Нові знаки, розмітка та розширення прав велосипедистів: Які зміни до ПДР почнуть діяти з 1 листопада

З 1 листопада набудуть чинності нові зміни до Правил дорожнього руху. Вони розширять права велосипедистів, а також запровадять нові знаки та розмітку

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Нові знаки, розмітка та розширення прав…
Фото з відкритих джерел

Вже з 1 листопада 2021 року в Україні набувають чинності зміни до Правил дорожнього руху. Відповідні зміни Кабмін ухвалив на засіданні 29 вересня. Нова редакція ПДР містить декілька "велосипедних" доповнень, які вже стали критично необхідними, у звязку зі зміною всіх нормативних документів ДБН та ДСТУ, що регулюють влаштування велосипедної інфраструктури та організацію велосипедного руху, оскільки останніми роками пересування велосипедами стає все більш популярним в Києві та інших містах України. Також запроваджені деякі нововведення із дорожніми знаками та розміткою – в цій царині певні зміни, які треба було узаконити.

Журналісти Depo.Київ розбирались в нових змінах до ПДР, які ухвалив український Кабмін.

Визначення велодоріжки, велосмуги та велопереїзду 

Згідно з новим документом, велосипедною доріжкою вважається доріжка з покриттям поза межами проїзної частини вулиці та/або дороги, розташована окремо чи суміжно з тротуаром або пішохідною доріжкою, що призначена для руху на велосипедах, і позначена дорожнім знаком 4.14 та горизонтальною розміткою 1.36. 

Знак 4.14

Знак 4.14

Велосипедною смугою називатимуть смугу, призначену для руху на велосипедах у межах проїзної частини вулиці та/або дороги, яка позначену дорожнім знаком 5.88 та відповідною горизонтальною дорожньою розміткою. 

Велосипедним переїздом вважатиметься місце перетину велосипедистами проїзної частини в межах перехрестя або поза ними, позначене дорожньою розміткою 1.15.

Розмітка 1.15

Розмітка 1.15

Тобто, нові зміни до ПДР ще більше регулюють рух велосипедистів дорогами та робить їх повноцінними учасниками дорожнього руху. 

Читайте також: Аварії, бійки та постійні конфлікти: Як можна вирішити проблему самокатів в Києві

Нові дорожні знаки 

Зміни до ПДР запроваджують нові дорожні знаки щодо руху велосипедистів. Йдеться про наступні дорожні знаки: 

  • знак 4.18 "Суміжні пішохідна та велосипедна доріжки";
  • знак 4.23 "Дорога для суміщеного руху легкових автомобілів та велосипедистів";
  • знак 5.88 "Велосипедна смуга";
  • знак 5.90 "Зона для пішоходів і велосипедистів";
  • знаки 5.92.1 і 5.92.2 "Велосипедний переїзд";
  • знаки 5.93.1 і 5.93.2 "Суміжні пішохідний перехід та велосипедний переїзд";
  • знак 5.94.1 "Дорога із зустрічною велосипедною смугою";
  • знак 5.95.1 і 5.95.2 "Виїзд на дорогу з одностороннім рухом і зустрічною велосипедною смугою".

 

Знак 4.18 "Суміжні пішохідна та велосипедна доріжки"

Знак 4.18 "Суміжні пішохідна та велосипедна доріжки"

Знак Велосипедний переїзд

Знаки 5.92.1 і 5.92.2 "Велосипедний переїзд"

Знак 5.94.1 "Дорога із зустрічною велосипедною смугою"

Знак 5.94.1 "Дорога із зустрічною велосипедною смугою"

Нові таблички та дорожня розмітка 

Ухвалені Кабміном зміни до Правил дорожнього руху також запроваджують нову дорожню розмітку та табличку, які регулюють велосипедний рух:

  • таблички 7.29.1—7.29.6 "Напрямок руху велосипедистів";
  • розмітка 1.15 "Велосипедний переїзд";
  • розмітка 1.28.1 "Смуга для суміщеного руху маршрутних транспортних засобів та велосипедистів";
  • розмітка 1.28.2 "Доріжка, призначена для суміщеного руху пішоходів та велосипедистів";
  • розмітка 1.28.3 "Змішаний рух велосипедистів і транспортних засобів у попутному напрямку";
  • розмітка 1.37 "Стрілки напрямку руху для велосипедних доріжок та смуг".

таблички 7.29.1—7.29.6 "Напрямок руху велосипедистів"

Таблички 7.29.1—7.29.6 "Напрямок руху велосипедистів"

Зазначимо, що не вирішеним лишається питання іншого легкого транспорту, який з'явився протягом останнього десятиліття і набуває дедалі більшої популярності – самокатів і електросамокатів, електровелосипедів і електроскутерів, моноколес, гіробордів тощо. 

Велодоріжки в Києві та плани влади 

На презентації основних напрямків транспортної та планувальної політики в столиці на початку жовтня мер Києва Віталій Кличко заявив, що в місті вже облаштували 185 кілометрів велодоріжок. Ще 100 спроектували і планують облаштувати наступного року. 

"Ще однією альтернативою приватному автотранспорту є велосипеди та інший легкий персональний транспорт. Київ за останні роки стає все більш зручним для велосипедистів, – сказав Кличко. –  Ми вже облаштували 185 кілометрів велодоріжок. І продовжуємо роботу в цьому напрямку. Вже спроектували для подальшого облаштування в наступному році майже 100 кілометрів велодоріжок. Я сам велосипедист і розумію наскільки важлива зручна та безпечна вело інфраструктура", – зазначив Віталій Кличко.

Такі плани влади можуть викликати схвалення велосипедистів, але, на жаль, кількість велодоріжок в столиці залишається недостатньою, оскільки в містах Європи їх набагато більше. Наприклад, наколо Берліна є величезна велодоріжка "Rund um Berlin" протяжністю 330 км — вона прокладена у федеральній землі Бранденбург. Водночас, не варто забувати, що Київ залишається дуже автомобілецентричним містом з понад мільйоном автівок, а тому необхідно створювати гідні альтернативи у вигляді якісного та зручного громадського транспорту та належної інфраструктури для мікротранспорту, яка спонукатиме киян пересідати з власних автівок. Нові зміни до ПДР набудуть чинності вже наступного тижня — з 1 листопада, ефективність даного рішення у врегулюванні руху велосипедстів покаже час та слідування учасників дорожнього руху новим правилам. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme