Як столична влада втрачає мільйони на рекламі у метро
"Підземка" отримує за розміщення рекламних банерів просто смішні суми у порівнянні з реальними цінами на ринку
- Київ
-
19 лютого 2016 09:00

Останніми роками столичний метрополітен перетворився на суцільну виставку рекламної продукції. Рекламні блоки всюди: у вагонах метро, на перонів, на шляхових стінах, на ескалаторах. А інколи у рекламні полотна "замотують" цілі станції разом з мармуровими колонами. Це при тому, що чимало станцій столичного метро входять до списку найкрасивіших у світі.
На ділі ж красу багатьох станцій не можна оцінити через потворні рекламні полотна - наприклад, лез для гоління. А нещодавно взагалі допетрали встановити рекламу на самому фасаді вестібюля станції "Вокзальна", перекривши знак метро та візуально "задавивши" саму назву станції.
Depo.Київ вирішили з'ясувати, заради чого столична влада йде на тотальне спотворення метрополітену, надаючи дозволи на розміщення реклами.
Ще кілька років тому ходили чутки про якусь фірму-"прокладку", яка була посередником між метрополітеном і бізнесменами, які хотіли рекламувати свою продукцію. Начебто без цієї загадкової фірми не один квадратний сантиметр площі метро не віддавався під рекламу.
У метрополітені нам повідомили, що наразі усі питання з розміщення реклами на майні "підземки" вирішує комунальне підприємство "Київреклама", яке діє на підставі порядків, затверджених Київрадою. У цьому КП додали, що вони мають узгоджувати з керівництвом метро розміщення реклами. При уьому начальство "підземки" не може втручатися у форму та зміст реклами.
Отже, якщо банери чи лайт-бокси не впливають на безпеку пасажирських перевезень, то метрополітенівці мають розмістити на своїх площах все, що "спустить" згори профільне комунальне підприємство. Далі "Київреклама" укладає угоди з балансоутримувачами та рекламорозповсюджувачами.
Контролює усе це скандальний Департамент містобудування і архітектури, якому і підпорядковується "Київреклама". На підставі тристоронніх договорів між "Київським метрополітеном", "Київрекламою" і бізнесменами, що хочуть розмістити рекламу, Департамент архітектури дає відмашку – виконувати побажання рекламодавця, чи ні.
Після того, як бізнесмени перераховують кошти за розміщення реклами у метро, "підземка" отримує 87,5% від цієї суми. Залишок "Київреклама" пускає на сплату податків, зборів і виготовлення соціальної реклами.
Наприклад, за 11 місяців 2015 року на рахунки "Київреклами" надійшло 19 млн. 951 тис. гривень від розміщення реклами на транспорті комунальної власності Києва. Сюди входять і автобуси, і тролейбуси, і метро. З цієї суми на рахунки "Київського метрополітену" надійшло 15 млн. 253 тис. гривень.
Тобто, за місяць метрополітен від розміщення реклами отримує в середньому менше 1,5 млн. гривень. На перший погляд сума наче і не мала. Але слід відкрити сайти приватних фірм, що розміщують рекламу у метро, щоб принаймні замислитися.
Наприклад, розміщення досить великого банера на стіні станції коштує близько 3,5 тис. гривень на місяць. На центральних станціях типу "Хрещатика" розміщення банеру коштує майже 7 тис. гривень, а на кінцевих, з малим пасажиропотоком, трохи більше за 2 тис. гривень.
Загалом, приватні фірми розміщують рекламу не на усіх станціях, а лише на близько 30. За спостереженнями, на кожній станції висить щонайменше по 10 банерів на двох шляхових стінах. Тобто лише на розміщенні реклами на стінах станцій комерційні фірми отримують більше мільйона гривень.
Йдемо далі. Реклама у вагонах метро. Тут невеличка рекламка розміром приблизно 30х15 см коштує близько 20 тис. гривень. Щоправда, за ці гроші банер буде висіти протягом місяця у всіх вагонах метрополітену, а їх більше 600. Уявімо, що у кожному вагоні, розміщується, як мінімум 20 таких рекламних проспектів (у деяких вагонах їх взагалі немає, а деякі просто заліплені не під дах). Це ще мінімум 400 тис. гривень.
Довга реклама над дверима вагону (вона найбільше кидається в очі) коштує більше 150 тис. гривень. Таких реклам можна наліпити щонайменше чотири – стільки дверей налічується з одного боку вагона (ще один бік лишаємо для наліпок з назвами станцій). А це ще 600 тис. гривень на місяць.
Як бачимо, отримуємо вже 2 млн. гривень лише з двох видів розміщення реклами. І це - за мінімальними підрахунками.
А можна ж розміщувати рекламу і на лайт-боксах на ескалаторах метро. Оренда однієї такої конструкції коштує від 5 до 6 тис. гривень в залежності від станції. Сіті-лайти є на 29 станціях, де розміщено більше тисячі таких конструкцій. Звичайно, не усі лайт-бокси постійно наповнені рекламою. Припустимо, що їх буде працювати дві третини – близько 700 одиниць за мінімум 3 тис. гривень. На виході маємо більше 2 млн. гривень.
Ще є реклама на стінах тунелів, де розміщені ескалатори. Один такий банер на місяць коштує від 2 до 4 тис. гривень. таку рекламу можуть взяти приблизно 20 станцій. Нехай на кожній буде по 20 банерів по 3 тис. гривень. Виходить більше мільйона гривень.
Ну і як бонус – брендування усієї станції метро. Це задоволення, як нам заявили в одному з рекламних агентств, коштує мінімум 250 тис. гривень на місяць. Зазвичай брендують станції "Майдан Незалежності" і "Палац спорту". Це ще 500 тис. гривень.
Не слід забувати і про брендування потягів метро. Ця послуга теж коштує пару сотень тисяч. гривень.
Отже, на усій рекламі в метро за мінімальними розрахунками можна заробляти щонайменше 6 млн. гривень. При цьому варто зауважити, що, як розповіли в одному з рекламних агентств, рекламу замовляють незважаючи на кризу, і деякі конструкції зарезервовані аж до травня.
Таким чином, можна припустити, що метро втрачає мінімум 4 млн. гривень щомісяця. Якщо ж "розкрутити" цей бізнес ще більше, то сума виросте ще більше. Але замість цього мерія за безцінь здає площі метрополітену бізнесменам, а вони вже мають з цього мільйони.
P.S. Багато киян цікавляться, чому вже тривалий час не транслюються прикольні ролики та рекламу на моніторах, що прикріплені до стелі більшості вагонів метро. У "Київрекламі" нам відповіли, що вони не володіють інформацією про експлуатацію і зміст сюжетів на моніторах, порадивши звернутися з цим питанням до керівництва метро. У "підземці" ж порадили звернутися до… "Київреклами", мовляв, колись метрополітенівці підписали угоду з приватною фірмою, яка розмістила вищезазначені монітори, але пізніше "Київський метрополітен" права та обов'язки по цьому договору передав саме "Київрекламі".
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 22:25 У центрі Києва плануються штучні "протестні акції" проросійських сил, — джерела
- 12:20На Київщині затримали аферистку, яка під прикриттям благодійного фонду продавала авто, ввезені для потреб ЗСУ ФОТО
- 09:02"УЗ" запускає додаткові поїзди зі Львова до Одеси та Києва (ГРАФІК)
- 16:23Кличко: Продовжуються переслідування опозиційних депутатів, щоб заблокувати роботу Київради
- 16:02Закон про вилучення у Києва 8 млрд вступив у дію попри те, що він визнаний неконституційним, — керівник апарату КМДА
- 14:44Київрада виділила додатково 4 млрд грн на сили оборони, попри вилучення значних коштів з бюджету столиці, — Кличко
- 21:35Стратегію розвитку штучного інтелекту України обговорили у столиці (ФОТО) ФОТО
- 20:20Ворожий агент, що намагався підірвати наряд поліції у Києві, сяде на 9 років
- 18:29Експерт: Підрозділи СБУ одні з кращих по ураженню противника дронами, бо Малюк системно розвиває цей напрям
- 14:42 За генерала СБУ Вітюка внесли понад 9 млн грн застави
- 23:28В Україні сіють озимину
- 15:12Скандальний регіонал-забудовник лобіював будівництво храмів УПЦ МП у Києві заради Паші-Мерседеса, – ЗМІ
- 11:15Під час удару по Києву військові збили крилатий "Іскандер" із зенітної установки (ВІДЕО)
- 19:27На Київщині відновлено енергопостачання після атаки на енергосистему регіону
- 11:55У Києві військовий на службовому авто скоїв смертельну ДТП: Серед загиблих - поліцейський
- 10:33Ворожа атака пошкодила газові мережі на Київщині, - ОВА
- 09:50В Києві з-під завалів дістали тіло третьої жертви удару по будинку в Святошинському районі
- 09:01Росіяни вдарили по об'єкту теплової генерації на Київщині, — Міненерго
- 22:44В Києві сталася жахлива смертельна ДТП: серед постраждалих - пішохід (ФОТО)