Чи отримають українці автоджек-пот після зниження акцизів на машини з Європи

Українці вже розглядають німецькі та польські сайти з продажу вживаних авто, щоб відчути позитив від прийняття закону про зниження акцизів на машини з Європи

Чи отримають українці автоджек-пот після…

Depo.ua розбирався наскільки ж подешевшають вживані автомобілі з Європи.

По-перше, закон про зниження акцизів ще чекає на підпис президента, адже тільки після того він набуде чинності. Нардепи прогнозують, що знижені акцизи почнуть діяти вже з 1 липня. Закінчиться ця "шара" аж 31 грудня 2018 року.

Звичайно, зниження акцизів дуже суттєве. Наприклад, якщо наразі при розмитненні авто з Європи з об'ємом двигуна до 1000 куб. см за кожен "куб" потрібно було сплатити від 1,09 до 1,44 євро акцизу (в залежності від року випуску), то новий закон передбачає сплату лише трохи більше 10 євроцентів. Тобто зниження більш ніж у 10 разів.

Якщо об'єм двигуна до 1500 куб. см, то за кожен "куб" потрібно сплачувати від 1,37 до 1,76 євро, а буде лише трохи більше 6 євроцентів. Різниця майже в 30 разів.

Якщо об'єм двигуна до 2200 куб. см, то за кожен "куб" потрібно сплачувати від 1,64 до 2,44 євро, а буде лише 26 євроцентів. Різниця майже в 10 разів.

Ну і шикарні авто з об'ємом двигуна до 3000 куб. см. За кожен "куб" потрібно сплачувати від 2,21 до 4,99 євро, а буде лише 28 євроцентів. Різниця також в 10 разів.
І нарешті найшикарніші авто з об'ємом двигуна понад 3000 тис. "кубів". Тут зниження акцизів – приблизно в два рази.

Тобто, якщо наразі сплата акцизу за найбільш ходову автівку з Європи з об'ємом двигуна 1,6 літри потрібно платити близько 3 тис. євро, то новий закон знизить цю суму до 400 євро. А тепер на практиці перевіримо скільки українці зекономлять на купівлі авто, сплативши усі позиції при розмитненні машини, завезеної з ЄС.

Заходимо на популярний німецький сайт з продажу вживаних автомобілів. Шукаємо, наприклад, п'ятирічну машину, адже в законі про зниження акцизів прописано, що пільга діє лише на авто, вироблені до 1 січня 2010 року.

От вам "Фольксваген" Гольф 2011 року з бензиновим двигуном об'ємом 1,2 літри і автоматичною коробкою передач. У Німеччині його вартість складає в середньому 6 тис. євро.

Чи отримають українці джек-пот після зниження акцизів на авто з Європи  - фото 1

Тепер рахуємо, наскільки затягнуть усі сплати при розмитненні такого авто.
Ввізне мито на дану автівку складе 600 євро (10% від вартості). Акцизний податок за новим законодавством складе 75 євро (1200 "кубів" множимо на 0,063 євро). ПДВ при розмитненні складе 1335 євро (20% від вартості самого авто, ввізного мита та акцизного збору).

Плюсуємо усі ці платежі разом з вартістю машини і на виході маємо 8 тис. євро. Для порівняння, за діючих акцизів вартість такого авто склала б майже 10 тис. євро. Тобто, новий закон дає змогу зекономити аж 2 тис. євро.

А тепер шукаємо схоже авто на українських сайтах. Мінімальна його вартість складе близько 12 тис. євро. За нинішніх умов можна зекономити близько 2 тис. євро, якщо самому поїхати за автівкою у Німеччину. А коли почне діяти закон про зниження акцизу, то різниця в ціні складе близько 4 тис. євро.

Беремо машину з більшим об'ємом двигуна. "Форд" Фокус 2010 року 1,6 літри у Німеччині коштує 5,4 тис. євро.

Чи отримають українці джек-пот після зниження акцизів на авто з Європи  - фото 2

Ввізне мито на дану автівку складе 540 євро (10% від вартості). Акцизний податок за новим законодавством складе 427 євро (1600 "кубів" множимо на 0,267 євро). ПДВ при розмитненні складе 1273 євро (20% від вартості самого авто, ввізного мита та акцизного збору).

На виході, після ввезення такого авто в Україну, воно коштуватиме 7600 євро.
На українських сайтах можна взяти схожу автівку за 9-9,5 тис. євро.

Можна також придивитися до маленьких авто типу "Шкода" Фабія. Така машина 2010 року, яку вже можна ввозити в Україну, у Німеччині коштує близько 3 тис. євро.

І ще близько 1 тис. євро обійдеться її повне розмитнення. Тобто, загалом вона коштуватиме 4 тис. євро.

Чи отримають українці джек-пот після зниження акцизів на авто з Європи  - фото 3

В Україні подібне авто затягне мінімум на 6 тис. євро.

Загалом, можна зробити висновок, що після зниження акцизів вартість автомобілів для українців впаде десь на 2 тис. євро. Якщо враховувати найбільш ходові моделі.

Але все рівно на купівлю авто з Європи потрібно не менше 4 тис. євро. І то, це за умови, що ви особисто поїдете за нею, скажімо, до Німеччини. Додайте до цієї суми ще гроші на дорогу та ту ж їжу в ЄС. 

По суті, закон про зниження акцизів на авто дійсно розроблений для рядових українців, адже для перекупників, які ганяють машини з Європи, створені перепони.

Наприклад, на територію України один громадянин протягом року може ввезти лише одну автівку за зниженими акцизами. Якщо перекупник одразу захоче продати пригнану машину, то йому доведеться сплатити повний акциз.

Звичайно, той самий перекупник може взяти з собою у Європу усіх родичів і записати автівки на них. Але що це дає для рядового українця, що буде купувати такі машини у подібних ділків?

У кращому випадку разом з машиною ви отримаєте лише технічний паспорт і більше ніяких документів, адже під час перереєстрації на нового власника увесь "фокус" із заниженими акцизами зводиться нанівець.

Навряд чи хтось погодиться віддавати за машину 5-6 тис. євро і не мати на неї ніяких прав, адже власником авто все рівно залишиться перекупник або його родичі, а ви будете лише мати на руках техпаспорт.

Тому у будь-який момент "вашу" автівку перекупник може забрати назад. І закон буде на його стороні.

Але чекати від схеми "Перекупник та його родичі" якогось масового завезення авто з Європи навряд чи варто. Тоді і обвалення цін на старі іномарки, що вже є в українців, теж очікувати не доводиться.

Інша справа, якщо будуть створюватися, приміром, спеціальні агентства, що возитимуть українців групами в Європу для купівлі машин. Такий собі автомобільний туризм. Ці контори, наприклад, будуть повністю супроводжувати процес вибору авто та його купівлі, а покупець лише отримуватиме офіційні документи на машину. Але знову ж таки за свої послуги ділки будуть брати гроші.

Втім, якщо дана схема все ж буде запроваджена, можна припустити, що усі існуючі авто в Україні дійсно впадуть в ціні. Якщо вартість пригнаної малолітражки 2010 року коливатиметься в діапазоні 4-5 тис. євро, то адекватний покупець звісно, не буде брати за таку ж ціну в Україні схоже авто 2005-2006 років випуску. Тому власникам 10-річних авто, зареєстрованих в Україні, доведеться знизити ціни за бажання їх продажу. А там за ланцюговою реакцією здешевшають й усі інші машини яким по 10-15 років.    

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme