Напівпусті салони і величезні черги: Як працюватиме столичний транспорт з 23 травня
Днями мають на повну запустити громадський транспорт, але досі залишається більше питань ніж відповідей, як це усе відбуватиметься
- Київ
-
22 травня 2020 11:00
Кияни чекали цього моменту більше двох місяців: столична влада нарешті відновлює звичайний рух громадського транспорту у місті. До сьогоднішнього дня автобуси, тролейбуси і трамваї їздили лише в обмеженому режимі, а на маршрути виїжджала лише третина усього транспорту. Потрапити в нього можна було лише за спеціальною перепусткою, яку видавали лише обраним. Метрополітен та маршрутки взагалі не працювали. Тепер містяни чекають на відновлення повноцінної роботи наземного транспорту і запуску маршруток та метро.
Із запровадженням другого етапу карантинних послаблень у столиці, міська влада обіцяє у звичайному режимі запустити автобуси, трамваї, тролейбусі і приватний громадський транспорт, тобто маршрутки. Весь цей транспорт розпочне працювати з 23 травня. Але тепер є головна вимога: одночасно у салоні, скажімо, автобусу може їхати не більше половини пасажирів від загальної кількості, на яку він розрахований. Скажімо, найбільший тролейбус, що є у Києві, розрахований на перевезення трохи більше 180 пасажирів. Але це повне завантаження з розрахунку, що на 1 кв. м буде припадати вісім пасажирів. Тож з 23 травня такий тролейбус зможе взяти "на борт" 90 людей, з яких 50 зможуть зайняти сидячі місця. Таким чином на одному квадратному метрі теоретично перебуватимуть чотири пасажири, але про дистанцію у півтора метри між ними вже не йдеться. Втім, коли пасажири займали усі сидячі місця, як це відбувалось до останнього часу, "правило півтора метра" теж не діяло.
Маршрутки теж мають виконувати правила, які встановлює мерія. Але тут ситуація ще більш незрозуміла. Водії "Богданів" також мають брати до салону не більше половини пасажирів від максимальної пасажиромісткості бусу. Якщо до звичайної маршрутки може зайти максимум 40 пасажирів, то з 23 травня в ній можна буде перевозити не більше 20 людей. І тут виникає цікава ситуація, адже сидячих місць у стандартному "Богдані" нараховується близько 25.
Проте, не слід забувати, що є ще вимоги Міністерства інфраструктури, в яких вказано, що перевізники можуть перевозити пасажирів лише в межах місць для сидіння. В такому разі маршрутки будуть за один раз перевозити не більше 25 пасажирів, а навіть найбільші тролейбуси, що працюють у Києві, візьмуть до салону максимум 50 пасажирів – саме стільки сидінь є в таких тролейбусах, хоча за розрахунками столичної влади, за один раз такий тролейбус міг би перевезти майже вдвічі більше людей.
У столичній мерії кажуть, що допустиму кількість пасажирів у громадському транспорті контролюватиме поліція, а також муніципальна охорона. Втім, вже зараз закрадається думка, що усе буде відбуватись "на око". Це вже не той випадок, коли на початку карантину до автобусу чи тролейбусу запускали не більше десяти пасажирі, і їх поліція могла порахувати за хвилину, а то і швидше. Можна лише уявити, як довго буде відбуватись перерахунок близько сотні чи пасажирів у величезному тролейбусі довжиною майже 20 метрів. Якщо ж такий підрахунок все ж відбуватиметься, як того вимагають правила, то громадський транспорт стоятиме на зупинках дуже довго лише задля того, щоб відправитись у рейс, взявши до салону дозволену кількість людей.
Є ще один момент. Наприклад, з тієї ж Троєщини ще до карантину громадський транспорт повністю "набивався" пасажирами вже на перших кількох зупинках, а далі в нього вже було не влізти. Якщо враховувати, що тепер у тролейбус чи автобус буде заходити лише половина від загальної кількості можливих пасажирів, то салон громадського транспорту буде повний вже на першій зупинці. Таку версію може підтвердити і те, що зараз, коли до громадського транспорту можна зайти тільки за спецперепусткою, на кінцевих зупинках утворюються черги з кількох сотень пасажирів. А з 23 травня проїхатися в автобусі чи в тролейбусі можна буде вже без цієї спецперепустки, а тому кількість пасажирів у порівнянні з тим, що є зараз, тільки збільшиться. Тобто, якщо киянину потрібно буде зайти до автобусу чи тролейбусу десь всередині маршруту, то йому це навряд чи вдасться. Також не слід забувати, що з 23 травня, коли громадський транспорт розпочне повноцінно працювати, пасажири зможуть ним скористатися тільки у масці і бажано – в рукавичках.
Також містянам пообіцяли з 25 травня запустити метрополітен. Але тут ситуація ще більш заплутана, ніж із наземним транспортом. На сайті Міністерства інфраструктури вказано, що керівництво метро має забезпечити масочний режим у пасажирів та проводити скринінг температури їхнього тіла. В той же час, в межах метрополітену має постійно проводитися дезінфекція. Щодо дозволеної кількості пасажирів у вагоні взагалі поки нічого невідомо.
Разом з тим у метрополітені чекають на офіційний документ з уряду, адже саме за рішенням Кабміну метрополітен і закривався. Лише після отримання цього паперу у підземці знатимуть, скільки людей можна буде перевозити в одному вагоні. Раніше Depo.Київ вже розглядав усі можливі варіанти з кількості перевезення пасажирів. Наприклад, якщо дотримуватись найсуворіших вимог за правилом "один пасажир на 10 кв. м" у вагоні, то за один раз можна перевозити не більше семи пасажирів, враховуючи габарити самого вагону. Якщо ж брати до уваги правило про "півтора метра між пасажирами", то у вагон може зайти максимум 40 людей. Проте найбільш реальною є цифра у 100 пасажирів, яку ще раніше озвучували чиновники. Хоча зазвичай у вагоні може перевозили і по 300 пасажирів. Знову ж таки, усе це будуть контролювати поліцейські та муніципальна варта. Проте не слід забувати, що метрополітен – це не наземний транспорт. У підземці кожна секунда має значення, а тому поки невідомо, як буде відбуватися процес підрахунку пасажирів, які зможуть зайти до вагону. Зазвичай потяг стоїть на станції лише кілька десятків секунд, і цього часу вистачає, щоб пасажири вийшли, а інші зайшли до салону вагону. Якщо ж підрахунок пасажирів, які заходять, буде тривалим, одразу втратиться найголовніша фішка метрополітену – його мобільність у місті.
Крім цього, не слід забувати, що з 23 травня також дозволять працювати магазинам, площа яких менше однієї тисяч квадратних метрів. Тепер можна буде займатися спортом на спортивних майданчиках, які відкриють у парках, скверах та біля будинків. Це ж стосується і дитячих майданчиків. А от з 25 травня планують запустити промислові базари та навіть сільськогосподарські ярмарки. Наступний етап – 1 червня, коли дозволять працювати дитячим садкам і школам, але тільки для випускників 11-их класів, яким потрібно складати ЗНО. Також планують відкрити технікуми і вузи, але тільки для випускників і абітурієнтів. З 1 червня теж відновлять роботу спорткомплекси та фітнес-центри, але без роботи басейнів. Зони відпочинку і пляжі теж запустять.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 13:10"Приходьте люди на вечір у Клюб": Олег Скрипка запрошує на грандіозний ювілейний концерт на честь свого 60-річчя
- 10:16Правоохоронці затримали киянина, який за гроші обіцяв військовозобов'язаному довідку про інвалідність
- 09:36Столичні патрульні врятували паралізованого чоловіка, що пролежав у власному гаражі кілька днів
- 16:43На це будуть витрачені мільйони: кияни пропонують дізнатися думку містян щодо знесення Арки у столиці
- 12:33Віталій Кличко передав правоохоронцям результати внутрішнього аудиту ремонту Київського госпіталю ветеранів війни
- 08:55ППО знищила всі дрони, якими Росія намагалася атакувати Київ
- 20:38Герої українських міфів vs персонажі Marvel і DC: на "Книжковій країні" розкажуть про новий мультивсесвіт за мотивами української міфології
- 14:32На запрошення Віталія Кличка Київ відвідав мер Гамбурга та передав допомогу – автобуси та швидкі ФОТО
- 10:54На Київщині мікроавтобус з людьми впав у провалля на дорозі. Є загиблі ФОТО
- 10:14Чи є загроза повторного наступу росіян на Київ: оцінка Буданова
- 15:11 Через негоду без світла частково залишилися люди в шести областях
- 12:15Під час благодійного забігу та аукціону зібрали понад 3 млн грн на дрони для ГУР та протезування бійців, - Кличко ФОТО
- 12:05У Києві пролунав вибух: Що відомо
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 19:50 Стало відомо, коли у Києві повернуть оплату за паркування
- 14:56Поранені українські захисники вирушили до Берліна – Кличко домовився про безкоштовне інноваційне протезування ФОТО
- 13:42У держави немає грошей для порятунку Гостиного двору, Київ запропонував передати пам’ятку у власність громади
- 10:35Синоптики попередили про зливи в деяких областях України