Напівпусті салони і величезні черги: Як працюватиме столичний транспорт з 23 травня

Днями мають на повну запустити громадський транспорт, але досі залишається більше питань ніж відповідей, як це усе відбуватиметься 

Напівпусті салони і величезні черги: Як…
Фото: Depo.Київ

Кияни чекали цього моменту більше двох місяців: столична влада нарешті відновлює звичайний рух громадського транспорту у місті. До сьогоднішнього дня автобуси, тролейбуси і трамваї їздили лише в обмеженому режимі, а на маршрути виїжджала лише третина усього транспорту. Потрапити в нього можна було лише за спеціальною перепусткою, яку видавали лише обраним. Метрополітен та маршрутки взагалі не працювали. Тепер містяни чекають на відновлення повноцінної роботи наземного транспорту і запуску маршруток та метро.

Із запровадженням другого етапу карантинних послаблень у столиці, міська влада обіцяє у звичайному режимі запустити автобуси, трамваї, тролейбусі і приватний громадський транспорт, тобто маршрутки. Весь цей транспорт розпочне працювати з 23 травня. Але тепер є головна вимога: одночасно у салоні, скажімо, автобусу може їхати не більше половини пасажирів від загальної кількості, на яку він розрахований. Скажімо, найбільший тролейбус, що є у Києві, розрахований на перевезення трохи більше 180 пасажирів. Але це повне завантаження з розрахунку, що на 1 кв. м буде припадати вісім пасажирів. Тож з 23 травня такий тролейбус зможе взяти "на борт" 90 людей, з яких 50 зможуть зайняти сидячі місця. Таким чином на одному квадратному метрі теоретично перебуватимуть чотири пасажири, але про дистанцію у півтора метри між ними вже не йдеться. Втім, коли пасажири займали усі сидячі місця, як це відбувалось до останнього часу, "правило півтора метра" теж не діяло.

Маршрутки теж мають виконувати правила, які встановлює мерія. Але тут ситуація ще більш незрозуміла. Водії "Богданів" також мають брати до салону не більше половини пасажирів від максимальної пасажиромісткості бусу. Якщо до звичайної маршрутки може зайти максимум 40 пасажирів, то з 23 травня в ній можна буде перевозити не більше 20 людей. І тут виникає цікава ситуація, адже сидячих місць у стандартному "Богдані" нараховується близько 25.

Проте, не слід забувати, що є ще вимоги Міністерства інфраструктури, в яких вказано, що перевізники можуть перевозити пасажирів лише в межах місць для сидіння. В такому разі маршрутки будуть за один раз перевозити не більше 25 пасажирів, а навіть найбільші тролейбуси, що працюють у Києві, візьмуть до салону максимум 50 пасажирів – саме стільки сидінь є в таких тролейбусах, хоча за розрахунками столичної влади, за один раз такий тролейбус міг би перевезти майже вдвічі більше людей.   

У столичній мерії кажуть, що допустиму кількість пасажирів у громадському транспорті контролюватиме поліція, а також муніципальна охорона. Втім, вже зараз закрадається думка, що усе буде відбуватись "на око". Це вже не той випадок, коли на початку карантину до автобусу чи тролейбусу запускали не більше десяти пасажирі, і їх поліція могла порахувати за хвилину, а то і швидше. Можна лише уявити, як довго буде відбуватись перерахунок близько сотні чи пасажирів у величезному тролейбусі довжиною майже 20 метрів. Якщо ж такий підрахунок все ж відбуватиметься, як того вимагають правила, то громадський транспорт стоятиме на зупинках дуже довго лише задля того, щоб відправитись у рейс, взявши до салону дозволену кількість людей.

Є ще один момент. Наприклад, з тієї ж Троєщини ще до карантину громадський транспорт повністю "набивався" пасажирами вже на перших кількох зупинках, а далі в нього вже було не влізти. Якщо враховувати, що тепер у тролейбус чи автобус буде заходити лише половина від загальної кількості можливих пасажирів, то салон громадського транспорту буде повний вже на першій зупинці. Таку версію може підтвердити і те, що зараз, коли до громадського транспорту можна зайти тільки за спецперепусткою, на кінцевих зупинках утворюються черги з кількох сотень пасажирів. А з 23 травня проїхатися в автобусі чи в тролейбусі можна буде вже без цієї спецперепустки, а тому кількість пасажирів у порівнянні з тим, що є зараз, тільки збільшиться. Тобто, якщо киянину потрібно буде зайти до автобусу чи тролейбусу десь всередині маршруту, то йому це навряд чи вдасться. Також не слід забувати, що з 23 травня, коли громадський транспорт розпочне повноцінно працювати, пасажири зможуть ним скористатися тільки у масці і бажано – в рукавичках.

Також містянам пообіцяли з 25 травня запустити метрополітен. Але тут ситуація ще більш заплутана, ніж із наземним транспортом. На сайті Міністерства інфраструктури вказано, що керівництво метро має забезпечити масочний режим у пасажирів та проводити скринінг температури їхнього тіла. В той же час, в межах метрополітену має постійно проводитися дезінфекція. Щодо дозволеної кількості пасажирів у вагоні взагалі поки нічого невідомо.

Разом з тим у метрополітені чекають на офіційний документ з уряду, адже саме за рішенням Кабміну метрополітен і закривався. Лише після отримання цього паперу у підземці знатимуть, скільки людей можна буде перевозити в одному вагоні. Раніше Depo.Київ вже розглядав усі можливі варіанти з кількості перевезення пасажирів. Наприклад, якщо дотримуватись найсуворіших вимог за правилом "один пасажир на 10 кв. м" у вагоні, то за один раз можна перевозити не більше семи пасажирів, враховуючи габарити самого вагону. Якщо ж брати до уваги правило про "півтора метра між пасажирами", то у вагон може зайти максимум 40 людей. Проте найбільш реальною є цифра у 100 пасажирів, яку ще раніше озвучували чиновники. Хоча зазвичай у вагоні може перевозили і по 300 пасажирів. Знову ж таки, усе це будуть контролювати поліцейські та муніципальна варта. Проте не слід забувати, що метрополітен – це не наземний транспорт. У підземці кожна секунда має значення, а тому поки невідомо, як буде відбуватися процес підрахунку пасажирів, які зможуть зайти до вагону. Зазвичай потяг стоїть на станції лише кілька десятків секунд, і цього часу вистачає, щоб пасажири вийшли, а інші зайшли до салону вагону. Якщо ж підрахунок пасажирів, які заходять, буде тривалим, одразу втратиться найголовніша фішка метрополітену – його мобільність у місті.

Крім цього, не слід забувати, що з 23 травня також дозволять працювати магазинам, площа яких менше однієї тисяч квадратних метрів. Тепер можна буде займатися спортом на спортивних майданчиках, які відкриють у парках, скверах та біля будинків. Це ж стосується і дитячих майданчиків. А от з 25 травня планують запустити промислові базари та навіть сільськогосподарські ярмарки. Наступний етап – 1 червня, коли дозволять працювати дитячим садкам і школам, але тільки для випускників 11-их класів, яким потрібно складати ЗНО. Також планують відкрити технікуми і вузи, але тільки для випускників і абітурієнтів. З 1 червня теж відновлять роботу спорткомплекси та фітнес-центри, але без роботи басейнів. Зони відпочинку і пляжі теж запустять.  

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme