Як змінювалися столичні маршрутки за останні 20 років
Спочатку киян катали у не дуже зручних "Газелях", а зараз маршрутки маршрутки вже так укорінилися у столиці, що їх вже навряд чи так просто позбудуться
- Київ
-
21 травня 2017 15:00
Depo.Київ вирішив продовжити історичні спогади про транспортну тему. Нещодавно вийшла публікація про те, як за 20 років змінювався дизайн проїзних талонів у трамваях, автобусах та тролейбусах. Тепер розповімо, як змінювався зовнішній вигляд столичних маршруток.
Історія маршрутних таксі розпочалася у Києві ще у 60-х роках минулого століття. Тоді на вулицях з'явилися "РАФи"-977, які возили киян.
Такі маршрутки були до вподоби мешканцям столиці. У 70-х роках парк маршруток почав оновлюватися більш сучасними бусами – "РАФ"-2203.
На початку 1990-х років через економічні труднощі в Україні з вулиць Києва зникли маршрутки, тому що вони стали нерентабельними.
Відродження маршрутного транспорту відбулося у 1997 році, коли на вулицях міста почали з'являтися невеличкі "Газелі" від компанії "Автосвіт". Їх ще й так називали - "Маршрутка автосвіту" або "автосвітівська".
Новий вид транспорту викликав справжній фурор серед містян. Єдиним недоліком маршруток було те, що в салоні неможливо було стояти у повний зріст. Для високих людей поїздка перетворювалася на справжнє катування, якщо вони не займали сидячі місця. А найбільш бажаними місцями для багатьох пасажирів були два сидіння біля водія. Тут було значно комфортніше, аніж в основному салоні, адже ніхто не стояв над головою.
Трохи згодом у столиці з'явилися білі маршрутки "Івеко". Це вже був зовсім інший рівень комфорту. У салоні цих бусів можна було стояти, не згинаючи шиї. Щоправда, у таких маршрутках вже не було козирних місць біля водія, адже замість цих сидінь був вхід у салон бусу.
Априкінці 1990-х - напочатку 2000-х столицю заполонили старенькі мікроавтобуси з Європи. Дуже популярними були невеличкі буси "Мерседес". Правил щодо єдиного кольору таких маршруток не було, а тому на дорогах столиці були і зелені, і білі, і жовті, і червоні буси. Комфорту в них було мінімум, адже навіть у пасажирів із середнім зростом коліна впиралися у спинку сидінь попереду.
Були у Києві і маршрутки французької марки "Пежо", але їх було дуже мало і вони досить швидко "пішли" зі столиці.
Також киян возили на неповоротких "ПАЗах". Це вже були повноцінні автобуси малого класу. Та все ж цей вид транспорту не прижився у столиці. Хоча в деяких спальних районах досі їздять поодинокі екземпляри таких маршруток.
Транспортну філософію Києва докорінно змінили жовті буси "Богдан", які з'явилися у місті в середині першої половини 2000-х років. Ці маршрутки дуже прийшлися до душі їхнім власникам, адже в них можна перевезти близько 50 пасажирів, що набагато більше у порівнянні з усілякими "Газелями".
У 2007 році Києвом почали курсувати оновлені "Богдани", які мали більш виразний зовнішній вигляд. Та загалом конструкція мікроавтобуса була та сама і вигляд столиці у питанні маршруток не змінився.
Того ж року на лінії вийшли ще й нові маршрутки більшої місткості. Це вже щось більше схоже на напівавтобус, напівмаршрутку. Та й пасажиромісткість складає тут вже 80 людей.
Досить популярними на коротких маршрутах у другій половині 2000-х років стали так звані "Дельфіни" – мікроавтобуси "БАЗ". Але їхня місткість значно менша, аніж у тих самих "Богданах".
Відносною популярністю користуватися і ось такі "БАЗи". Але все одно конкуренцію "Богданам" вони так і не склали, адже останніх набагато більше у Києві.
Сьогодні на деяких машрутах з'являється все більше нових видів бусів. В такі маршрутки вже без проблем може заїхати людина на візку, адже задні двері призначені для цього, а в салоні є спеціальний майданчик, де може стояти візок з пасажиром.
Також дорогами столиці курсують і такі маршрутки.
І як би столичні чиновники не розповідали про те, що за кілька років маршруток у місті поменшає, поки на це немає ніяких натяків. Маршрутки, які деякі кияни називають душогубками, вже настільки укорінилися у столиці, що навряд чи наразі можна уявити столицю без них. Адже щоб їх "вичавити" треба радикально реформувати систему комунального транспорту - передусім, трамваїв і тролейбусів.
Також окремо варто сказати про вартість проїзду у маршрутках. У 1997 році за одну поїздку потрібно були заплатити 50 коп., що було лише на 20 коп. дорожче, ніж вартість проїзду у автобусах, трамваях чи тролейбусах. Пізніше вартість проїзду у маршртуках зросла до 75 коп. Потім - до гривні. Довгий час одна поїздка коштувала дві гривні. Ну а далі вартість проїзду зростала у геометричній прогресії - три, чотири, п'ять гривень. Наразі у багатьох маршрутках столиці можна проїхати за шість-сім гривень.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 16:43На це будуть витрачені мільйони: кияни пропонують дізнатися думку містян щодо знесення Арки у столиці
- 12:33Віталій Кличко передав правоохоронцям результати внутрішнього аудиту ремонту Київського госпіталю ветеранів війни
- 08:55ППО знищила всі дрони, якими Росія намагалася атакувати Київ
- 20:38Герої українських міфів vs персонажі Marvel і DC: на "Книжковій країні" розкажуть про новий мультивсесвіт за мотивами української міфології
- 14:32На запрошення Віталія Кличка Київ відвідав мер Гамбурга та передав допомогу – автобуси та швидкі ФОТО
- 10:54На Київщині мікроавтобус з людьми впав у провалля на дорозі. Є загиблі ФОТО
- 10:14Чи є загроза повторного наступу росіян на Київ: оцінка Буданова
- 15:11 Через негоду без світла частково залишилися люди в шести областях
- 12:15Під час благодійного забігу та аукціону зібрали понад 3 млн грн на дрони для ГУР та протезування бійців, - Кличко ФОТО
- 12:05У Києві пролунав вибух: Що відомо
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 19:50 Стало відомо, коли у Києві повернуть оплату за паркування
- 14:56Поранені українські захисники вирушили до Берліна – Кличко домовився про безкоштовне інноваційне протезування ФОТО
- 13:42У держави немає грошей для порятунку Гостиного двору, Київ запропонував передати пам’ятку у власність громади
- 10:35Синоптики попередили про зливи в деяких областях України
- 22:12 Зима повертається: В Україну йдуть заморозки
- 21:50Обмеження електроенергії 18 квітня можливі у всіх областях, - Укренерго
- 19:36Нардеп від "Слуги народу" Тищенко прийшов з ревізією на Подільсько-Воскресенський міст у Києві і визнав, що той зроблений якісно