Чому Кличко на роки запізнився з ліквідацією "паркувальної мафії"

Кличко нарешті вирішив кардинально змінити систему збору грошей за паркування у столиці. Втім, здається, мер запізнився з цією ініціативою

Чому Кличко на роки запізнився з ліквіда…

Київські водії розповідають історії про паркувальників на будь-який смак, але усі вони зводяться до того, що хлопці у блакитних жилетах та помаранчевих кепках мають просто купи готівки. Якщо придивитися до роботи паркувальників, виникає логічна думка, що там, де багато готівкових коштів, багато і зловживань. Адже хто може порахувати, скільки за зміну паркувальник обслуговує автівок? А ще треба враховувати, що зазвичай водії просто дають п'ять-десять гривень в руки хлопцю у блакитній жилетці, при цьому паркувальник далеко не завжди дає талон водієві.

Нещодавно активісти провели моніторинг на одній з парковок у центрі столиці. Протягом тижня активісти спостерігали за працівниками, що паркують машини, і з'ясували, що за тиждень ця парковка дала до бюджету майже у шість разів більше грошей, аніж у звичайні тижні, без моніторингу. Тобто можна припустити, що без уваги активістів готівка просто розчиняється десь у повітрі. А ставити над паркувальниками наглядачів, все ж таки, дуже жирне задоволення.

Систему з хлопцями у блакитних жилетах, які беруть з водіїв гроші, придумала ще сумнозвісна "молода команда" Черновецького у 2007 році. Щоправда, за європейським зразком, через рік після створення "Київтранспарксервіс", біля стоянок з'явилися паркомати, а також була введена система сплати за парковку за допомогою мобільного телефону. Втім, йшли роки, але головною силою, яка збирала гроші зі столичних водіїв, були саме паркувальники.

Після зміни влади у Києві у 2010 році, коли "регіонали" фактично усунули Черновецького з посади, цей не зовсім чистий паркувальний бізнес продовжив працювати і процвітати. З приходом на посаду мера Віталія Кличка, ситуація у "Київтранспарксервісі" навіть трохи почала змінюватися на краще: за півроку після перемоги на виборах очільника міста Кличко вирішив звернути увагу на ситуацію з парковками, призначивши на посаду директора "Київтранспарксервісу" абсолютно нову людину – Володимира Першина. Новий керівник ініціював спеціальний аудит, за результатами якого виявилося, що у комунальному підприємстві отримували зарплатню 10% неіснуючих працівників.

Вже за кілька місяців після призначення Першин особисто звітував про покращення, мовляв, доходи від паркування зросли на 11%. Разом з цим, співробітники "Київтранспарксервісу" могли на місяць наговорити по мобільних телефонах на більш ніж два мільйони гривень.

На початку осені 2015 року Володимир Першин начебто за власним бажанням пішов з посади директора комунального підприємства, що контролює усіх паркувальників. Тоді навіть усі дивувалися, чому чиновник звільнився, якщо сам звітував про супердосягнення у фінансовій складовій "Київтранспарксервісу". Хоча й подейкували, що за часів Першина комунальне підприємство наче як стало ледь не банкрутом.

Повноцінний керівник у паркувальників з'явився лише за п'ять місяців, на початку лютого 2016-го, коли на посаду директора "Київтранспарксервісу" мер Кличко призначив Артема Шамрая. Знову на нового керівника було покладено безліч завдань. Втім, Шамрай не протримався на посаді навіть й року – Кличко просто звільнив чиновника через втрату довіри до нього. У мерії навіть казали, що директор "Київтранспарсервісу" не навів ладу з нічними парковками, через що до бюджету надходять мізерні суми грошей. Сам Шамрай запам'ятався тим, що пропонував підвищити плату за паркування ледь не до 150 гривень, у той час як наразі ця плата становить від п'яти до десяти гривень.

Після звільнення Шамрая, наприкінці грудня 2016 року, у "Київтранспарксервісу" фактично не було постійного керівника, адже ці функції були покладені на тимчасово виконуючих обов'язки.

Ситуація з парковками загалом не змінювалася ні за повноцінних директорів "Київтранспарксервісу", на зі тимчасово виконуючих. Наприклад, у "Правилах паркування транспортних засобів", що затверджені постановою Кабміну, зазначено, що паркувальні майданчики повинні позначатися дорожніми знаками та суцільною синьою смугою на проїжджій частині і на бордюрі, який відокремлює проїжджу частину від пішохідної. Але досі не усі парковки під крилом "Київтранспарксервісу" позначені синіми смугами. Крім того, згідно Правил, на парковках мають бути паркомати, які забезпечують сплату за паркування без самого представника "Київтранспарксервісу". Проте наразі на кілька тисяч паркомісць працює лише близько сотні паркоматів, а не деяких парковках цих пристроїв взагалі немає.

Фактично, якщо немає ані синьої смуги, ані паркомату, то за таку паркову можна не сплачувати гроші. Але самих паркувальників це не хвилює. Наприклад, одна з найбільших парковок у столиці розташована на вулиці Електротехнічній біля величезного базару на Троєщині. Тут хлопці з "Київтранспарксервісу" просто збирають з водіїв готівку і не завжди видають талони на паркування. За день, особливо у вихідні, тут "проходять" тисячі автомобілів, і з кожного виходить по п'ять гривень за годину паркування. На ділі це тисячі гривень готівки.

І ось мер Кличко розпорядився фактично викорінити паркувальників як таких. Начебто вже за тиждень водії повинні будуть сплачувати за паркування лише через паркомати або за допомогою мобільних телефонів. Якщо на парковці з'явиться чоловік, що назве себе паркувальником і вимагатиме гроші, водій повинен викликати поліцію, адже паркувальники тепер не будуть працювати під егідою мерії. Тобто усі ці хлопці у блакитних жилетах та помаранчевих кепках будуть поза законом.

Самі паркувальники вже пішли у наступ, влаштувавши 1 серпня справжнє шоу біля мерії з перекриттям Хрещатику. Втім, як показує практика, якщо перші особи міста все ж вирішать викорінити паркувальників і зробити сплату за паркування автоматизованою, то усе повинно вийти. Адже є дуже великі сумніви, що усі ці десять років "Київтранспарксервіс" працював без прикриття з самих високих кабінетів мерії Києва. Врешті решт, це комунальне підприємство створювала Київрада, а тому і відповідальність за нього має нести саме столична влада.

Дивно, чому мер Кличко разом з командою лише зараз вирішили навести лад у паркувальному господарстві міста. Адже сам мер ще навесні 2016 року з гордістю заявляв, що викрито корупційну схему чиновників "Київтранспарксервіс", які щомісяця привласнювали собі по півтора мільйона гривень. Мабуть, вже тоді потрібно було приділити увагу цьому підприємству. Навіть у Київраді неодноразово казали, що "Київтранспарксервіс" має приносити щороку десятки мільйонів гривень, але по факту це ледь не збиткове комунальне підприємство, а гроші, які київські водії дають за парковку, у багатьох випадках йдуть невідомо куди.

ФОТО: Владислав Бондаренко

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme