Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року

Чиновники за 20 років обіцяють збудувати два мости, майже 100 км ліній метрополітену і зменшити промисловість столиці

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 ро…

Епопея із затвердженням нового Генерального плану Києва тягнеться вже кілька років. Наразі місто живе за Генпланом-2020, але ще у 2010 році був розроблений новий документ розвитку столиці до 2025 року. Втім, нинішнім столичним чиновникам ця програма не підійшла і киянам представили новий документ на подальші 20 років. Днями пройшли депутатські слухання нового Генплану. Далі Київрада має його затвердити. Отож, яким буде столиця України у 2035 році?

Населення

П`ять років тому у мерії вважали, що у 2025 році у столиці буде проживати 3,14 млн. осіб. Згідно нового Генплану і через 20 років у Києві буде така сама кількість населення.
Втім, слід врахувати, що на час розробки концепції Генплану до 2025 року у країні була більш-менш стабільна ситуація в економіці та в міграційному плані. Наразі все більше людей їдуть до Києва у пошуках кращої долі. Крім того, багато людей просто мігрують у столицю зі сходу країни, щоб врятуватися від наслідків війни. Звичайно, чиновники закладають у норми кількість постійно проживаючого населення, але ж навантаження на місто йде з урахуванням тимчасово проживаючих громадян, і це треба враховувати. Станом на 1 лютого поточного року населення Києва складало трохи менше 2,9 млн. людей.

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року - фото 1

ФОТО: travellife.com.ua

Житло для киян

Якщо кількість населення буде збільшуватися, то кількість збудованого житла - зменшуватиметься у порівнянні з попередньою концепцією Генплану.

У 2010 році планувалося, що до 2025 року щорічно будівельники здаватимуть в експлуатацію не менше 1,5 млн. кв. метрів житла. Нові чиновники з мерії вирішили, що цифра у 1,1 млн. буде достатньою. У масштабних цифрах це виглядає так, що раніше за 15 років мали здати 28,5 млн. кв метрів квартир, а за новими планами - за 20 років здадуть максимум 22 млн. кв. метрів. Хоча у мерії кажуть, що це позитивно впливає на місто, адже з прийняттям нового Генплану у місті повністю зникнуть незаконні забудови. Втім, кожен мер, який намагається робити Генплан під себе, запевняє, що незаконних забудов більше не буде, але вони чомусь з`являються.

Ще кілька років тому керівництво міста ратувало за те, щоб зносити старі "хрущівки", а на їхньому місці зводити багатоповерхівки. Ще у 2010 році планувалося знищити майже 7,5 млн. кв. метрів старого житла до 2025 року. Тепер плани у чиновників змінилися, і планується під знесення лише 2,9 млн. кв. метрів. Усі інші будинки, котрим вже по 60 років, будуть просто ремонтувати і утеплювати. На думку представників мерії, відреставроване житло мабуть буде набагато кращим за нові будинки.

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року - фото 2

Київ розшириться

За 20 років столиця має стати більшою за площею на 1400 га. У мерії дуже хочуть аби до Києва приєдналося селище Коцюбинське. Але чи захоче керівництво Київської області втрачати свої території, - залишається поки відкритим питанням. Слід додати, що у 2010 році апетити столичної влади були значно менші - пропонувалося за 15 років зробити площу столиці лише на рівні 83,5 тис. га. Нинішня влада хоче, щоб територія міста була майже 85 тис. га.

Навколишнє середовище

Якщо у попередній концепції Генплану передбачалося, що місто буде виробляти за рік майже 1,2 млн. тон твердих побутових відходів, то новий Генплан передбачає, що Київ буде виробляти трохи більше 1,1 млн. тон. Чиновники запевняють, що зменшили кількість непотребу завдяки планам по ефективній переробці відходів.

Мовляв, будуть будуватися заводи з переробки сміття. Втім, нагадаємо, що ще за часів Черновецького у мерії почали розповідати про відкриття таких заводів. "Естафету" потім підхопив Олександр Попов, але й досі нічого у цьому напрямку не зроблено. У столиці функціонують лише кілька невеличких ліній з переробки відходів, а більша частина сміття вивозиться у селище Підгірці під Києвом. Ще кілька років тому експерти казали, що цей полігон для захоронення сміття вже майже вичерпав свої потужності.

З потужністю очисних споруд, а, простіше кажучи заводів по очищенню фекалій, теж виходить не надто весело. У 2010 році планувалося, що протягом наступних 15 років кількість стічних вод зросте до 2,4 млн. кубів на добу. Саме на таку потужність очисних споруд орієнтувалися спеціалісти. Новий Генплан передбачає знизити цю кількість майже на півмільйона кубів. Начебто усе тут продумано, а каналізаційні води будуть очищуватися дуже швидко. Також у документі написано "терміново здійснюється реконструкція Бортницької станції аерації". Для тих, хто не знає, "пісня" про термінову реконструкцію БСА заводиться вже більше п`яти років, а віз і нині там.

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року - фото 3

ФОТО: ubr.ua

Енергетика столиці

У зв`язку з тим, що місто буде розширюватися, пропонується будувати третій енергоблок на ТЕЦ-6, щоб у повній мірі забезпечувати столицю електроенергією. Слід зазначити, що теплоелектроцентраль №6 сьогодні експлуатує компанія "Київенерго", що належить мільярдеру Ахметову. У свою чергу чиновники поки не зізнаються за чий кошт буде будуватися новий енергоблок на ТЕЦ-6. Може бути так, що ця споруда буде профінансована з міського бюджету, а користуватися нею почне дітище мільярдера. Наприклад, цієї весни у Кличка вирішили встановити індивідуальні теплові пункти у майже 140 будинках. Цікаво, що згідно розпоряджень КМДА, потім ці пункти мають передати у користування "Київенерго". 

Взагалі, у новому Генплані дуже цікаво виписані пункти стосовно забезпечення столиці теплом і газом. Потреби збільшуються на 20-30%, а окремо зазначається, що Київ буде безперебійно постачати енергоносії у квартири киян. Усе наче дуже добре. Але слід враховувати, що столична мерія, по суті, не має впливу на компанію "Київенерго", яка і забезпечує енергоносіями киян. Це дуже добре прослідковувалося минулого року, коли у квартирах киян майже усе літо не було гарячої води. І як не стрибав мер Кличко, гаряча вода так і не з`являлася. Раніше "Київенерго" підпорядковувалася міській владі, але з кожним роком акції компанії, що належали міській громаді, потроху розпродувалися, а скуповував їх Ахметов. Тепер він майже одноосібно керує цим ресурсом. Тому не можна бути впевненим, що в рамках Генплану на 20 років киян не спіткає ще кілька літніх місяців без гарячої води.

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року - фото 4

ФОТО: govuadocs.com.ua

Робота для киян

Раніше планувалося, що до 2025 року у столиці збережеться зайнятість населення у промисловості на рівні майже 12%. Новий Генплан практично знищить промисловість міста майже на 5%. Так, планується, що через 20 років у промисловому секторі будуть працювати лише 7,5% містян. Взамін цьому, чиновники з мерії хочуть, аби більше киян працювали в галузях електроніки, нанотехнологій, медицини, туризму та інших гуманітарних сферах.

Транспорт

Згідно проекту нового Генерального плану, у Києві гальмується розвиток метрополітену.

Наприклад, у концепції Генплану до 2025 року, який розробили у 2010 році, протяжність ліній метро за 15 років мала збільшитися майже на 98 км. Тобто щорічно у середньому мало б будуватися трохи більше 6,5 км ліній метро. Тепер пропонується цю цифру зменшити до 4,85 км. Автори нової моделі Генплану вважають, що 97-98 км метро можна побудувати вже не за 15 років, а за 20.

Як новий Генплан змінить Київ до 2035 року - фото 5

ФОТО: kontrakty.ua

З іншого боку розробники нового документу вважають, що за 20 років кількість автомобілів у місті збільшиться до 450 одиниць на 1 тис. мешканців. У 2010 році у мерії рахували, що за 15 років автомобілів буде нараховуватися 400 одиниць на тисячу киян.

Паралельно з цим протяжність доріг не надто виросте. Якщо у 2010 році за 15 років планувалося довести протяжність магістралей до 845 км, то за новими планами, за 20 років їх довжину доведуть лише до 870 км. Тобто, різниця у 25 км, а от машин на тлі цього стане більше на кілька десятків тисяч. Хоча розробники нового Генплану запевняють, заторів у місті через 20 років майже взагалі не буде.

Ну і на десерт киянам знову обіцяють нові мости через Дніпро. Крім добудови Подільського автомобільного переходу через Дніпро, за 20 років мають звести ще й Північну та Південну транспортні переправи. Враховуючи, як "швидко" будується Подільський міст, можна вважати плани з будівництва ще двох мостів фантастикою.

Більше новин про життя Києва читайте на Depo.Київ.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme