Як змінювалися столичні маршрутки за останні 20 років

Спочатку киян катали у не дуже зручних "Газелях", а зараз маршрутки маршрутки вже так укорінилися у столиці, що їх вже навряд чи так просто позбудуться

Як змінювалися столичні маршрутки за ост…

Depo.Київ вирішив продовжити історичні спогади про транспортну тему. Нещодавно вийшла публікація про те, як за 20 років змінювався дизайн проїзних талонів у трамваях, автобусах та тролейбусах. Тепер розповімо, як змінювався зовнішній вигляд столичних маршруток.

Історія маршрутних таксі розпочалася у Києві ще у 60-х роках минулого століття. Тоді на вулицях з'явилися "РАФи"-977, які возили киян.

Такі маршрутки були до вподоби мешканцям столиці. У 70-х роках парк маршруток почав оновлюватися більш сучасними бусами – "РАФ"-2203.

На початку 1990-х років через економічні труднощі в Україні з вулиць Києва зникли маршрутки, тому що вони стали нерентабельними.

Відродження маршрутного транспорту відбулося у 1997 році, коли на вулицях міста почали з'являтися невеличкі "Газелі" від компанії "Автосвіт". Їх ще й так називали - "Маршрутка автосвіту" або "автосвітівська".

Новий вид транспорту викликав справжній фурор серед містян. Єдиним недоліком маршруток було те, що в салоні неможливо було стояти у повний зріст. Для високих людей поїздка перетворювалася на справжнє катування, якщо вони не займали сидячі місця. А найбільш бажаними місцями для багатьох пасажирів були два сидіння біля водія. Тут було значно комфортніше, аніж в основному салоні, адже ніхто не стояв над головою.

Трохи згодом у столиці з'явилися білі маршрутки "Івеко". Це вже був зовсім інший рівень комфорту. У салоні цих бусів можна було стояти, не згинаючи шиї. Щоправда, у таких маршрутках вже не було козирних місць біля водія, адже замість цих сидінь був вхід у салон бусу.

Априкінці 1990-х - напочатку 2000-х столицю заполонили старенькі мікроавтобуси з Європи. Дуже популярними були невеличкі буси "Мерседес". Правил щодо єдиного кольору таких маршруток не було, а тому на дорогах столиці були і зелені, і білі, і жовті, і червоні буси. Комфорту в них було мінімум, адже навіть у пасажирів із середнім зростом коліна впиралися у спинку сидінь попереду.

Були у Києві і маршрутки французької марки "Пежо", але їх було дуже мало і вони досить швидко "пішли" зі столиці.

Також киян возили на неповоротких "ПАЗах". Це вже були повноцінні автобуси малого класу. Та все ж цей вид транспорту не прижився у столиці. Хоча в деяких спальних районах досі їздять поодинокі екземпляри таких маршруток.

Транспортну філософію Києва докорінно змінили жовті буси "Богдан", які з'явилися у місті в середині першої половини 2000-х років. Ці маршрутки дуже прийшлися до душі їхнім власникам, адже в них можна перевезти близько 50 пасажирів, що набагато більше у порівнянні з усілякими "Газелями".

У 2007 році Києвом почали курсувати оновлені "Богдани", які мали більш виразний зовнішній вигляд. Та загалом конструкція мікроавтобуса була та сама і вигляд столиці у питанні маршруток не змінився.

Того ж року на лінії вийшли ще й нові маршрутки більшої місткості. Це вже щось більше схоже на напівавтобус, напівмаршрутку. Та й пасажиромісткість складає тут вже 80 людей.

Досить популярними на коротких маршрутах у другій половині 2000-х років стали так звані "Дельфіни" – мікроавтобуси "БАЗ". Але їхня місткість значно менша, аніж у тих самих "Богданах".

Відносною популярністю користуватися і ось такі "БАЗи". Але все одно конкуренцію "Богданам" вони так і не склали, адже останніх набагато більше у Києві.

Сьогодні на деяких машрутах з'являється все більше нових видів бусів. В такі маршрутки вже без проблем може заїхати людина на візку, адже задні двері призначені для цього, а в салоні є спеціальний майданчик, де може стояти візок з пасажиром.

Також дорогами столиці курсують і такі маршрутки.

І як би столичні чиновники не розповідали про те, що за кілька років маршруток у місті поменшає, поки на це немає ніяких натяків. Маршрутки, які деякі кияни називають душогубками, вже настільки укорінилися у столиці, що навряд чи наразі можна уявити столицю без них. Адже щоб їх "вичавити" треба радикально реформувати систему комунального транспорту - передусім, трамваїв і тролейбусів.

Також окремо варто сказати про вартість проїзду у маршрутках. У 1997 році за одну поїздку потрібно були заплатити 50 коп., що було лише на 20 коп. дорожче, ніж вартість проїзду у автобусах, трамваях чи тролейбусах. Пізніше вартість проїзду у маршртуках зросла до 75 коп. Потім - до гривні. Довгий час одна поїздка коштувала дві гривні. Ну а далі вартість проїзду зростала у геометричній прогресії - три, чотири, п'ять гривень. Наразі у багатьох маршрутках столиці можна проїхати за шість-сім гривень.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme