Кличко підсовує киянам "транспортного мутанта"

Очільнику столиці знадобився рік, аби зрозуміти, що єдиний квиток на проїзд у громадському транспорті – зручна для киян річ

Кличко підсовує киянам "транспортного му…

Мер Кличко виніс на обговорення киян проект розпорядження щодо впровадження єдиного квитка на проїзд у міській електричці та трамваях №№ 4, 5, які возять мешканців Троєщини до міського потягу.

Усе б нічого, як би не одна деталь. Ще попередник Кличка Олександр Попов на початку 2013 року впроваджував такий самий єдиний квиток на проїзд в електричці та тих же трамваях № 4 та №5. Але після того, як Віталій Володимирович став мером Києва, він цей квиток скасував, мовляв, невигідно.

Наразі планується, що разовий проїзд у міському потягу і трамваї буде коштувати 6 гривень. Зараз, купуючи квитки окремо, виходить 7 гривень.

Взагалі тема єдиного квитка на проїзд у громадському транспорті є дуже болючою для киян. Ще у 2014 році, за 100 днів після своєї перемоги на виборах очільника міста, Кличко обіцяв, що от-от його команда запровадить єдиний електронний квиток, як у європейських столицях.

Втім, головна ідея чиновників в цьому напрямку – не економія для пасажирів, а контроль за "зайцями".

У європейських столицях вже давно можна купувати економний квиток для проїзду у кількох видах транспорту. Більше того, пропонуються квитки, що діють від кількох десятків хвилин до однієї доби. Це дозволяє значно зекономити на проїзді. У Варшаві є цілий сайт, який розповідає про усі можливі види проїзду та їхню оплату. Можна купити єдиний квиток на усі види транспорту і кататися цілу добу. Коштує таке задоволення 15 злотих (близько 100 гривень). Він буде діяти лише у так званій першій зоні, але туристи кажуть, що цього достатньо, аби їздити у більшості районів міста, адже зона №2 охоплює навіть приміські маршрути. Добовий квиток на зону №1 і 2 затягне на 26 злотих (близько 170 гривень).  

Для прикладу, разова поїздка, що дійсна 20 хвилин, у будь-якому виді транспорту Варшави коштує 3,4 злотих (трохи більше 20 гривень). Тим хто користується громадським транспортом цілий день, звичайно, вигідніше заплатити у п'ять разів більше і мати безлімітний проїзний за 15 злотих.  

Якщо перенести ці варшавські реалії у Київ, то безлімітний добовий квиток на усі види транспорту має коштувати близько 20 гривень: це якщо вартість жетона у метро за 4 гривні помножити на 5. Але поки що киянам та гостям столиці України можна тільки мріяти про таке. За 20 гривень в кращому випадку можна придбати безконтактну картку на метро за 12 гривень і "записати" на неї аж дві поїздки. Або придбати на ці ж 20 гривень п'ять жетонів на метро або шість талонів на проїзд у наземному транспорті. Питання тільки в тому, чи надовго вистачить цих разових проїзних, щоб покататися Києвом?

До речі, місячний безлімітний проїзний на усі види транспорту у Варшаві коштує 110 злотих (трохи більше 700 гривень). Тобто лише у 32 рази більше, аніж разовий квиток. Для порівняння, у Києві місячний безлімітний квиток на усі види транспорту затягне на 550 гривень – у 137 разів більше, аніж разовий проїзд, наприклад, у метро. Тому запровадження єдиного квитка на міську електричку і трамвай, який економить аж одну гривню, немає нічого спільного з європейським досвідом, який так активно намагається пропагувати у Києві мер Кличко. На ділі виходить якийсь мутант. 

Можна спрогнозувати, що столичні чиновники на такі розрахунки одразу б заспівали пісню, мовляв, разовий квиток у громадському транспорті Варшави коштує аж 20 гривень, а у Києві – 3-4 гривні. Втім, рівень зарплатні у тій самій Варшаві в середньому складає 5-6 тис. злотих. У Києві – близько 8 тис. гривень. Тобто, середньостатистичний мешканець Варшави може купити на свою зарплатню майже 50 місячних проїзних на усі види транспорту. Киянин на свою зарплатню може дозволити лише близько 15 таких проїзних.

ФОТО: kievcity.gov.ua

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme