Хто і як перетворює Київ на дорожній апокаліпсис

Вулиці столиці абсолютно не справляються з потоком машин

Хто і як перетворює Київ на дорожній апо…

З кожним роком Київ все більше перетворюється на суцільний затор. Інколи вже навіть у вихідний день водіям доводиться стояти у "тягнучках".

Наприклад, автолюбителі столиці постійно скаржаться, що навіть у неділю не можна без проблем проїхати по вулиці Ушинського, що біля радіоринку на Караваєвих дачах. Вздовж дороги постійно припарковані автомобілі. Зазвичай вони стоять навіть у другій смузі, що заборонено правилами. Тому з трьох смуг дорожнього руху для проїзду машин залишається, у кращому випадку, лише одна. Велика частина автомобілів належить продавцям, які торгують на радіоринку: вони підвозять товар на машинах і йдуть собі торгувати, лишаючи автівки на проїжджій частині.

У столиці є ще кілька місць, які водіям нагадують пекло. Отже, презентуємо підбірку доріг, де є постійні затори через неправильну парковку. 

Вулиця Богдана Хмельницького

Останнім часом водії запровадили моду паркуватися на цій вулиці у два ряди. Особливо це стосується відрізку дороги, що знаходиться між станцією метро "Театральна" і Хрещатиком. Перша смуга тут завжди зайнята автомобілями, а от друга служить парковкою для найхамовитіших водіїв, яким правила не писані. Через це тут постійно створюються або тягнучки, або повноцінні затори.

Метро "Лівобережна"

Заторна клоака для автомобілістів. Біля станції метро "Лівобережна" завжди багато транспорту, припаркованого ледь не на розташованому тут дорожньому колі.

Деякі водії паркуються навіть у другій смузі, аби збігати у кіоск по сигарети або випити кави. А кілька років тому тут відкрили ще й торговельний центр, який додав машин, адже відвідувачі ТРЦ хочуть приїздити сюди на автомобілях, а нормальної, стаціонарної парковки немає.

Троєщинський ринок

Біля одного з найбільших базарів столиці завжди стоїть безліч автівок - люди приїздять сюди з найвіддаленіших куточків міста. Широчезна дорога на три смуги легким рухом водіїв перетворюється на односмугову. Перша смуга постійно зайнята запаркованими автомобілями: тут понаставили знаків "Платна парковка", і комунальники деруть гроші за  залишені машини, хоча тут нема навіть елементарної синьої лінії на дорозі, яка вказує на платну парковку і повинна бути згідно правил паркування транспортних засобів.

Друга смуга дуже часто теж використовується для парковки – "короткострокової": хтось вибіг купити мішок картоплі на овочевому ринку, хтось чекає, поки звільниться місце для стоянки. Інколи обидві смуги дорожнього руху зайняті вантажівками, які привозять сюди товар. У вихідний проїхати вулицю Електротехнічну стає майже неможливо через суцільні затори, адже з трьох смуг для руху залишається, по суті, одна.

Оболонський проспект

Ще одне пекло для водіїв знаходиться на Оболонському проспекті. Раніше тут був широкий проспект з трьома смугами для дорожнього руху. Втім, після будівництва над лінією метро торговельно-розважального комплексу (точніше, двох), простори для водіїв закінчилися. Ні, три смугу для руху начебто і залишилися, але реальність така, що по обидва боки проспекту, а також на всіх тротуарах тепер паркуються машини – треба ж відвідувачам ТРЦ десь ставити своїх залізних коней. Вільно можна рухатися лише у середній смузі. Перша майже постійно зайнята авто, а третя смуга більше служить під'їздом до зони парковки – хтось заїжджає, хтось виїжджає, або також заставлена транспортом. Якщо ловити гав, то на Оболонському проспекті можна легко потрапити у ДТП через несподівані маневри сусідів по дорозі. 

Вічні питання: хто винен та що тепер робити

Колишній очільник Києва Іван Салій вважає, що у водіїв досить часто просто немає іншої можливості, аніж припаркуватися з порушенням правил – наприклад, у другій смузі.

"Зараз комунальники згортають сніг під бордюр, що просто звужує проїжджу частину. Тому і стають водії, як заманеться. З іншого боку автовласникам треба запропонувати альтернативу приватним машинам у вигляді якісного громадського транспорту, який буде підвозити киян у потрібну їм точку міста. Поки цього не буде, дороги будуть забиті машинами. Тому комунальники можуть ганяти водіїв за неправильну парковку, але куди подітися автолюбителям?" - розводить руками Салій.

А от експерт Ради урбаністики Антон Моісеєнко вважає, що водії, грубо порушуючи правила дорожнього руху, повинні нести відповідне покарання.

"Тільки фото- і відеофіксація машин, які неправильно припарковані, може навчити водіїв. Автомобілі, які паркуються у другій смузі потрібно евакуйовувати без розмов. Та й взагалі треба забирати усі машини, які неправильно припарковані", - каже експерт.

У свою чергу, і комунальники, і поліція були дуже задоволені тим, що тепер можуть проводити евакуацію автомобілів, які заважають руху транспорту. Втім, наразі "евакуаційна справа" ще не надто розвинена, і водії цим користуються.

З іншого боку для автовласників дійсно немає умов для паркування, особливо у центрі міста. Ще за часів Черновецького киянам обіцяли побудувати підземні паркінги. Обіцяв і нинішній очільник Києва Віталій Кличко, але досі таких підземних парковок у столиці немає.

На думку Івана Салія, ще довго київські автолюбителі можуть мріяти про такі паркувальні майданчики.

"Підземні паркінги, звичайно, розвантажили б той самий центр міста від машин. Але у бюджеті Києва навіть не думають закладати гроші на це. Потрібен тільки інвестор, але він у Київ не йде. Інвестору треба гарантувати умови, що він зможе добудувати паркінг, а потім заробляти гроші на парковці авто", - підсумовує колишній очільник Києва.

Проблема у тому, що чиновники ще й видають дозволи на будівництво тих самих ТРЦ і офісних центрів в таких місцях, де окрему паркувальну зону абсолютно неможливо облаштувати. Через це виходить так, що відвідувачі магазинів і робітники офісів приїздять туди, але автівку поставити немає де. От і видумують такі автовласники різні "трюки", що зазвичай призводять до заторів.

Втім, потрібно виходити з тієї ситуації, яка є. Якщо столична влада будує підземні паркінги у центрі Києва тільки на словах, то навіщо туди їхати саме на приватній автівці? Не легше її поставити десь у спальному районі, біля метро, а потім дістатися центру за допомогою "підземки"? Так і нерви можна зекономити, і розвантажити магістралі Києва. Але столичні водії зазвичай обирають доволі неадекватний шлях: простояти годину у заторі на шляху до центру міста, а потім ще півгодини шукати місце для паркування. Врешті-решт автівки кидають на зелених зонах, на тротуарах, або на у других смугах доріг. Відмазка у таких водіїв завжди одна: ну а де поставити машину?

На інших водіїв і пішоходів таким автовласникам зазвичай начхати…

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme