Як забудовник столичної станції метро нагло тролить киян

Нахабству бізнесменів просто немає меж, адже виявляється, що будівництво ТРЦ над станцією метро – корисна для Києва річ

Як забудовник столичної станції метро на…

Ситуація зі скандальним будівництвом торговельно-розважального центру у колі над станцією метро "Героїв Дніпра" з кожним днем набуває нових рис. У киян виникає все більше питань стосовно того, як можна будувати над стратегічним об'єктом, яким є метрополітен. Хто дозволив забудовнику "захопити" територію над підземкою Depo.Київ писав у статті: "Як чиновники "благословили" скандальну забудову метро у Києві". Наразі ж спробуємо розібратися, чи можна було дозволити будівництво біля виходів з метро з оглядом на вимоги до протипожежної безпеки у "підземці".

Справа в тому, що згідно пункту 2.19 чинних "Правил пожежної безпеки у метрополітенах", затверджених 2012 року Міністерством інфраструктури, забороняється розміщувати об'єкти комерційного, торговельного та соціально-побутового призначення на поверхні землі метрополітену в межах півкола радіусом 20 метрів від площини дверей у напрямку евакуації.

Наразі будівельний паркан розміщений по колу з виходів зі станції метро "Героїв Дніпра".

Як забудовник станції метро у Києві взяв на озброєння тролінг  - фото 1

Ширина цього проходу не перевищує 7-8 метрів. Додамо, ще 3-4 метри від проходу до безпосередньо входів-виходів метро.

Як забудовник столичної станції метро нахабно тролить киян - фото 2

Вже виникають величезні сумніви чи витримано вищезазначених 20 метрів від паркану до виходу з метро задля пожежної безпеки. Власне, картину на виходах з "Героїв..." в разі надзвичайної ситуації, коли треба швидко евакуювати чималу кількість людей, можна легко уявити: в нинішніх проходах утвориться душогубка. Але це нікого не зупиняє?

Коли над колом виросте ТРЦ, ситуація, схоже, не зміниться. Але йдемо далі: згідно пункту 3.2 цих самих "Правил пожежної безпеки у метро", до всіх будівель і споруд метро має бути забезпечений вільний доступ для проїзду пожежно-рятувальної та іншої спеціальної техніки. Коли над "Героїв Дніпра" виросте торговельний центр з бутіками, доступ до входів-виходів буде апріорі ускладнений. Але непокоїть не лише це.

Подивимося на візуалізацію проекту ТРЦ у колі над станцією "Героїв Дніпра".

Як забудовник станції метро у Києві взяв на озброєння тролінг  - фото 2

Де забудовник планує розміщувати парковку для людей, що будуть приїздити у торговельний комплекс на автомобілі? На візуалізації видно стоянку авто і лівій частині кадру - вочевидь, це нинішня платна стоянка по Оболонському проекту напроти ринку Оболонь, де на даний момент місцеві лишають автівки на ніч. Або їх позбавлять цієї можливості, що "винесе" всі ці "безпритульні" машини у двори та на тротуари, або ж платна стоянка залишиться, і це буде зовсім не парковка ТРЦ.

Додаємо риторичне питання "Де паркуватимуться вантажівки, що привозитимуть товар у ТРЦ?", і отримуємо очевидну відповідь: реальність буде такою, що усі ці автівки стоятимуть навколо торговельного комплексу. За прикладом далеко ходити не треба – слід лише згадати, що відбувається після введення в експлуатацію величезних ТРЦ "Дрімтаун" і "Дрімтаун-2", що розташовані над лінією метро від станції "Героїв Дніпра" до "Оболоні" вздовж Оболонського проспекту. Тут мали б бути три смуги дорожнього руху, але такий "простір для маневру" можна знайти хіба що вранці вранці. Ввечері ж для руху доступна, по суті, лише одна смуга: у правій паркуються авто за ПДР, ліва віддана під парковку "за фактом і потребою", там же полюбляють ставати і вантажівки, що привозять товар. Тому для проїзду машин залишається лише середня смуга. І це враховуючи те, що з обох боків кожного ТРЦ є чималі парковки, бо ж не київські водії горді, ногами зайві метри ходити відмовляються, і, користуючись байдужістю поліції, паркуються там, де їм зручніше.

Так буде і з торговельним комплексом над станцією метро "Героїв Дніпра": і коло, і під'їзди до нього будуть тотально запарковані. Власне, вони вже запарковані, і новий ТРЦ лише збільшить обсяги транспортного апокаліпсису. Виникає питання: як пожежна машина зможе під'їхати до торговельного комплексу в разі пожежі?

Між тим, забудовник наче знущається над киянам, запевняючи, що будівництво торговельного комплексу над станцією метро – це виявляється свята справа для Києва. Саме такі "меседжі" містяться на сторінці будівництва ТРЦ у "Фейсбуці". Мовляв, донедавна у колі біля метро "Героїв Дніпра" були самісінькі кіоски та торгаші, а коли збудують ТРЦ, усе це зникне і там буде чисто. Що само по собі вже є маніпуляцією, адже торговими центрами зі стихійною торгівлею не борються. Та й не подінуться торгаші нікуди, а просто переберуться за межі кола і облаштуються по периметру.

Журналіст Depo.Київ залишив допис під однією з новин на сторінці ТРЦ стосовно того, що боротися зі стихійною торгівлею потрібно разом з активістами району, які постійно надсилають скарги до мерії чи у поліцію. Модератор сторінки у "Фейсбуці" відповів, що вони також це роблять. Після цього ми попросили показати копії скарг до мерії чи до поліції стосовно стихійної торгівлі. Але відповідь була з розряду: нічого ми показувати не будемо, бо й так робимо реальні справи по боротьбі зі стихійниками.

Як забудовник станції метро у Києві взяв на озброєння тролінг - фото 3

Інші користувачі на сторінці забудовника пишуть, що стосовно будівництва мали бути проведенні громадські слухання. Модератор запевняє, що слухання будуть проведені відкрито та прозоро. Але якось забуває, що усі ці обговорення мали початися ще перед будівництвом, а не після того, як забудовник спотворив коло і запустив будівельні роботи на повну.

У забудовника на цей рахунок також є відповідь, мовляв, вони не хочуть якихось "брекзитів" або "кримських референдумів". Хоча до чого тут псевдореферендуми – загадка. Кожен забудовник ще перед початком робіт має узгодити усі питання з місцевими мешканцями. Так каже закон, і няк інакше.

Як забудовник станції метро у Києві взяв на озброєння тролінг - фото 4

Парадоксом ще й виглядає те, що забудовник вже почав рекламувати своє "дітище", мовляв, коли збудують ТРЦ, то там будуть товари "за помірними цінами". З якої стелі взяте це твердження - ще одна загадка логіки "покращувачів", адже забудовник не зможе контролювати ціноутворення, а лише здаватиме площі "культурним" торговцямм, що сидітимуть у приміщеннях, а не на вулицях. І вже вони встановлюватимуть ціни на свій смак і розсуд.

Ну і апогеєм усього цього цирку є петиція на сайті столичної мерії про… підтримку будівництва торговельного центру у колі над станцією метро "Героїв Дніпра". Зроблене, вочевидь, небайдужими мешканцями Оболоні, які спати не можуть - так хочуть нове одоробло під вікнами. Посилання на петицію одразу ж з'явилося на сторінці забудовника у "Фейсбуці". Коментарі, як то кажуть, зайві.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme