Чому реконструкція велотреку була приречена Кличком на провал

Те, що реконструкція столичного велотреку буксуватиме, можна було прогнозувати одразу – з оглядом на те, хто веде роботи

Чому реконструкція велотреку була приреч…

В це не хотілося вірити, але це, врешті-решт, сталося: повноцінне відкриття столичного велотреку цього року не відбудеться – перерізання червоних стрічок вкотре переноситься

Відновлення занедбаного велотреку у центрі Києва було одни з головних піар-стовпів під час балотування Кличка на посаду мера навесні 2014 року. Тоді екс-боксер навіть приєднався до збору коштів на відновлення споруди. І натякнув, що в ранзі міського голови Києва йому це вдасться набагато швидше і якісніше, ніж попередникам.

Втім, розпорядження про реставрацію велотреку на вулиці Богдана Хмельницького, 58, Кличко видав лише у грудні 2015 року, коли вдруге виграв вибори очільника столиці. Мер одразу визначив, що замовником робіт має бути рідне для мерії комунальне підприємство "Житлоінвестбуд-УКБ", яким також керує депутат Київради від фракції Кличка В'ячеслав Непоп.

Це підприємство вже довгі роки існує за рахунок замовлень від київської мерії на будівництво шкіл, дитячих садків та культурних об`єктів. Крім цього, компанія Непопа заробляє чималі гроші на будівництві житла, яке потім з успіхом продає. Саме це комунальне підприємство ніяк не залишить мрію про забудову висоткою озера Качиного на Позняках.

Зі скандалу "Житлоінвестбуд-УКБ" розпочало і реконструкцію велотреку. Біля нього вирішили звести підземну автопарковку, хоча з самого початку у розпорядженні мера про паркінг для машин взагалі не йшлося. Активісти за підтримки Асоціації велосипедистів Києва навіть мітингували проти зведення підземної стоянки, та Кличко і його команда були непохитні – парковка потрібна. Забігаючи наперед, варто зазначити, що, попри протести киян, її все ж збудували. 

У лютому поточного року мер Кличко урочисто анонсував, що оновлений велотрек буде готовий до кінця травня. Та навіть з настанням літа столичні велосипедисти лишалися ні з чим – соратник мера В'ячеслав Непоп не поспішав виконати його ж обіцянку.

Наприкінці липня Кличко заявляв, що велооб`єкт прийме відвідувачів до кінця літа, мовляв, готовий він вже на 80%. Та вже 9 серпня, за два-три тижні до анонсованого відкриття, виявилося, що роботи з реконструкції полотна велотреку виконуються на дуже низькому рівні. Такі висновки зробили велосипедисти після тестових заїздів. Їхнє резюме тоді було таким: трек має гарний вигляд, але їздити по ньому - все одно, що по латаній дорозі.

Активісти-велосипедисти тоді зазначили, що реконструкція самого полотна відбувається застарілими методами.

Чому реконструкція велотреку забудовником Кличка з самого початку  - фото 1

У групі "Київський велотрек" навіть було викладено акт перевірки від компанії, яка мала наносити фінішний шар покриття велотреку. 

Чому реконструкція велотреку забудовником Кличка з самого початку  - фото 2

Вже за кілька днів заступник Кличка Олександра Спасибко, який курує реставрацію велотреку, заявив, що велосипедистам запропонували протестувати покриття без фінішного шару і тому на ньому є зазори. Тоді ж він, певно, відчуваючи, що пахне смаженим, назвав нову дату відкриття велотреку – середина вересня

Наближалося закінчення літа і ставало зрозумілим, що ніхто нічого не відкриє ані всередині вересня, ані наприкінці. Справа в тому, що 31 серпня забудовник Непоп на своїй сторінці у "Фейсбуці" вихвалявся, що спортсмени і любителі ще не раз приїдуть на тестування велотреку, адже з п'яти шарів покриття треку на той момент було лише одне. Про те, що відкриття об'єкту відкладалося вже двічі, ні Непоп, ні Кличко навіть не згадували.

Чому реконструкція велотреку забудовником Кличка з самого початку - фото 3

Після цього в мерії вже не давали анонсів. Мабуть, щоб ніхто не наврочив.

Минув вересень, минає вже навіть жовтень, і от нарешті стає відомо, що велотрек повноцінно відкриють лише на початку наступного року. А поки заступник Кличка Олександр Спасибко каже, що роботи перебувають на фінальній стадії. Щоправда, так чиновники вже казали влітку.

Наразі можна констатувати, що забудовник Кличка Непоп зі своїм комунальним підприємством просто зірвали реконструкцію велотреку. Єдине, що їм хоч якось вдалося - це вже згадана парковка, якої там взагалі не передбачалося.

Але такий розвиток подій можна було передбачити з самого початку. Варто лише відкрити офіційний сайт "Житлоінвестбуд-УКБ" і знайти перелік об'єктів, які збудувало підприємство за 2002–2015 роки. Серед виконаних проектів є школи, дитячі садки, поліклініка, трамвайне депо, паркінги. Об'єктів, хоч чимось подібних за переліком необхідних робіт на велотрек, в цьому списку нема. Щоправда, Непоп брався за будівництво велодоріжки з Троєщини до центру Києва, але що з цього вийшло Depo.Київ писав вже неодноразово:  дев'яти місяців вистачило, або з "велотраси" обліз весь її блиск.

Основним напрямком роботи комунального підприємства "Житлоінвестбуд-УКБ" є зведення житлових будинків. Мабуть, відсутністю досвіду виконання робіт з будівництва чи реконструкції велосипедних об'єктів і можна – серед іншого – пояснити, чому відкриття велотреку переносилося тричі. Зробити покриття велотреку - це не звести трамвайне депо чи поліклініку, де якісь погрішності можна замазати цементом. Тут від якості виконання залежить не тільки задоволення велосипедистів, але й їхня безпека.

Та усе це лірика у порівнянні з близько 80 мільйонами гривень, які пішли на реконструкцію велотреку. Щоб ніхто чужий не зазіхав на ці гроші, Кличко віддав їх на освоєння "рідному" для мерії підприємству, яким, до того ж, керує "своя" людина. Вочевидь,  у нинішньої влади міста навіть іміджеві втрати через ганебне триразове перенесення відкриття велотреку відходять на другий план, коли мова заходить про розподіл грошей. Але поки що усе звелося до приказки "І сам не гам, і другому не дам". Щкода тільки, що за всі ці потуги платить не мер і його талановита команда, а місто.

 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme