Величезні затори та фальшиві перепустки: Що відбувається у перший день локдауну в Києві

Рішення про тотальний локдаун з понеділка столична влада ухвалила ще минулого тижня, але організувати процес отримання спецперепусток так і не спромоглась 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Величезні затори та фальшиві перепустки:…
Віталій Кличко

В понеділок Київ закрився на жорсткий карантин із закриттям шкіл, дитсадків та роботою транспорту лише за спецперепустками.

Мер столиці Віталій Кличко оголосив про запровадження локдауну ще в середу, 31 березня, але за декілька днів міські чиновники так і не змогли нормально організувати процес видачі спецперепусток для проїзду в транспорті й метро для всіх, хто цього потребує.

Величезні затори та захмарні ціни на таксі

Через заборону на проїзд у громадському транспорті вранці Київ скували величезні затори. На деяких ділянках їхній рівень доходив до 8-9 балів.

Величезні затори в Печерському районі

Величезні затори в Печерському районі. Фото: Олександр Данилюк 

В соцмережах кияни пишуть, що вулиці міста стоять у більших, ніж зазвичай, заторах, але водночас повз проїзжають практично порожні автобуси та маршрутки.

Багато мешканців міста намагались дістатися на роботу на таксі, через це ціни на проїзд у міських службах виросли у кілька разів. Для розуміння: 26-кілометрова поїздка, яка зазвичай обходилась у 160-180 грн, в перший день локдауну треба було заплатити від 320 грн, причому верхня меж, схоже, не обмежена. На деяких маршрутах служби таксі вимагали понад 800 грн за поїздку. 

Ціни на таксі вранці 5 квітня

Ціни на таксі вранці 5 квітня

Втім, такі позахмарні ціни були в пікові години. Вдень вартість поїздок наблизилась до своїх звичайних показників.

Що з перепустками 

Попри те, що локдаун впроваджується не вперше, з видачею спецперепусток для користування громадським транспортом знову не склалось. По-перше, не всі змогли їх замовити. По-друге, далеко не всі змогли їх вчасно отримати і в понеділок були вимушені проводжати поглядом пусті тролейбуси та автобуси, пробиваючись натомість в маршрутки або ж замовляючи "золоте" таксі.

Заступник голови КМДА Микола Поворозник повідомив про те, що Департамент транспортної інфраструктури вже видав 437 тисяч спецперепусток для проїзду в транспорті. Загалом, за словами чиновника, місто надрукувало півмільйона перепусток. Поворозник сказав, що всі, хто не встиг отримати перепустки, отримають їх протягом понеділка та вівторка. На вході до метрополітену та на деяких зупинках громадського транспорту чергують поліцейські, які не пускають людей без спецперепусток. 

Чимало представників підприємств та лікарі обурюються тим, що міська влада не спромоглася видати всі необхідні перепустки до понеділка.

Киянин Олексій Давиденко пише, що всю середу та четвер кадрова служба його підприємства телефонувала в КМДА, щоб дізнатись, як можна отримати спецперепустки для ключових співробітників, але повідомлення про порядок отримання перепусток з'явилося лише ввечеорі в четвер. Він зазначив, що вже вранці в п'ятницю вони подали документи на отримання спецперепусток, але результату та відповіді немає досі. 

Спецперепустки в транспорт Києва

Сімейна лікарка Дарина Дмитрієвська пише, що лікарям влада також не додала спецперепустки для проїзду в транспорті: "Хто буде лікувати ваших далеких родичів і товаришів? Так, я розумію, що вам самим це не актуально. Але злості немає меж. Так само як і розумінню, що в ній мало сенсу", – обурюється Дмитрієвська.

Спецперепустки в транспорт Києва

Ще одна столична лікарка в сюжеті "Громадського" розповіла, що її не пустили до метро, бо вона не змогла забрати перепустку на вихідних. Керівництво лікарні надіслало перепустку в месенджері, але в підземку з такими копіями не пускають. Вона безуспішно показувала минулорічну перепустку та посвідчення лікарки, а також зазначала, що маршрутки не ходять до її місця роботи.

Очільник туроператора "Чорнобиль-Тур" Ярослав Ємельяненко взагалі відкрито задався питанням, де можна купити спецперепустку для своїх працівників: "Друзі, а де купити ці дискримінаційні папірці? Потрібно 10+ штук для співробітників, бо якось добиратися на роботу потрібно. Таксі задорого виходить на всіх. Офіційним шляхом не вийде – ми не аптека чи ресторан. Але все одно працюємо щодня", – написав бізнесмен у своєму Facebook.

Спецперепустки в транспорт Києва

Зазначимо, що журналістам Depo.ua досі не вдалось отримати перепустки. Заявки були прийняті, хоча спочатку нас намагались переконати, що журналістам спецперепустки не видаватимуться. На час написання матеріалу додзвонитись до відповідальних осіб нам не вдалось – телефони або постійно зайняті, або взагалі відключені. При цьому дехто з наших колег з інших ресурсів перепустки отримав ще в суботу, не було з цим проблем і у робітників комунальних ЗМІ. 

У приміських маршрутках ситуація трохи інша — наприклад з Броварів до Києва можна вільно доїхати автобусом, у пасажирів там спецперепусток не вимагають. У Вишневому курсують маршрутки без номерів, які також не вимагають спецперепусток, але у салонах при цьому — майже порожньо, а водії скаржаться на те, що їм не вигідно так працювати. 

Маршрутка Бровари – Київ

Маршрутка Бровари – Київ. Фото: brovary.net.ua

Схожа ситуація й у міських маршрутках, так, на Позняках не перевіряють спецперепусток, а водії дякують, що хтось взагалі заходить в автобус, адже салони практично порожні. Водночас, як вже було зазначено, на окремих маршутах все ж чергує поліція. 

Спецперепустка за 100-200 гривень 

В департаменті транспортної інфраструктури КМДА вже повідомляли про те, що в мережі активно продають фальшиві спецперепустки для проїзду в транспорті. На сайті OLX з'явилось оголошення про продаж квитка для проїзду в громадському транспорті за 100 грн, який видають начебто всім охочим.

На тому ж OLX можна знайти оголошення від користувачів, які навпаки прагнуть купити собі декілька спецперепусток за договірною ціною. 

Купівля спецперепусток на OLX

Купівля спецперепусток на OLX

Тим часом Київська міська прокуратура на своїй фейсбук-сторінці повідомила, що правоохоронці вже затримали 18-річну киянку, яка за 200 грн готова була надати потрібну картку.

 

 

Наостанок варто зазначити, що історія із запровадженням спецперепусток для проїзду в транспорті не є новою для столиці, адже під час першого локдауну навесні 2020 року, коли влада закривала метро, був аналогічний спецрежим проїзду в транспорті.

Враховуючи той факт, що міська влада вже стикалася з процесом видачі перепусток для транспорту минулоріч, історії про те, що за чотири дні в КМДА не спромоглися видати документи всім, хто цього потребує і навіть деяким лікарям, виглядають щонайменше дивно. Залишається розраховувати на те, що в КМДА стримають обіцянку видати всі необхідні спецперепустки протягом понеділка та вівторка. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme