Мільярд, німецька компанія та "Велике будівництво": Як планують добудувати Дарницький міст у Києві

Добудову лівобережної розв'язки столичного Дарницького мосту перенесли на кінець 2022 року

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Мільярд, німецька компанія та "Велике бу…
Фото: depositphotos.com

Кінцевий термін добудови столичного Дарницького мосту, а саме його лівобережних з'їздів, перенесли на кінець 2022 року. Раніше його обіцяли повністю звести до кінця 2021 року. Державний тендер виграла українсько-німецька компанія "Автострада", яка активно будувала дороги й мости в рамках "Великого будівництва" по всій Україні. 

Журналісти Depo.Київ розбирались, коли добудують Дарницький міст та що відомо про компанію-виконавця робіт. 

Нова тендерна документація та 1,2 млрд грн 

На сайті держзакупівель Prozorro закінчився тендер на будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро у Києві з підходами на залізничній дільниці Київ-Московський – Дарниця. Вартість проведення робіт складає 1,2 млрд грн. На сайті закупівель зазначається, що тендерна документація була оновлена. 

Дарницький міст

Згідно з новою тендерною документацією, компанія-виконавець добудує автодорогу та транспортну розв'язку з Дніпровською набережною. Зазначається, що на дорозі від залізничного перетину на лівому березі до виїзду на вулицю Привокзальну влаштовано тільки один шар дорожнього покриття, мережу водовідведення та опори освітлення.

В рамках робіт на переправі облаштують верхній шар асфальту, бар'єрне огородження, дорожні знаки та розмітку. Також побудують право та лівоповоротні естакадні з'їзди з мосту на Дніпровську набережну. Опори естакадних з'їздів складатимуться з монолітного залізобетону, прогонові будови — з укрупнених основних несучих елементів та елементів обпирання на стапелі зі зварюванням та улаштуванням стиків та високоміцних болтах. 

Прогонові будови пофарбують після їхнього монтажу вже на будмайданчику. Товщина двохшарового асфальту попередньо скаладатиме 80 мм, під нього вкладуть гідроізоляційну мембрану. Також на мості облаштують освітлення з металевих оцинкованих електроопор та енергозберігаючими світильниками. Зазначимо, що станом на сьогодні, усі вищезазначені роботи виконуватись не почали. 

Компанія з німецьким корінням та "Велике будівництво"

Переможцем тендеру на добудову Дарницького мосту стало ТОВ "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада". Згідно з угодою, компанія гарантує якість асфальтобетонного покриття терміном на десять років. У торгах також брала участь фірма "Автомагістраль-Південь", яка запропонувала добудувати міст на три тисячі гривень дорожче за "Автостраду".

До кінця 2017 року кінцевим бенефіціаром компанії "Автострада" значився громадянин Німеччини Цахаріас Вальтер. Згідно з даними реєстру юридичних осіб мін'юсту, сьогодні дана компанія через холдинг "MC Capital" перебуває у власності бізнесмена та колишнього віцепрезидента Національної асоціації дорожників Максима Шкіля. Раніше Шкіль був помічником нардепа від "Партії регіонів" Миколи Дем’янка.

На сьогодні компанія "Автострада", як і її конкурент на тендері "Автомагістраль-Південь" є активним учасником будівництва доріг на всій території України. Вона будує дороги в Миколаївській, Чернігівській, Вінницькій, Хмельницькій та Тернопільській областях. Минулоріч компанія відремонтувала 300 км доріг та 25 мостів в різних куточках України. 

фото дарницького мосту

Чому Дарницький міст став довгобудом 

Переправа перебуває на балансі "Укрзалізниці", але оскільки там є автомобільна частина, вона не дуже цікавить залізницю. Цю частину то не могли передати на баланс Києва. Експерт з будівництва Олег Тоцький зазначав, що в різні періоди столична влада також не зовсім хотіла її приймати на баланс. 

Автомобільна частина мосту будувалася за бюджетні кошти, а після припинення бюджетного фінансування роботи було призупинено, міст не добудували. Після того, як добудується автомобільна складова, його введуть в експлуатацію і передадуть місту. Загалом на зведення переправи витратили майже дев’ять млрд грн.

Зазначимо, що, незважаючи на кінцевий термін завершення проєкту в тендері, а саме – 31 грудня 2022 року, під час підписання меморандуму про добудову Дарницького мосту між "Укравтодором" та "Укрзалізницею", заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко, який на Банковій курує "Велике будівництво", пообіцяв повністю добудувати переправу вже до кінця 2021 року. 

Довідка. Дарницький міст або, як його називають, "міст Кірпи" (на честь покійного міністра інфраструктури часів Кучми) – комбінований залізнично-автомобільний міст через Дніпро, який споруджували протягом семи років з 2004-го до 2011-го. Переправу лише частково введено в експлуатацію: з 2010-2011 відкрито рух для залізничного транспорту та з’їзди та заїзди автомобільної частини моста на правому березі. На лівому березі міст переходить в Дарницьке шосе. Саме там планувалося побудувати з’їзди та заїзди на Дніпровську набережну, але більше 10 років тому будівництво було призупинено на невизначений термін.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme