Які висновки потрібно зробити після велосипедної трагедії на Київщині

Чиновникам потрібно йти на рішучі кроки, аби подібних жахливих ДТП більше не трапилося

Які висновки потрібно зробити після вело…

Напередодні ввечері фура під Броварами збила групу велосипедистів місцевого вищого училища фізичної культури. Група дітей 14-16 років та їхній тренер їхали вздовж траси Чернігів-Київ, де і трапилася ДТП. Один хлопець загинув на місці, а тренер спортсменів перебуває у вкрай тяжкому стані.

Наразі чиновники усіх рівнів наперебій коментують цю жахливу трагедію, мовляв, робимо усе можливе.

Навіть була створена спеціальна комісія з розслідування цієї надзвичайної події в яку увійшли чиновники з Міністерства освіти, Міністерства молоді і спорту, а також поліцейські, рятувальники та представники влади Київської області.

Наприклад, одним з перших рішень цієї комісії стала рекомендація транспортній інспекції провести перевірку, як водії дотримуються режиму праці та відпочинку. Саме втому водія фури і розглядають, як одну з головних версій трагедії. Мовляв, заснув за кермом і наїхав на велосипедистів.

Ні для кого не секрет, що далекобійники намагаються проїхати якомога більшу відстань, щоб раніше приїхати у пункт призначення. І не усі витримують таке навантаження на організм. Саме для перевірки стану водіїв могли б використовуватися працівники Державної служби з безпеки на транспорті. Можливо потрібно створити спеціальні пункти перевірки далекобійників або нехай вони чергують разом з поліцейськими на контрольно-пропускних пунктах.

Якщо інспектори безпеки зупиняють втомленого водія, то одразу мають відправляти його на відпочинок.

Звичайно, хтось скаже, що це може бути ще один вид корупції для інспекторів, мовляв, навіть якщо зловили втомленого водія, то він може відкупитися хабарем – їхати ж далі потрібно. Але коли мова йде про безпеку на дорозі, то потрібно хоча б спробувати запровадити такий контроль водіїв.

Але в наших реаліях усе скінчиться банальними короткостроковими перевірками. Так завжди буває. Наприклад, зірвався десь в Україні ліфт у багатоповерхівці і загинули люди, одразу чиновники запроваджують позапланові перевірки ліфтів. Але за місяць-два про це вже усі забувають і ліфти знову ніхто не перевіряє, але багато підйомників так і залишаються у ганебному і небезпечному стані.

Крім цього, схоже, потрібно вже починати проводити профілактичні бесіди чи навіть лекції з водіями. На форумах велосипедистів регулярно пишуть про те, що водії автомобілів у багатьох випадках абсолютно не ставляться до велосипедистів, як до учасників дорожнього руху. Хоча за правилами велосипедист має такі ж самі права на дорозі, як і водій авто. Обов'язки теж у них практично однакові.

Але у соцмережах та й приватних розмовах постійно лунають розповіді про таку ситуацію. На перехресті зустрічаються велосипедист та водій авто. Перший їде по головній дорозі, а водій авто – по другорядній. За правилами велосипедист безумовно має пріоритет у проїзді, але на практиці дуже часто виходить так, що водії авто абсолютно не зважають на велосипедиста, мовляв, то ж не машина, пропустить.

Потрібно виховувати у водіїв автомобілів повагу до велосипедистів, а це вже питання до поліції, яка має продумати, як це зробити. Можливо допоможуть місячники штрафів для водіїв, які не рахують велосипедистів за учасників дорожнього руху і створюють для них аварійну ситуацію.

Втім, не слід розслаблятися і самим велосипедистам. Вони повинні їздити дорогами загального користування у яскравій одежі, яку буде видно здалеку. Обов'язково повинен бути задній ліхтар, який допоможе водієві авто ідентифікувати велосипедиста. Наразі правоохоронцям ще потрібно визначити, чи були подібні засоби у колони велосипедистів на яких наїхала фура.

Ну і нарешті є питання до організаторів велопробігу під Броварами, який став трагічним. У поліції вже здивувалися, чому організатори цієї поїздки не звернулися до поліції, щоб їм надали супровід.

По-перше, у колоні велосипедистів було восьмеро дітей, а по-друге, усі вони були вихованцями спортивної училища і проводили тренування. Тобто, керівництво закладу могло б звернутися у поліцію з проханням надати автомобіль супроводу і можливо це дозволило б уникнути жертв. Але залишається питанням, чому тренери не забезпечили належні умови велотренування на трасі.

Як мінімум це не була приватна велопрогулянка вздовж пожвавленої дороги, де гасають фури.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme