Для столичних водіїв готують шалені штрафи за неправильну парковку

У Верховній Раді вже знаходиться відповідний законопроект

Про це повідомляє Depo.Київ з посиланням на "Ділову столицю".

Депутати пропонують змінити правила паркування, зупинки і стоянки транспортних засобів у містах. Відповідний законопроект №2228 зареєстрували у Верховній Раді депутати Єгор Фірсов, Ярослав Дубневич, Дмитро Андрієвський та Володимир Ар'єв. Найближчим часом він буде винесений на розгляд депутатів, і з великою часткою ймовірності прийнятий. Як стало відомо "ДС", насправді документ внесений до парламенту з подачі першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова. Тому в пояснювальній записці автори підрахували майбутні дивіденди від прийняття документа саме для столиці - близько 1 млрд грн. до 2020 року у вигляді інвестицій і збільшення плати за паркування.

Одна з головних новел проекту - введення штрафу за порушення правил паркування або несплату за неї. Його сума складе 20-кратну вартість однієї години паркування. Таким чином для Києва розмір штрафу буде варіюватися в межах від 100 до 200 грн. (ціни на стоянку авто в столиці зараз складають 5, 7 і 10 грн за годину залежно від наближеності до центру). У Харкові при вартості паркування від 2 до 5 грн за годину порушникам доведеться платити від 40 до 100 грн. У Львові - 20 грн (вартість години паркування там становить 1 грн на годину, тобто штраф буде фіксованим).

Ще дорожче водіям обійдеться парковка в місцях для безкоштовної стоянки транспортних засобів (якщо водій не має відповідних пільг). У цьому випадку штраф сягатиме 30-кратної вартості однієї години паркування. Для Києва це до 300 грн., Харкова - до 150 грн., Львова - 30 грн. Але розмір адміністративного стягнення може змінитися в будь-який момент: плату за паркування стверджують місцеві влади. Їм нічого не заважає підвищити її відразу після прийняття закону.

Карати порушників буде не поліція, а уповноважені місцевою владою службовці. У столиці, наприклад, цим займуться інспектори паркувального монополіста - КП "Київтранспарксервіс". Їм нададуть повноваження затримувати автомобіль, блокувати його до повної оплати паркувального тарифу, фіксувати правопорушення і виписувати штрафи, і навіть евакуювати автомобіль, якщо він серйозно ускладнює рух. Так що з урахуванням штрафів і оплати послуг з евакуації та зберігання авто, порушникові доведеться викласти не менше $100.

Законопроект також зобов'язує місцеві влади ввести комп'ютеризовані системи контролю над паркувальним простором. Вони дозволять водіям швидко оплачувати послугу (у тому числі за допомогою засобів мобільного зв'язку) і мінімізують можливість для корупції, зробивши покарання порушників невідворотним. На парковках встановлять камери, які фіксуватимуть порушення і сканувати номерні знаки авто. Якщо інспектори не з'ясують особу порушника, штраф доведеться платити власникові автомобіля. Та ж комп'ютеризована система в автоматичному режимі почне формувати проекти постанов про адмінвідповідальність і дозволить ставити під ними електронний підпис. Все це повинно звести нанівець "вплив людського фактора на справедливість і невідворотність покарання" за порушення правил.

Комп'ютерні системи пропонують впроваджувати за рахунок приватних інвесторів. Це нібито дасть можливість наростити надходження до місцевих бюджетів і збільшити кількість паркувальних місць. Приміром, очікується, що в Києві їх число за п'ять років зросте до 125 тис.

Але далеко не факт, що введення драконівських штрафів обов'язково виллється в збільшення парковок. Концепція розвитку паркувального простору передбачає залучення приватних інвесторів до зведення багатоповерхових паркінгів у місті, обладнання їх камерами тощо. Однак керівництво КП "Київтранспарксервіс", яке відповідає за цей напрямок, не спромоглося провести інвестконкурси. Злі язики стверджують, що підприємство, яке має славу одного з найбільш корумпованих в місті, в принципі не бажає змінювати ситуацію. Адже ця офіційно збиткова структура нібито одержує нечувані "сірі" заробітки. Базою для схем найчастіше є заниження кількості машиномісць в офіційних документах. У результаті в міську казну надходить лише половина виручки парковок.

Решта йде наверх у вигляді "чорного" налу. Як заявляв екс-керівник КП Андрій Воробйов, тільки за перші 2 місяці 2015 недорахування зі сплати збору за паркування до міського бюджету столиці склала близько 1 млн грн. Якщо законодавці дозволять інспекторам КП ще й збирати штрафи, тіньові потоки різко зростуть, а сотні мільйонів знову осядуть у кишенях корупціонерів.

Більше новин про життя Києва читайте на Depo.Київ.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme