Закінчення довгобуду та елемент війни проти Кличка: Що планують зробити на Дарницькому мості в Києві

Центральна влада має намір добудувати сумнозвісний Дарницький міст за півтора року, не забуваючи використовувати проєкт в політичному вимірі 

Сергій Фоменко

"Укрзалізниця" оголосила тендер на добудову Дарницького моста через Дніпро у Києві. "Доводити до розуму" розв'язку на лівому березі планують наприкінці 2022 року. Проєкт забезпечить з'їзди та заїзди на Дніпровську набережну, його очікувана вартість складає 1,2 млрд грн.

Дарницький міст або, як його називають, "міст Кірпи" (на честь покійного міністра інфраструктури часів Кучми) – комбінований залізнично-автомобільний міст через Дніпро, який споруджували протягом семи років з 2004 до 2011. Переправу лише частково введено в експлуатацію: з 2010-2011 відкрито рух для залізничного транспорту та з’їзди та заїзди автомобільної частини моста на правому березі. На лівому березі міст переходить в Дарницьке шосе. Саме там планувалося побудувати з’їзди та заїзди на Дніпровську набережну, але більше 10 років тому будівництво було призупинено на невизначений термін.

Журналісти Depo.Київ розбирались, що планують зробити на Дарницькому мості та як даний проєкт використовують для політичного протистояння з місцевою київською владою.

Естакадні з'їзди та нова дорога

Згідно з тендерною документацією, на автодорозі від лівого берега до вулиці Привокзальної, на яку виходить Дарницький міст на правому березі, облаштують верхній шар асфальту, бар'єрне огородження, встановлять дорожні знаки та нанесуть розмітку. 

Право- та лівоповопоротні напрямки руху с мосту на Дніпровську набережну забезпечать естакадними з'їздами, які мають побудувати до кінця 2022 року. Розміщення опор естакадних зїздів передбачено з урахуванням уніфікації конструкцій естакад.

Опори естакадних з'їздів будуть побудовані з монолітного залізобетону, а покриття їздового полотна буде з двошарового асфальту товщиною 80 мм на попередньо укладену гідроізоляційну мембрану, яка має убезпечити покриття на випадок дощів та підтоплень. Також на Дарницькому мості змонтують зовнішнє освітлення з енергозберігаючими світильниками.

Як виглядатимуть з'їзди з Дарницького мосту на лівому березі

Експерт з будівництва та блогер Олег Тоцький на своїй сторінці у "Фейсбуці" пояснював, чому Дарницький міст перетворився на черговий столичний довгобуд: "По суті, цей міст належить залізниці. Оскільки там є автомобільна частина, вона не дуже цікавить залізницю. Цю частину то не могли передати на баланс Києва, то Київ не зовсім хотів її приймати".

Тоцький зазначив, що автомобільна частина мосту будувалася за бюджетні кошти, а після припинення бюджетного фінансування роботи було призупинено, міст не добудували. Після того, як добудується автомобільна складова, його введуть в експлуатацію і передадуть місту. На добудову мосту витратять понад 1,2 млрд грн, а загалом на зведення переправи витратили майже дев’ять млрд грн.

Зазначимо, що, незважаючи на кінцевий термін завершення проєкту в тендері, а саме – 31 грудня 2022 року, під час підписання меморандуму про добудову Дарницького мосту між "Укравтодором" та "Укрзалізницею", заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко пообіцяв повністю добудувати переправу вже до кінця 2021 року. Чи був це популізм Тимошенка чи в тендері УЗ просто вирішили "перестрахуватись" з термінами — покаже час. 

Аргумент Банкової в протистоянні з Кличком 

Представники центральної влади активно використовують ситуацію з добудовою Дарницького мосту в медійному протистоянні з міським головою столиці Віталієм Кличком, яке особливо загострилось останнім часом, коли силовики та ДФС проводили масові обшуки в ключових структурах КМДА, але все почалось значно раніше.

Ще 22 лютого згаданий вище Кирило Тимошенко в етері одного з ток-шоу заявив про намір центральної влади добудувати багатостраждальний Подільсько-Воскресенський мостовий перехід на Троєщину, який планували відкрити до кінця 2020 року, але потім перенесли на кінець 2021 року через пандемію коронавірусу. 

Тоді Тимошенко зробив акцент на тому, що центральна влада вирішила взятись за місцеві інфраструктурні проєкти на прикладі Києва, та натякнув на бездіяльність КМДА: "Якщо місцева влада тільки обіцяє та просить гроші в держави, але нічого не робить, то ми самі будемо це робити. Зокрема в питанні Подільсько-Воскресенського мосту". 

Віталій Кличко у відповідь звинуватив Тимошенка в маніпуляціях. Очільник столиці зазначив, що якщо переправу передати на баланс "Укравтодору", то це тільки затягне її добудову.

Тимошенко в своєму спічі також згадував й недобудований Дарницький міст, натякаючи на бездіяльність міської влади, але Кличко назвав недолугими маніпуляціями заяву заступника Андрія Єрмака про неспроможність столичної влади добудувати розв’язку на Дарницькому мосту. Кличко наголосив, що Дарницький міст, який майже 20 років не введений в експлуатацію, перебуває на балансі "Укрзалізниці", і тут, заради справедливості, з мером не можна не погодитись, адже місцева влада не є балансоутримувачем переправи. 

На підписання меморандуму "Укравтодором" та "Укрзалізницею" про добудову Дарницького мосту очільник столиці відреагував спокійно, заявивши, що міська влада не могла добудувати перехід через його перебування на балансі УЗ, тобто місто за законом не мало права проводити роботи на переправі.

Після оголошення тендеру радник міністра інфраструктури Юрій Голик на своїй фейсбук-сторінці вирішив "потролити" Кличка питанням про Подільсько-Воскресенський міст, мовляв, що там Подільсько-Воскресенський – будується, світиться?

Вже згаданий експерт з будівництва Олег Тоцький також вважає, що центральна влада буде протиставляти питання добудови Дарницького мосту Подільсько-Воскресенському: "Схоже, скоро нас чекає новий тоталізатор: відкриття Подільського мосту vs добудова Дарницького. І це зовсім не жарт. Я майже впевнений, що ці два об'єкти будуть протиставлятися на найвищому політичному рівні. Явно і неявно. Адже Запорізький міст вже активно використовується для політичного троллінгу київської влади. А тут міст прямо в Києві влаштувався".

Читайте також: Метро на Троєщину, з'їзди та відкриття: На якій стадії перебуває будівництво Подільсько-Воскресенського мосту

Враховуючи, скільки ресурсів центральна влада виділяє на "Велике будівництво" та інфраструктуру, можна з чималою імовірністю прогнозувати, Дарницький міст добудують в зазначений тендером термін або навіть й раніше, як це обіцяв Кирило Тимошенко, оскільки державний бюджет має значно більші можливості за місцевий. Віталію Кличку для подальшого протиставлення себе та центральної влади на рівних необхідно закінчити будівництво Подільсько-Воскресенського мосту вже цьогоріч. Тим паче, що мер нещодавно заявив про початок спорудження нової гілки метро на Троєщину,  що дає змогу припустити довгоочікуване відкриття переправи цьогоріч, поки що – для автомобілів.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ