Стаханівські темпи без галасу: Який "дарунок" розкопує техніка Кличка на дніпровських схилах

Новорічно-різдвяні канікули не стали "зупинкою" для реалізації чергового мегапроекту, на якому активно піаряться мер та його команда – пішохідно-велосипедного мосту над Володимирським узвозом

Олекса Шкатов

Перехід, який має з'єднати майданчик біля Арки так званої "дружби народів" з парком на Володимирській гірці, увірвався в столичний порядок денний стрімко, але надійно. Якщо на початку року в мерії лише ділилися планами, то восени реалізація задуманого набула ураганоподібного характеру. В мерії фактично дали зрозуміти, до жодних дискусій з цього приводу не потерпить: питання вирішене, мосту – бути, питання, пропозиції, зауваження – в смітник. Хоча останніх, треба визнати, особливо й не було – спільнота Києва, на відміну від весняного мегапроекту із гігантським флагштоком за гігантські гроші, втомлено "проковтнула" міст, якщо взагалі його помітила. Воно й не дивно: кінець року, попереду – свята і зимові мандри, не до того.

Здати новий об'єкт мають зовсім скоро – до Дня міста наприкінці травня. Для його зведення потрібні щонайменше три великі будмайданчики: на схилі Володимирськогої гірки, біля брами над сходами, що спускаються до колони Магдебурзького права (там буде одна з опор мосту та ліфт) і найбільший – біля Арки. Всі ці локації вже з'явилися. Depo.Київ вирішили дізнатися, що на них відбувається.

Володимирська гірка

В "активну фазу" будівництво переходу увійшло в листопаді, коли заступник мера Олександр Спасибко оголосив, що на Володимирській гірці почалися "археологічні дослідження" перед майбутнім будівництвом. Саме тоді неподалік пам'ятника Володимиру почали облаштовувати будівельний майданчик. Місяць по тому заступник мера радісно відзвітував, що зведення розпочато. На схилі заметушилися робітники в помаранчевих касках, запрацювала техніка.

Тепер на вході до парку Володимирська гірка з боку вулиці Трьохсвятительської звертає на себе увагу брудна від коліс вантажівок під'їзна доріжка. Іронія в тому, що саме цю частину парку зовсім нещодавно реконструювали, переклавши доріжки і облаштувавши газони. Якогось збитку для території поки що не видно, проте все одно виникають питання щодо планування процесів та послідовності робіт.

На з'їзді до пам'ятника Володимиру і, відповідно, будмайданчику, встановлено чималий інформаційний щит, який повідомляє про реконструкцію парку з відповідною план-схемою. І тут впадає в очі, що жодних натяків на міст на ній нема. Що наочно свідчить: ідея моста виникла вже "в польоті", після затвердження проекту оновлення парку, і "малювалася", як то кажуть, "по живому". Що, у свою чергу, красномовно натякає на рівень стратегічного мислення і планування в команді Кличка, зокрема щодо розвитку міста.

На паркані самого будмайданчику досі висять гарні інформаційні плакати, які переконують, що тут ведуться лише "архітектурні дослідження". Про те, що йдуть будівельні роботи, хто їх виконує і які терміни виконання – нічичирк.

На цьому роботи на Володимирській гірці не обмежуються: також вони ведуться безпосередньо на Володимирському узвозі нижче будівлі колишнього водогінного фільтра "Палестина" – пам'ятки архітектури, містобудування, науки та техніки. Там частково зрізають схил – вірогідно, задля зміцнення підпірної стінки.

Хрещатий парк

Наступний будмайданчик облаштовано біля брами над сходами до колони Макдебурзького права. Там вже працює бурова установка, перегороджений тротуар та частина автодороги. З урахування майданчика напроти, пішохідний рух з Поштової до Європейської тепер неможливий без виходу на проїзну частину. Рух автомобілів також ускладнений. Паспорту об'єкту чи якоїсь інформації про роботи на локації знайти не вдалося.

Нарешті, будмайданчик безпосередньо біля Арки. Тут огороджена чимала територія, хоча на час "інспекції" Depo.Київ частина паркану була демонтована. Повним ходом йдуть бурильні роботи.

При цьому пішоходам – а оглядовий майданчик під Аркою користується чималою популярністю, туди возять туристичні групи – доводиться йти повз будівельну техніку, адже жодного альтернативного проходу чи проїзду виконавці робіт не забезпечили.

І, знову ж таки, на об'єкті відсутня будь-яка інформація щодо будівництва. Взагалі складається враження, що у Кличка, відпрацювавши "піарну" складову, намагаються щонайменше привертати уваги до свого "дітища". Якщо про "археологічні дослідження" та початок робіт на Володимирській гірці у Кличка голосно повідомили, то про початок робіт на протилежному пагорбі, у парку "Хрещатому", в мерії вирішили не оголошувати.

На сайті КМДА не вдалося знайти повідомлень з цього приводу, Спасибко теж оминув увагою цю радісну для команди мера подію. А між тим, саме частина біля Арки найбільш цікава. Адже там, окрім мосту, планують побудувати ще й чималі приміщення невідомого призначення із прилеглою інфраструктурою, тобто фактично забудувати схил під прикриттям "туристичного об'єкту".

На представлених мерією рендерах ця споруда сором'язливо прихована густо порослими деревами (варто звернути увагу, що на візуалізаціях важко знайти вид з боку Дніпра, хоча краєвид дніпровських пагорбів – одна з "фішок" і приводів для гордості столиці). У відеопрезентації камера старанно "їздить" по мосту, Володимирському узвозу, навіть згаданими сходами "пробігає", але жодним чином не "зазирає" до цього таємничого об'єкту. Єдине, що можна помітити, –приміщення ці великі і аж ніяк не схожі на технічні. А от на комерційні – навпаки: в таких можна розмістити ресторан, конгрес-хол або ще щось "корисне".

Під'їзна доріжка до паркувального майданчику цього "мегабуду" вестиме від сходів (а крім них, зазначимо, там же "стартує" пішохідна доріжка по траверзу схилу до Пішоходного моста), тому можна одразу спрогнозувати певні наслідки. Перший – це поява небезпечної ділянки на Володимирському узвозі, якому притаманний досить активний і швидкий автомобільний рух. Особливо з урахуванням того, що деякі автомобілісти в Києві не гребують завертати в потрібний заїзд навіть через дві суцільні смуги. Другий – дискомфорт для пішоходів, адже навіть на прикладі сусідньої Поштової площі можна спрогнозувати, що ця ділянка і майданчик біля брами і, відповідно, ліфту будуть тотально заставлені автівками. Бо ж "а де ще припаркуватися".

Слід зазначити, що за весь час в мерії намагалися не привертати уваги до цього "подарунка". Інформаційно його нема. Навіть в назві проекту – "Спорудження мостового пішохідно-велосипедного переходу між парками "Хрещатий" і "Володимирська гірка" – він відсутній. Тож що і для кого будує Кличко за кошти киян, лишається хіба що здогадуватися.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ