Десятки мільйонів на мобільність: Як столичні чиновники обирають японські службові авто

Загалом чиновників Київської міської державної адміністрації обслуговують десятки автомобілів  
 

Depo.Київ з'ясував, на яких машинах возять заступників мера столиці і скільки нових автівок для чиновників було закуплено за останні роки.

Почнемо з того, що КМДА обслуговує 75 легкових автомобілів. У поточному році на обслуговування чиновників службовим автотранспортом мають витратити майже 19 млн. гривень. Тобто одна службова машина за рік "з'їсть" близько 250 тис. гривень, а за місяць – більше 20 тис. гривень. Лише на пальне для службових машин у 2019 році витратять 8 мільйонів гривень. Таким чином, на пальне для однієї –узагальнено – автівки за рік витратять більше 100 тис. гривень, а за місяць – майже 9 тис. гривень. Враховуючи, що вартість бензину "А-95" складає близько 30 гривень за літр, то одна службова машина за місяць споживатиме майже 300 літрів пального. Знову ж таки, якщо брати до уваги, що середньостатистична автівка споживає близько десяти літрів пального на 100 км шляху у місті, то на ці 300 літрів можна проїхати десь три тисячі кілометрів – по 100 км на день.

Заступники мера Кличка, яких зараз вісім, мають у своєму розпорядженні виключно службові автівки марки "Тойота". Наприклад, за першим заступником мера Миколою Поворозником закріплено службовий позашляховик "Тойота Хайлендер". Такий самий автомобіль використовує заступник Кличка із житлово-комунальних питань Петро Пантелеєв. Можна припустити, що один з цих позашляховиків є тим самим скандальним автомобілем, який столична мерія хотіла придбати у 2016 році. Нагадаємо, тоді чиновники оголосили тендер із закупівлі автівки "Тойота Хайлендер", але із шикарною комплектацією, де передні сидіння регулюються у восьми напрямках, а інтер'єр салону має бути оздоблений шкірою. Хоча на той час в автосалонах були такі ж позяшляховики, але з більш скромнішим оздобленням і за меншою вартістю, у мерії були готові викласти півтора мільйони гривень за джип саме за "наворотами". Машину цю все ж придбали і віддали у службове користування тодішньому першому заступнику мера Геннадію Плісу.

Заступник голови КМДА з питань комунального будівництва В'ячеслав Непоп зараз їздить на службовому позашляховику "Тойота Ленд Крузер". У мерії не вказали якого покоління цей позашляховик, але якщо враховувати, що за останні роки мерія таких авто не закуповувала, то можна припустити, що Непопа возять на звичайному "крузері" 2000-х років випуску. Саме така автівка була у мерії в 2017 році, коли Depo.Київ останній раз писав про машини, які обслуговують чиновників.

Ще п'ятеро заступників мера – Олександр Спасибко, Дмитро Давтян, Марина Хонда, Володимир Слончак і Валентин Мондриївський – використовують для службових поїздок "Тойота Кемрі". Два роки тому частина заступників мера їздили на нових "Кемрі", а частина – на таких самих моделях, але трохи старіших. Проте враховуючи, що за останні два роки мерія закупила п'ять нових "Тойота" Кемрі, можна припустити, що усі вони дісталися саме заступникам очільника Києва, як чиновникам першого ешелону. У 2017 році могли закуповувати модель, що випускалась ще у 2016 році. 

Загалом схоже, що керівництво міста дуже полюбляє саме "Тойоти", адже мер Кличко теж користується позашляховиком цієї марки, але моделі "Секвоя". Хоча це його власна машина, адже у мерії кажуть, що Кличко не використовує службового транспорту.  

Загалом два роки тому у мерії скаржились на те, що з більш ніж 70 автівок близько 80% були машини випуску 1990-2008 років. Мабуть, через це протягом 2017-2018 років у мерії вирішили шиканути і закупили аж 34 нових автомобілів. Серед них вже згадані п'ять новеньких "Тойот" Кемрі, два позашляховики "Тойота" Хайлендер і аж 27 "Тойот" Корола. Такий автопарк затягне мінімум на 20 мільйонів гривень. Цього року в мерії вирішили взагалі не закуповувати ніякі машини. Отакі вони, столичні чиновники, які полюбляють їздити на японських машинах. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook