського мосту, який мають відкрити до кінця 2021 року. Частина цих конструкцій вже де-факто побудована – там, де побудовано і міст.

Метро на Троєщину – 18 станцій до Кільцевої за п"ять років: Як планують будувати нову гілку метро на Троєщину

Подільсько-Воскресенський міст через Дніпро

Що на Подільсько-Воскресенському мості 

В КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва" Depo.Київ повідомили, що станом на 20 вересня в основних конструкціях побудована передбачена для руху метро на Троєщину естакада на Рибальскому півострові довжиною 528 м, станції метро "Суднобудівна", "Труханів острів" та "Затока Десенка". 

Триває будівництво огороджуючих конструкцій метрополітену та влаштування насипу на території Русанівських садів. Також місто проводить роботи зі спорудження станції метрополітену "Райдужна" на території згаданих Русанівських садів, на самому ж мості – точінше, під ним – триває демонтаж підводної частини тимчасових опор. 

Читайте також: Метро на Троєщину та лівобережні з'їзди: Чи зможуть відкрити Подільсько-Воскресенський міст до кінця 2021 року

Проєкт метро на Троєщину 

Згідно з Генпланом, Подільсько-Вигуріська лінія метро буде проходити від Троєщини до Кільцевої дороги, складатиметься з 22 станцій та матиме протяжність 31 км.

Упродовж перших 5-7 років планується будівництво та запуск так званого "першого пускового комплексу", який складатиметься з 5 станцій, а саме "Райдужної", "Труханова Острова", "Суднобудівної", "Подільської" та "Глибочицької". Враховуючи, що востаннє станція метро відкривалась в Києві в листопаді 2013-го, а треба ще й розпочату в 2019-му гілку на Виноградар якось дотягнути, такі плани викликають відвертий скепсис.

До 2040 року планується звести ще 13,8 км лінії метро та запустити наступні 12 станцій – "Марини Цветаєвої", "Миколи Закревського", "Сержа Лифаря", "Теодора Драйзера", "Володимира Маяковського", "Бульвар Перова", "Сулеймана Стальського", "Братиславська, "Затока Десенка", "Площа Перемоги", "Південний Вокзал", "Солом’янська площа"). До кінця 2040 року на лінії метро буде 17 станцій, протяжність становитиме вже 21 км, і до підземної залізничної колії буде приєднаний ще один район міста – Солом'янка.

На перспективу 40-50 років планується облаштування ще п'яти станцій ("Чоколівська", "Аеропорт", "Кільцева дорога" на правому та "Академіка Курчатова" і "вул. Кіото" на лівому березі), а також збільшення протяжності лінії до фінальних 31 км.

Метро на Троєщину – 18 станцій до Кільцевої за п"ять років: Як планують будувати нову гілку метро на Троєщину

Проєкт лінії метро на Троєщину 

Фантастичні заяви заступника Кличка 

Влітку 2021 року перший заступник голови КМДА Микола Поворозник заявив, що влада планує побудувати 18 станції нової гілки метрополітену приблизно за п'ять років. Чиновник заявив, що зведення почнеться одразу після відкриття Подільсько-Воскресенського мосту в кінці 2021 року і зазначив, що частина коштів є в міста, а іншу частину нададуть великі європейські банки у вигляді дешевих кредитів. Чи знають про це згадані банки, не уточнювалось.

За словами Поворозника, втілення цього проєкту жадають не тільки мешканці Троєщини, а й люди, що живуть в Солом'янському районі столиці, адже там є тільки одна станція метро — "Вокзальна". "Перемички існуючих сьогодні ліній метрополітену зі ще однією новою лінією дадуть можливість розвантажити переходи в центральній частині міста. Якщо ми з’єднаємо "Вокзальну" з "Лук’янівською", а "Лук’янівську" – з "Тараса Шевченка" – це дозволить зробити ще одну можливість пересадки з однієї лінії на іншу", – розповідав Поворозник. 

Також заступник Віталія Кличка сказав, що на будівництво нових 18 станцій метрополітену потрібно 2,3 млрд доларів, за попередніми розразунками, а побудувати їх можливо за п'ять років активного будівництва.

Такі заяви звучать дуже дивно, оскільки за п'ять років в Києві планується побудувати лише п'ять станцій нової лінії, а зведення 18 станцій підземки в місті, де за останні майже вісім років не відкрили жодної, видаються фантастикою або відвертим знущаннням над здоровим глуздом. Загалом активне будівництво нової гілки метро ще не починалось, єдине що, роботи зі зведення конструкцій підземки тривають в рамках добудови Подільсько-Воскресенського мосту. І говорити про старт будівництва саме метро ще зарано, оскільки міст, його автомобільну частину, скоріш за все, не зможуть відкрити до кінця 2021 року. Тож в цілому проєкт метро на Троєщину поки залишається лише старими обіцянками без конкретних дат та термінів. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme