Як за 20 років змінювався дизайн талонів в автобусах-тролейбусах Києва
За два останні десятиліття вартість талончика для проїзду у наземному транспорті столиці зросла вдесятеро, а разом з тим, змінився і дизайн квитків
- Київ
-
22 квітня 2017 20:00

Останнім часом киян регулярно готують до підвищення вартості проїзду у наземному транспорті. У мерії вже кілька разів лунали думки, що пасажири мають купувати талони мінімум по п'ять гривень. Мовляв, така собівартість однієї поїздки у автобусі, трамваї чи тролейбусі.
Depo.Київ вирішив прослідкувати, як змінювалися ціни на проїзд у громадському транспорті Києва за останні 20 років, а заразом дослідити зміни у зовнішньому вигляді талонів.
У 1996 році, коли в обіг була введена гривня, вартість одного талону на проїзд у трамваї, тролейбусі чи автобусі складала 20 коп.
Втім, стільки проїзд коштував лише кілька місяців і вже наприкінці того ж 1996 року за талон вже просили 30 коп.
Варто зазначити, що для користування електротранспортом були окремі талони, а на автобус був зовсім інший квиток, хоча і за тією ж вартістю – 30 коп.
Справа в тому, що в той час електротрнспорт столиці і автобуси обслуговувалися абсолютно різними підприємствами. Остаточне об'єднання цих підприємств закінчилося лише у 2001 році, коли було створене комунальне підприємство "Київпастранс".
Кольори і зображення на талонах регулярно змінювалися.
А так вже виглядав талончик на проїзд у автобусі.
Дизайн такий самий, як і у квитків на електротранспорт, але кондуктори у автобусах вимагали саме "автобусний" талон.
У 2000-ому році столична влада вирішила підвищити вартість проїзду практично в два рази – до 50 коп.
Звичайно, змінився і зовнішній вигляд талонів. Більше того, тепер вони були універсальними – для проїзду у всіх видах наземного транспорту і навіть у фунікулері.
А були ще талони вартістю 60 коп. Кияни згадують, як у 2000 році їх намагалися привчити купувати талони у кіосках на зупинках. Експеримет полягав у тому, що коли купуєш талон поза межами рухомого складу, він коштує 50 коп. А от якщо купуєш квиток вже у кондуктора в транспорті, то вартість скаладає 60 коп. Та експеримент цей не прижився і від цієї ідеї відмовилися дуже швидко.
У 2001 році, після створення "Київпастрансу", на квитках почали друкувати логотип комунального підприємства, яке керувало усім наземним транспортом столиці.
Згодом талони навіть почали захищати від підробок, наносячи голографічну стрічку.
Протягом кількох років дизайн квитків змінювався. Наприклад, так виглядав талончик зразка 2006 року.
А це вже талон зразка 2007 року.
У 2008 році на киян чекав дуже неприємний сюрприз від столичної влади, адже одним махом вартість проїзду у наземному транспорті збільшилася втричі. Пасажирам це, звичайно, не подобалося, але чиновники парирували підвищення вартості проїзду тим, що тарифна політика не переглядалася цілих вісім років.
За традицією, був змінений і зовнішній вигляд талонів. Вони стали вужчими і довшими. Разом з тим, за таким талоном вже не можна було проїхатись фунікулером, адже для цього виду транспорту ввели окремий проїзний.
Одночасно столична влада вирішила знову повернутися до експерименту з купівлею талонів у кіосках і безпосередньо у кондукторів. Якщо пасажир купував квиток у транспорті, то з нього дерли вже дві гривні.
Але ця фішка з різною вартістю талонів знову не прижилася і її скасували, зробивши єдину вартість на талон - 1,5 грн.
За два роки талони на проїзд у автобусах, трамваях і тролейбусах виглядали вже зовсім інакше.
Надалі зовнішній вигляд талонів змінювався лише поверхнево.
У 2013 році колір талонів був кардинально змінений. А папір, з якого вони були виготовлені, став більш щільним. Крім цього, квиток трохи поменшав у розмірі.
У 2015 році вартість проїзду у наземному транспорті столиці знову підвищилася. Тепер подорожчання відбулося в два рази, до трьох гривень за талон.
Втім, ніхто навіть не став заморочуватися з дизайном квитків. На талонах зразка 2013-2014 років просто змінили цифри з "1,5 грн" на "3 гривні".
А в 2016 році "Київпастранс", як кажуть, прорвало на креатив, адже ледь не щомісяця дизайн талонів змінювався.
Остання фішка - талони для іноземців, де на звороті квитка англійською мовою написано "Ласкаво просимо до України і до Києва".
Ось така вона, історія квитків для проїзду у столичних автобусах, трамваях та тролейбусах.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 10:14Як купити техніку у розстрочку або кредит: простий гайд від "Фокстрот" Актуально
- 14:33Київ цієї ночі атакували 5 балістичних ракет, - Ігнат
- 10:35 ЗСУ збили вночі над Україною 13 з 23 ракет та 40 з 109 БПЛА
- 08:19Росія вночі вдарила балістикою по Києву. Постраждали три людини (ВІДЕО) ФОТО Відео
- 22:50росіяни поширюють фейки про оточення ЗСУ на Курщині: у ЦПД спростували
- 18:57На знак солідарності з Україною представники посольств 21 країни разом з Кличком висадили дерева на Оболонському острові
- 13:16Віталій Кличко з’їздив на передову та передав бійцям оснащення від столичної громади – 3600 дронів, РЕБи, автівки Відео
- 12:58Внаслідок збройної агресії рф в Україні загинули 616 дітей: Де найбільше
- 10:10Оборонці неба знищили цієї ночі 51 з 92 дронів, які атакували Україну
- 09:18Ворог атакував Київщину: Поранено двох людей, знищені СТО та АЗС (ФОТО)
- 08:59Вночі Україну атакували 78 ворожих БпЛА: Постраждали чотири регіони
- 23:30Через війну постраджали майже 1,5 тисячі пам’яток культурної спадщини та понад 2 200 об’єктів культурної інфраструктури
- 22:20Хвороби відступають: За тиждень захворюваність на ГРВІ, грип та COVID-19 знизилась на 22%
- 18:09"Торгував голосами фракції в кабінеті Комарницького", — у Київраді пропонують зняти Вітренка з голови фракції
- 17:33 Вибух на столичному ринку "Юність": правоохоронці кажуть про підрив гранати
- 14:15 У Києві на ринку "Юність" стався вибух: є загиблі ФОТО
- 14:00"Життя Чака": новий фантастичний фільм за новелою Стівена Кінга влітку в кіно Відео
- 12:45У Києві розробляють Інформаційну базу пам’яток культури для вдосконалення моніторингу і громадського контролю
- 11:39"УЗ" збільшує кількість рейсів додатковому поїзду Київ — Трускавець